edward blom Postad 6 Juni , 2021 Rapport Postad 6 Juni , 2021 hallå där ska nog bosätta mig i österike för att unvika skatt på asiatiska och amerikanska sidr, någon som vet hur det går till och hur länge jag måste bo i österike varje år? Vill helst bo i sverige så mycket som möjligt, Om jag måste bo längre en 6 månader per år i österike vill jag nog inte skriva mig till österike. tack så hjärligt edward blom Citera
Ola Brandborn Postad 8 Juni , 2021 Rapport Postad 8 Juni , 2021 Om du ska bosätta dig i ett land för att slippa svensk skatt, så måste du klippa banden med Sverige (nästan) helt och hållet. https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/sabeskattasdinlon/skattskyldighet.4.65fc817e1077c25b8328000206.html Citera
GTOBåten Postad 10 Juni , 2021 Rapport Postad 10 Juni , 2021 Du får inte äga fastigheter i Sverige. Du får inte driva näringsverksamhet i Sverige. Du får inte befinna dig i Sverige mer än ~60 dagar per år (detta är baserat på praxis och lite löst definierat men bättre att vara på säkra sidan). Det finns en drös andra smågrejor du ska uppfylla med och jag rekommenderar du pratar med en advokat för att se till att allting går rätt till. Citera
Recommended Posts