Gå till innehåll

NLT - TT blir set i jättepott


fl0w

Recommended Posts

Seeent (eller tidigt?) Klockan är i kanske 06:30 eller så GMT+1. Bordet ger mig mycket respekt pga min storstack.. Fi är hyfsat ny på bordet. Vi har nog ingen vidare read av varandra, jag är osäker på honom och har inte spelat många händer själv på en bra stund.

 

Game # 105993960 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Alfredshem"

Game ended 2005-08-05 04:32:58 UTC

 

Players:

flaskdanne (EUR 168,87 in seat 1)

GreconR (EUR 77,10 in seat 2)

Maluka (EUR 77,35 in seat 3)

NiBo11 (EUR 30,40 in seat 4)

king_yuri (EUR 23,70 in seat 5)

 

Dealer: flaskdanne

Small Blind: GreconR (0,25)

Big Blind: Maluka (0,50)

 

flaskdanne was dealt: Td.gif - Ts.gif

 

NiBo11 Call (0,50)

king_yuri Call (0,50)

flaskdanne Raise (2,00)

GreconR Call (1,75)

Maluka Fold

NiBo11 Call (1,50)

king_yuri Call (1,50)

 

Pretty much en standardhöjning för mig. Jag har höjt nästan alla händer jag spelet, vare sig det varit små connectors, stora suited connectors eller höga par, så min höjning avslöjar knappast något.

 

Pott: € 8.5

 

Flop Qc.gif - Tc.gif - 8s.gif

 

GreconR Bet (5,00)

NiBo11 Call (5,00)

king_yuri Fold

flaskdanne Raise (15,00)

GreconR Call (10,00)

NiBo11 Fold

 

Sweet. Jag har med största sannolikhet bästa handen. Motståndaren verkar dock också ha något, så jag vill höja så mkt jag kan utan att driva bort båda. Jag gissar att han har typ AQ, AT i detta läget.

 

Pott: € 41.75

 

Turn Qc.gif - Tc.gif - 8s.gif - 6c.gif

 

GreconR Check

flaskdanne Check

Här förstår jag inte vad jag gör och jag kan nog inte annat än skylla på att jag var tröttare än vad jag trodde. SJÄLVKLART bettar jag här, eller hur?

Nånting i stil med 2/3 pot hade nog varit lämpligt. Om jag är slagen lär jag få reda på det här och nu, och får kanske lättare beslut på river? QQ och flush far igenom mitt huvud, men jag tror fortfarande att jag lever.

Har någon ett förslag på ungefär vad som är lämplig storlek på ett bet i detta läge?

 

Pott: € 41.75

 

River Qc.gif - Tc.gif - 8s.gif - 6c.gif - 3d.gif

 

GreconR Bet (28,00)

flaskdanne All-In (151,87)

GreconR All-In (32,10)

flaskdanne Payback (91,77)

Jag läser av situationen som att han trodde att jag var på nåt draw då jag checkade och försöker betta. Klockan 06:30 tycker jag det var ett bra läge att försöka få alla hans pengar, och går själv all-in.

I ett sånt här läge borde jag väl egentligen bara callat? Nu blev det såhär, gick det ju, men men... Det finns för många händer som slår mig, men min hand är för stark för att lägga.

 

Så för att sammanfatta - mitt preflop och floppspel är inte så illa. Floppen kunde kanske fått en högre höjning, även om jag kunde tappat kunder? Det finns ju en del drag ute.

Turnen måste bettas. Storlek?

River hade räckt med call?

 

Och förresten, är kortsymbolerna fina? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är rädd för att motståndaren får flush på turn, så är ett alternativ att bara checka för att ta ett gratiskort till kåken.

 

Om han checkraisar tillräckligt hårt, så kan man förmodligen inte syna och får aldrig se rivern.

 

Omslaget på rivern känns onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer på floppen, massor av drag ute.

Turn, trist kort, 2 stegar ute + färg fast du har 12 outs om FI inte har QQ.

Ser inget problem med att checka bakom, målet nu är att komma till showdown billigt om du inte fyller upp på river.

 

River, syn, absolut inte raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade den bra fram till river. Finns som sagt absolut ingen anledning att höja där. Möjligtvis tycker jag också att din höjning preflop var lite låg, med pockets brukar jag antingen bara syna alternativt göra en ordentlig höjning för att inte få med mig fler än en synare.

 

Sen är resonemanget "inte höja för mycket på floppen" lite farligt, jag skulle kanske tryckt till lite mer där för att inte ge odds till eventuella draghänder, hellre plocka en någorlunda stor pot där än att förlora en jättepot som det slutade med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...