Gå till innehåll

Einar - Nr 1


Paddington

Recommended Posts

2 timmar sedan, säger brusig1 :

Klokt att skippa, din winrate är uppenbarligen extremt begränsad om du har 70bi downswings öht i PLO.  F.ö en urban myth som har debunkats approx 10 000 gånger att PLO skulle ha mycket mer swings än cadillacen.

Hehe ja men det tvivlar jag inte på då det är alla händer jag spelat PLO lifetime, den enda grund jag har är 4 coaching sessions med Travbana. Tagit mig många år att bli så dålig jag är på texas så bör inte fokusera på ännu ett spel :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KUL att du älskar turneringar! ?

hatar också när jag gör bort mig sådär i viktiga spots. idag hade jag tex en näve i min bästa turre, låg typ chipfemma halvvägs eller något så öppnar chiptrea 80bb effektivt MP, btn 23bb flat, jag squeezar kungar 13,5bb på sb LOL, MP tar syn och shortstacken jammar sin fina bounty och 23bb och jag kan bara SYNA ytterligare 10bb för jag squeezat för stort, trots att det likson var hela min plan att få jamma på honom. MP synar såklart.

SPR 1, flop Q84 två klubs och vi håller kungen, xx, turn 3c, jag jammar, MP-monstret har 67c. på något sätt älskar jag det även om den kostade mycket pengar, gäller att vara på tårna hela tiden annars så sitter man där och får vänta flera veckor på liknande läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger bomanlol :

KUL att du älskar turneringar! ?

hatar också när jag gör bort mig sådär i viktiga spots. idag hade jag tex en näve i min bästa turre, låg typ chipfemma halvvägs eller något så öppnar chiptrea 80bb effektivt MP, btn 23bb flat, jag squeezar kungar 13,5bb på sb LOL, MP tar syn och shortstacken jammar sin fina bounty och 23bb och jag kan bara SYNA ytterligare 10bb för jag squeezat för stort, trots att det likson var hela min plan att få jamma på honom. MP synar såklart.

SPR 1, flop Q84 två klubs och vi håller kungen, xx, turn 3c, jag jammar, MP-monstret har 67c. på något sätt älskar jag det även om den kostade mycket pengar, gäller att vara på tårna hela tiden annars så sitter man där och får vänta flera veckor på liknande läge.

Haha ja asså nu tycker jag inte på något sätt att jag gjorde bort mig, std hade varit att 3betta pre men tror det är ganska fint att ha lite starka flats med på btn som kan stå sig mot sqz och jag kan på många floppar som här få in det mkt bra då jag underreppat min hand. Men kan ju ha fel i min tanke :) 

Sen jag pluggade lite mtt ranger så har jag iaf gått djupt i typ 90% av turrarna jag spelat och ständigt legat i top så det finns hopp om klonk. Dessutom sattelitat in till hälften av dom på första försöket så det är ju gratispengar :P 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nää inte jag heller egentligen bara mitt sätt försöka vara rolig :D ser många egna bustspots som att jag gjort bort mig där fi dyker upp med nävar jag borde ha förhindrat fick realisera equity mot mina nävar som behöver protection av diverse anledningar. gillar flaten kanske lite mer än solvern men tycker ändå att just med knektar vi helst kan göra bort det roliga pre med de här stackdjupen i det här skedet av turneringen, mot honom kanske trebetsgå, mot nån annan flat och nån jamzelito! men du är ju garanterat 10x bättre mig och gillar verkligen hur du spelar och såna behövs förmodligen fler i svs turneringspool ?? jag har aldrig sysslat med teori utan det här är helt färska tankar, kanske helt bakvänt! det viktigaste är att man försöker

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger bomanlol :

jättestandardspot och inget är fel såklart men hade varit kul att höra något turneringsproffs dela med sig av nån såndär fundamental turneringshemlighet applicerbar på liknande situationer :)

Ja man kan nog spela spotten på många olika sätt med +ev allihopa, egentligen är det rätt fint att flatta hans c/r flop med både en spader och hjärter i handen och jamma utan spader :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vi ligger stadigt top 10 i steken i 3h för att få in det KK vs 99 pre, stoor stack...

image.png.463aaf3373d5954a65e31c1a80e16724.png

Tydligen har vi 10bb kvar och plockar upp KK igen på BB några händer senare, 2st jammar innan mig och jag sprudlar av glädje :D 

Tills...

image.png.4c1008cb9e469c2dba13440cfdce9bd1.png

Samtidigt så får vi KK på /10kr cashgame och vi blir 4bettade.... WOW

image.png.465bf82f22f479bf53faf53d3a3cdf94.png

Vad är då en bal på slottet? ?

