Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

Postad (redigerade)
22 minuter sedan, säger Markus800 :

Arma idiot. Alltså jag har varit kär så det känts som att kroppen kunnat stanna, men nåt måtto borde finnas. Att ens döda är orimligt och jag fattar inte hur man går över den gränsen. Att döda barn blir än sjukare då det saknas alla möjligheter till försvar. Att döda sina egna barn, jag fattar det inte. Mår otroligt dåligt över att sån ondska existerar. Det är som sagt provokativt på ett djup som är oförklarligt.

Vissa saker är helt enkelt inte nyttiga för mig. Kanske får stanna där.

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju en cirkus utan dess hela sociala medier-svängen. Shanan uppdaterade varenda timme. Vad gör hon nu? Som sagt, otroligt jobbigt program att se. Kolla själva på Netflix ”american murder” typ. Helt fruktansvärd är den. Lätt det värsta jag sett. Och jag har sett filmen när dom syr ihop folk till en mänsklig tusenfoting. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har som sagt älskat och knullat. Druckit och slagits. Tränat och well, inte tränat. Jag mår dock otroligt dåligt när jag ser dokumentären ovan. Så uppenbart att han började träna, fick ligga med älskarinnan några gånger, satsade på sig själv men hur ini helvete dödar man sina egna döttrar. Mår otroligt dåligt av den ondskan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga, men är väl som vanligt, degen räknas. 
 

Otroligt jobbiga timmar som kommer. Märkte att jag druckit upp all Theralen också. I natt kommer det vara jämmer och död, svett och mörker. Inget jag unnar min värsta fiende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger bomanlol :

Sånt händer nog mer sällan med offentligt finansierad vård men det är bara en gissning utan någon eftertanke

Har du försökt träffa en psykolog genom den offentliga vården?
 

Jag har inte personligen i Sverige men anekdoterna jag hört av både folk som jobbat inom den och försökt få hjälp skulle antyda till motsatsen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Markus!

Jag läser vad du skriver och jag vill bara dela med mig av att det går att ta sig upp från alkoholens destruktiva ångor.

Jag är själv hopplös alkoholist och narkoman. Jag har varit på den absoluta botten där jag tillslut var så psykiskt sjuk att jag fick ha boendestöd för att tvätta mig och borsta tänderna. 

Ditt drickande och ditt psykiska mående kommer inte bli bättre det är en progressiv, kronisk och tillslut en ytterst dödlig sjukdom. Allt detta vet du redan eftersom du verkar ha kapitulerat införfaktumet att du är alkoholist.  

Jag lider med dig broder det finns inget värre än att vara i aktivt beroende och jag hoppas du tar den hjälp till det liv du förtjänar. 

Gå på ett möte och ta det därifrån, psykvården kommer inte kunna hjälpa dig innan du har slutat med alkoholen då alkoholismen är primär.

Jag är utbildad 12 stegsbehandlare, pokerspelare och alkoholist och jag finns härom du vill prata med någon som vet vad du går igenom.

Redigerad av WesleyWyndamPryce
  • Like 4
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger GTOBåten :

Har du försökt träffa en psykolog genom den offentliga vården?
 

Jag har inte personligen i Sverige men anekdoterna jag hört av både folk som jobbat inom den och försökt få hjälp skulle antyda till motsatsen. 

Japp, jag har själv varit inneliggande och jag är extremt skeptisk till hur det fungerar i praktiken i Sverige, men sen vet jag heller inget om hur det ska fungera. Kändes inte bra, men jag blev bättre iallafall och är extremt glad för att möjligheten fanns så nära till hands. Jag tror hittills i stort att idéen är god men utförandet suger.

Jag vet inte vad det kostar i USA

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger WesleyWyndamPryce :

Hej Markus!

Jag läser vad du skriver och jag vill bara dela med mig av att det går att ta sig upp från alkoholens destruktiva ångor.

Jag är själv hopplös alkoholist och narkoman. Jag har varit på den absoluta botten där jag tillslut var så psykiskt sjuk att jag fick ha boendestöd för att tvätta mig och borsta tänderna. 

Ditt drickande och ditt psykiska mående kommer inte bli bättre det är en progressiv, kronisk och tillslut en ytterst dödlig sjukdom. Allt detta vet du redan eftersom du verkar ha kapitulerat införfaktumet att du är alkoholist.  

Jag lider med dig broder det finns inget värre än att vara i aktivt beroende och jag hoppas du tar den hjälp till det liv du förtjänar. 

Gå på ett möte och ta det därifrån, psykvården kommer inte kunna hjälpa dig innan du har slutat med alkoholen då alkoholismen är primär.

Jag är utbildad 12 stegsbehandlare, pokerspelare och alkoholist och jag finns härom du vill prata med någon som vet vad du går igenom.

