Gå till innehåll

NLT - Trn, fin flop på finalbord i MTT


vetgirig

Recommended Posts

Sitter på finalbordet i en MTT med 360 spelare som pågått i två och en halv timme. I första handen på finalbordet kommer en intressant hand. Alla spelare vid bordet förväntas vara kompententa men hälften (från det andra semifinalbordet) har jag inte spelat mot tidigare och det är en av dem som nu bjuder mig motstånd.

Priserna är toppheavy - endast de fyra (4) första platserna är betalda!

 

 

Jag får pocket pair TT.

 

 

 

 

Seat 1: SPNUMP ($7,300 in chips)

Seat 2: Berger68 x ($18,470 in chips)

Seat 3: trolsgirl ($29,520 in chips)

Seat 4: MrOutdrawn ($116,486 in chips)

Seat 5: gjmangos ($36,009 in chips)

Seat 6: Linux4Ever ($98,596 in chips)

Seat 7: Spock_JAC ($74,682 in chips)

Seat 8: sevnnarow ($25,120 in chips)

Seat 9: xxlitAngel ($38,348 in chips)

Seat 10: jimmyslam ($95,469 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Berger68 x posts blind ($1,500),

trolsgirl posts blind ($3,000).

 

PRE-FLOP

MrOutdrawn folds,

gjmangos folds,

Linux4Ever bets $6,000,

Min standardhöjning i detta läget 2BB - folk brukar ofta lägga sig om de inte har något ty blindarna är höga att gambla med och de flesta har bara ca 10BB - vill få dem att spela och inte bara gå all in med sina små stackar.

Spock_JAC calls $6,000,

sevnnarow calls $6,000, Stort misstag - synar med 1/3del av sin stack !

xxlitAngel folds,

jimmyslam calls $6,000,

SPNUMP folds,

Berger68 x folds,

trolsgirl folds.

 

Får några som går med - för många i mitt tycke

 

FLOP [board cards 7D,7H,10D ]

Linux4Ever bets $3,000, Provar en miniraise för att se om något bettar mera så jag då kan gå all-in med min kåk

Spock_JAC calls $3,000,

sevnnarow calls $3,000,

jimmyslam calls $3,000.

 

TURN [board cards 7D,7H,10D,9H ]

 

Linux4Ever bets $6,000, Provar en miniraise till

Spock_JAC folds,

sevnnarow folds,

jimmyslam calls $6,000.

 

RIVER [board cards 7D,7H,10D,9H,6D ]

Linux4Ever bets $6,000, och en tredje miniraise

jimmyslam bets $12,000,

Äntligen får jag mothugg. Ok så han sitter förmodligen på ruterfärgen och träffar på rivern. Så vad gör jag nu ? Hur maximerar jag mitt spel ?

 

 

Svaret om vad som egentligen hände kommer om någon dag eller två.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan du bara göra en sak när du får mothugg på river - ställa in allt. Eftersom du sa att de flesta bara hade stackar med 10X BB är han ju grymt commited och kommer syna, speciellt om han satt sitt drag.

 

Jag tycker inte du spelade handen så fel innan river, med tanke på att du träffade kåk på floppen och med så många motspelare tycker jag det är hyfsat med en minibet på flopp, däremot borde du tagit i mer på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar han verkligen en allin med färgen, borde han inte lägga ihop ett och annat och dra sig ur? Han har ju ändå 'bara' 2/9 av stacken inne..

 

Att syna en allin i det läget skulle ju skicka ut honom ur turneringen istället för att bara tappa någon plats som en fold innebär.

 

Jag hade troligtvis höjt ett belopp som svider men som är synbart..vad det nu kan vara, 25k-30k kanske. Han ställer väl förmodligen in då och uppdraget är utfört.

 

Men jag är själv rätt dålig på att få ut värde ur mina riktigt bra händer så om alla tycker det är rätt att ställa in så kanske det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt läge faktiskt. Är man cynisk så kommer du bara få syn på en AI av färgstegen. Sitter han med stegen eller med färgen så är det väldigt tveksamt att han vågar syna en AI. Väldigt tveksamt.

 

Bäst för dig vore att han satte en lägre kåk och synar en AI, men det är inte så troligt. Så njae... svårt att veta hur man ska spela här. En AI är nog kanske bäst ändå, men förmodligen svårt att få syn på den. En pottraise på en sisådär 30-40k kanske... Han har 70k kvar i nuläget, som sagt långt ifrån potcomitted och långt ifrån säkert att han svarar på en AI.

 

Nu tror iofs jag att du fick stryk av färgstegen, så jag säger att det är max en call! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställa in på river är det enda, i min värld, tänkbara. Höjer han tillbaka på river har han antingen en hand han kommer betala av med, eller en bluff. Och bluffar han betalar han nog inte av en vanlig re-raise heller. Men jag står fast med att du spelade för weak innan rivern! Tänkte främst på pre-flop spelet då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser nu att era stackar var mycket djupare än 10x BB, ni börjar ju båda med ca 100k.. Med tanke på det tycker jag du definitivt kunde bettat hårdare och möjligtvis inte ställt in på river utan endast reraisat, eftersom han inte var så commited som jag först trodde. Jag skulle spelat upp till 24k på river efter hans reraise.

 

Fruktansvärt korkat av fi att reraisa på river utan nöten i det läget, jag skulle sätta honom på en lägre kåk alternativt t ex A7, möjlgtvis färgdraget men då är hans reraise verkligen katastrofal.

 

Vem vet han kanske hade nöten eller fyrtal 7or, då tar jag tillbaka det jag sa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är fortsättningen börjar med hela spelet på river och vidare...

 

 

Efter turn är potten $52K

 

 

RIVER [board cards 7D,7H,10D,9H,6D ]

Linux4Ever bets $6,000,

jimmyslam bets $12,000,

Linux4Ever bets $12,000,

jimmyslam bets $12,000,

 

Potten är nu $94K. Här är det äntligen dags att gå all in

 

Linux4Ever bets $65,596 and is all-in, jimmyslam calls $56,469 and is all-in.

 

SHOWDOWN

 

Linux4Ever shows [ 10C,10H ]

jimmyslam shows [ 7S,7C ]

Linux4Ever wins $3,127,

jimmyslam wins $213,438.

 

Floppade quads! Visst var det en fin flopp för motståndaren!

 

SUMMARY

Dealer: SPNUMP

Pot: $216,565

SPNUMP, loses $0

Berger68 x, loses $1,500

trolsgirl, loses $3,000

MrOutdrawn, loses $0

gjmangos, loses $0

Linux4Ever, bets $98,596, collects $3,127, net -$95,469

Spock_JAC, loses $9,000

sevnnarow, loses $9,000

xxlitAngel, loses $0

jimmyslam, bets $95,469, collects $213,438, net $117,969

 

 

 

Sånt är livet. Kan man ha stoppad sin satsning och t.ex. bara synat när motståndaren höjer för andra gången på river ? Nja det är mycket svårt att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...