Gå till innehåll

NLT - SH, AA får rejält mothugg på flopp


Jeppan

Recommended Posts

>Jag posted BB 0.20

>Kulekristan posted SB 0.10

> Game # 448,118,179 starting.

> Dealt to JAG AcAd

> p0oo09 folded

> mjaoo folded

> StaggerLee2 called for $0.20

> ThunderBison folded

> kulekristian called for $0.10

> Jag bet for $0.20

> StaggerLee2 called for $0.20

> kulekristian called for $0.20

> Dealing the Flop(9h5c8c)

 

fick inte med hela HH så får ta det som hände här då.

 

Jag raisade 0.80 på flopp, han reraisade, jag reraisade honom, och han gick all in, vilket gjorde att jag skulle calla 5, efter att ha stoppat in runt 5 i potten.

 

Jag valde att folda. Vad skulle ni gjort? Ingen read alls, nyss satt mig.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppfattar jag sig rätt så ligger potten på 20 om du synar, du ligger inne för 5 (han 5) han betta 5 vilket gör att du synar 5 dollar för att vinna 20 dollars pott ger väldigt bra odds, han kanske har settet många gånger men du kommer lätt få plus i värde, tror jag, genom att syna på oddsen.

 

Speciellt på nivåerna du spelar, ser jag fi sitta på många olika händer som du slår. Genom att bara betta minibettet preflop har du lockat in många händer som du borde stängt ute genom att höja mer. Försök betta högre så de inte får se flopp för billigt mot din AA. Det är mycket viktigt.

Men klar syn tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppfattar jag sig rätt så ligger potten på 20 om du synar, du ligger inne för 5 (han 5) han betta 5 vilket gör att du synar 5 dollar för att vinna 20 dollars pott ger väldigt bra odds, han kanske har settet många gånger men du kommer lätt få plus i värde, tror jag, genom att syna på oddsen.

 

Speciellt på nivåerna du spelar, ser jag fi sitta på många olika händer som du slår. Genom att bara betta minibettet preflop har du lockat in många händer som du borde stängt ute genom att höja mer. Försök betta högre så de inte får se flopp för billigt mot din AA. Det är mycket viktigt.

Men klar syn tycker jag

 

Nej, han betalar 5$ för att vinna en pott på 15$. Man kan inte räkna in pengarna som han inte har lagt in i potten.

 

Alltså ska du ha den vinnande handen 1 gång av 3 för att gå jämt upp.

 

Den enda rimliga handen som du slår är väl TP och överpar, och floppspelet känns lite väl starkt för TP, överpar skulle med stor sannolikhet reraisats preflop? förutom TT kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne du synar med oddsen vad du får tillbaka. Du får tillbaka 20 dollar (varav 15 är vinst, men forf. tillbaka 20) om du synar med 5 dollar.

 

 

Annars räknar du ju som om hans 5 call vinner pengarna i 15d-potten men han får inte tillbaka sina egna pengar han syna med. Dem går "bort"?

 

Syn 5d för att få tillbaka 20d, du behöver ha 25% (1:3, 1/4)

 

Mycket goda odds tycker jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen vid bordet angav att han hade top pair efteråt, men jag betvivlar det starkt.

 

Kanske inte det troligaste, men utan read och på smånivåer skulle jag definitivt kunna tänka mig överspelat A9 i många av fallen. Även T9 är möjlig speciellt om den även ger flushdraget. Sen finns det en hyffsad andel händer med mycket lite värde, rena bluffar, semibluffar, allt möjligt som man inte tar till sig i beräkningen, på NL20 kan nog dessa händer vara väldigt höga på vissa bord, mot vissa spelare.

 

Edit: Misstag mig inte, jag tror också du är slagen men jag tror du vinner mer än 25% av potterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...