Superfint skrivet, tack för att du delar med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer bli rent ut sagt jobbigt nästa helg då Challe är min favoritfighter. Så läskig när slingerarmarna börjar jobba. Tycker han är stilig också. Chandler knockade ju dock Hooker till nästa galax så inte direkt ofarlig motståndare. Nu har jag ju lite mer närliggande problem men ser fram emot matchen. Hoppas fler än jag och brassarna hejar på Oliveira.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Markus800 :

Kan meddela att denna tillnyktring är helt brutal. Svettas som jag inte trodde var möjligt. Utan Theralen lär jag inte somna i första taget heller. Blir nog att se wsop från 2006, när Jamie vann. 

Va tyst du blev, hugåre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika brutalt dygn som förväntat. Har växlat mellan ytterligheterna att svettas och ha frossa. Somnade först på morgonkvisten och då med bedrövlig kvalitet. Hade inte heller kvar recept på Theralen och superkö på akutpsykiatrin så det är bara fram med tjocka pannbenet. Kommer nog gå lite bättre i natt hursomhelst.

 

WSOP 2006 var lika bra som jag mindes och undrar ifall något sprungit lika brutalt som Jamie någonsin. 12 miljoner dollar bara sådär och lär väl inte varit direkt fenomenal teoretiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Katt3n :

Nudå?

På benen och med lite bättre känsla i magen tack vare fin familj, omtänksamma vänner och AA. Vi kan lämna min alkoholism för stunden då det blir så tråkig touch på dagboken. Kommer hålla den öppen mot alla möjliga instinkter som en påminnelse om hur jävulusiskt det snurrar om i huvudet. Om hur varenda grundläggande värdering bara raderas. Och vad som i slutändan blir konsekvensen efter första glaset. Ska vara tuffare än att sticka huvudet i sanden tänker jag. Uppskattar stödet jag fått både direkt och i db:n i alla fall och om det är nån som vill PM:a kring detta är ni varmt välkomna. Senaste uppgifterna jag läst är att 1 av 8 lider av samma sjukdom och det ger gode många familjer i totalen. Jag är lyckligtvis ensam i min familj, men så är det säkert inte i alla.
 

En av prioriteringarna nu blir att iordningställa huset för försäljning då jag som sagt inte alls längre trivs. En annan blir att skaffa nåt extrajobb, åtminstone så länge denna värdelösa isolering fortfarande är igång. Kan liksom bära ut post, städa eller vad som helst. Skulle vara bra för ödmjukheten inför framtiden.

 

Spelade lite poker igår för att få vila från alla svåra tankar. Gick fint ett bra tag och kunde vinna några hundralappar. Märkte dock att jag inte direkt är i balans för några större coolers och när en riktig VPIPare stänkte hem andra setet i rad mot mina toppar och överpar + fick JJ mot AA i en pott jag borde komma undan så stängde jag ner och tog ut vinsten. Provade även en turre som var det tråkigaste jag gjort. Efter 45 min var avg typ 10 bb och inte direkt så att jag har något GTO-chart för olika stackdjup så var till och med än mer vilse än vanligt, tro det eller ej.
 

Blir att lägga en hundring av dessa till tv-peng på V75 då det är JP och stormöte mellan Don Fanucci Zet och min favorit Hail Mary. Kör en klassiker som att alltid spela mot ManU och spikar DFZ. Nedstruken till spår 5 med Hail Mary på spår 9 så bättre förutsättningar att vinna kommer sällan. Ska även gardera Missle Hill på galna 77 %. Som sagt, krävs inga stora system för att vinna bra, men man måste ju spela mot kolosserna till andelsspel som finns ute. Läste kring en av senaste miljonvinsterna att en av vinnarna lastat kring 50 K. Det är mastigt för småspelarna att tävla mot. 

 

Ser också fram emot Oliveira som sagt. Har varit money in the bank att spela honom som underdog tidigare, men nu går han in som favorit och det är säkert lite annorlunda mentalt. Finns något metaforiskt med UFC och poker då man ser vissa fighters tappa koncepten snabbt av en smäll medan andra i sann GTO-anda bara glider på med oförändrad strategi. En annan favorit är psykiska ohälsan personifierad, Tony Ferguson, som går upp mot Dariush. Känns lite väl nära inpå att ha först blivit manglad av Gaetje och sen vriden ut och in på av Oliveira, men håller tummarna för honom och hoppas att personerna han försökte slå ut från skorstenen hemma i huset hans har kommit därifrån.

 

Någon av kommande dagar drar jag till stugan för att kapa och hugga ved i skogen. Några timmar med motorsåg blir bra för att svettas ut lite gifter. Sen på kvällen åker kikaren fram för att kolla om kärleksparet till havsörnar har det lika bra som vanligt.

 

Slut på textvägg.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan igång med lopparkivet och baninfon inför eftermiddagens V75. Det finns så mycket statistik att kolla och väga mot varandra så det förvånar mig att inte fler pokerspelare fastnat för detta. Jag ödslar mest tid i att kolla på lopp då jag antagligen har lika bra blick för hästar som PokerGo har för användargränssnitt. Det är dock roligt att se hur en del hästar bara kan trumma iväg.

 

Just nu är jag sugen på att förutom DFZ spika i både lopp 1 och 2. Båda är voltstart, vilket jag aldrig någonsin spikar i annars, men som skrivet, litet system och extra kul för spänningen om båda sitter. Annars kan man bara njuta av loppen. Det är båda förutspådda ledarna och på sommarbanor är det traditionellt lite extra viktigt.
 

Hela travsverige går ju på Missle Hill, men verkar ha missat att spår 1 på Umåker är sämre jämfört med andra banor. Det är en elitloppshäst och vinner säkert hälften av gångerna men gäller ju att försöka fälla till dessa procent. Tycker Selmer IH verkar vara gode hård och är dessutom en hemmahäst. Få experter har ens nämnt denne i diskussionen baserat på två raka galopper, men det har varit med inhyrda kuskar men nu är det återkomst för Samu i sulkyn. Har bland annat slagit Antonio Trot från spår 10 tidigare så det finns kapacitet. 
 

Är hursomhelst mest taggad på att se Hail Mary med lite mindre än ca 100 kg i framskorna. Tror det kan komma en mäktig svepning på upploppet.

—-

Lite extra tagg för UFC fick jag också efter att ha sett invägningen. Oliveira gled in ungefär som från beachen och såg skön ut medan Chandler bubblade med pecsen, körde det amerikanska med god bless utan adress, samt gjorde grottljud.


Lite synd dels att Oliveira fortfarande inte lärt sig engelska och dels slog sig på hjärtat som typ alla fighters gör. Whitaker är värst och han ser ut att dra på med kraft nog att spräcka hela övre bröstkorgen inklusive kotor på åtminstone mig. Ska väl symbolisera någon slags krigarhjärta men nån borde väl lyckas komma på något nytt i varumärkesbyggandet som ständigt pågår.

Köpte också en bok till stughänget. Stod länge och höll i Emelie Schepps nya deckare, men behövde något mer matnyttigt. Idioten fanns inte på pocket och förtjänar i sanningens namn bättre än så. Blev denna.

 

 

74FFFFC8-ACBA-41A0-8563-FD588E79D930.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstaterar att travformen inte verkar vara på topp. För att träna brukar jag snabbläsa lite statistik till de mindre loppen utan att spela. Igår gjorde jag det till lunchtravet och tyckte att Stig H:s häst i sista avdelningen hade uppenbart skrälläge. Facit: innan loppet ens börjat hade hästen kastat kusken till skogs och själv skenat ner i någon slags vallgrav, varpå den fick bärgas ur vattnet. Gudskelov gick allt bra med alla inblandade. Ta därför följande med en skottkärra salt.

 

Om inget sjukt visas i värmningarna så blir det spik i lopp 1 på häst 6. Bra kapacitet, springspår och en av världens bästa kuskar. Värsta konkurrenten står besvärligt till från spår 9 och kommer ha en sjusärdeles trafikstockning att runda. Förvisso långlopp men tror detta är bästa spelvärdet då man annars får strecka nästan samtliga.

 

Lopp 2 blir det också spik på troliga ledaren, nummer 3. Lika mycket pengar per start som hästarna på 20 m tillägg och en bra kapacitet. Hösten presterar dessutom bäst med täta starter enligt tränaren.

 

Sen blir det då DFZ men en tumme hållen för Hail Mary, två om jag som brukligt är utan chans framme vid lopp 6. I övrigt streckar jag på så långt lädret och omdömet tillåter. Otroligt lätt att skena iväg men hästarna ska bara få vara en rolig grej så blir modesta summor. Steker häst 1 och 2 i sista loppet mot bakgrund av att de spåren är kalla på Umåker. Annars ser deras tider väldigt intressanta ut. 
 

Vi har ju stryket idag också. Blir en 64-raders där jag spikar både Inter och Lazio men tar med krysset på BP. Ett division 1-lag mestadels bestående av ungdomar till nästan 90 %. Nej tack.

Nu ska jag följa värmningarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt lopp i Berts memorial. DFZ vinner med ett par centimeter mot en heroisk Hail Mary som bara sluggade sig fram i ytterspår. Hoppas på Elitloppet och lite mer spetsad utrustning så blir det oerhört spännande med lite flyt i lottningen.
 

Jag fick 5 rätt på mitt lilla system och det gav inte en spänn. BP? Leder i skrivande stund med 3-0. Totalt 200 spänn jag kunde lagt stoppat i spargrisen i stället. Nya tag framöver. Otroligt roliga lopp idag och loppkommentatorn är helt fenomenal. Kolla loppet, lyssna och njut är mitt förslag.

 

Bara hoppas nattens UFC blir lika underhållande. Kommer ligga och sussa när det drar igång men imorrn bitti blir det en kanna svart, en ettan lös och så bita på naglarna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...