Redigerad av Paddington
  • Like 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu när jag spelat lite mer på /10kr i modern tid så kan jag väl säga att mina nomineringar för sämsta regs var kanske lite fel haha så sorry om ni tog illa upp, var på fyllan när jag såg tråden och tyckte det va roligt att hafsa ihop något men kryllar ju av sämre spelare som tydligen reggar nivån och även högre, STARB verkar förövrigt ganska bra.

Sen har jag även kommit på att de regs man själv eller folk tror är bäst är ganska sällan de som i praktiken vinner mest heller förutom i vissa specialfall. Ganska roligt att folk man skrivit är dåliga på olika nivåer nu ska hävda sig till max också och mäta ego. När det kommer till mitt eget spel har jag slutat bry mig om folk, är någon lite jobbig för stunden så låter jag dom vara istället och fokuserar på att spela så många potter jag kan med fisken vilket har lett till experimenterande med lite alternativa preflop linjer för att åstadkomma just det.

Sen så spelar jag nu allt mellan /2kr till /20kr efter värde.

Har slackat lite med volymen so far i mars men det har kommit lite annat i vägen som ombygge på huset. Resultatmässigt är jag +16k CG och -1k MTTs på ett ungefär. Min elev är +20k eller lite mer tror jag, sidenote så efter 1,5mån coaching har han plussat dubbelt så mycket som på hela förra året! ?

Kan tänka mig att ta an någon annan för coaching med som strugglar på /1kr-/5kr om det finns intresse, ni kan pma i så fall.

CG graf

image.thumb.png.bb14987f868807b4bad2b0fe5ce99fe7.png

/10kr+

image.thumb.png.069998926930702735d15d08ea99d9e3.png

image.png.1bc9ec419ca2f948e6bc03ca0f8809f6.png

Redigerad av Paddington
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger Paddington :

Nu när jag spelat lite mer på /10kr i modern tid så kan jag väl säga att mina nomineringar för sämsta regs var kanske lite fel haha så sorry om ni tog illa upp, var på fyllan när jag såg tråden och tyckte det va roligt att hafsa ihop något men kryllar ju av sämre spelare som tydligen reggar nivån och även högre, STARB verkar förövrigt ganska bra.

Sen har jag även kommit på att de regs man själv eller folk tror är bäst är ganska sällan de som i praktiken vinner mest heller förutom i vissa specialfall. Ganska roligt att folk man skrivit är dåliga på olika nivåer nu ska hävda sig till max också och mäta ego. När det kommer till mitt eget spel har jag slutat bry mig om folk, är någon lite jobbig för stunden så låter jag dom vara istället och fokuserar på att spela så många potter jag kan med fisken vilket har lett till experimenterande med lite alternativa preflop linjer för att åstadkomma just det.

Sen så spelar jag nu allt mellan /2kr till /20kr efter värde.

Har slackat lite med volymen so far i mars men det har kommit lite annat i vägen som ombygge på huset. Resultatmässigt är jag +16k CG och -1k MTTs på ett ungefär. Min elev är +20k eller lite mer tror jag, sidenote så efter 1,5mån coaching har han plussat dubbelt så mycket som på hela förra året! ?

Kan tänka mig att ta an någon annan för coaching med som strugglar på /1kr-/5kr om det finns intresse, ni kan pma i så fall.

CG graf

image.thumb.png.bb14987f868807b4bad2b0fe5ce99fe7.png

/10kr+

image.thumb.png.069998926930702735d15d08ea99d9e3.png

image.png.1bc9ec419ca2f948e6bc03ca0f8809f6.png

Lite sur att jag inte snapsynade river där ?

Tog verkligen inte illa upp av powerrankingen. Är ganska medveten om hur jag presterar på nivån. Långt ifrån bäst men ah, går väl ok,,,Ta ett glas vin o gör en ny powerranking nu då när du börjar bli lite varm i kläderna:)

  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tappat lite fokus på de lägre nivåerna när jag lirat /10kr samtidigt och inte riktigt brytt mig om de borden även om jag spelat dom med så bestämde mig för o lira lite mer /4kr nu några dar, dessutom underrullad igen då jag fått casha ut endel för o betala skit. 25k skulle ju till kronan så lika bra o få det gjort innan man spelar bort allt :D 

Det gör ju under i alla fall att man har lite fokus när man spelar!

Einar - Nr 1 redline?

image.thumb.png.cf2d155cae3fb1754ab13666aaea53db.png

image.png.f91eaf9e5b8d7f23635c46802a3f1721.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Paddington :

Har tappat lite fokus på de lägre nivåerna när jag lirat /10kr samtidigt och inte riktigt brytt mig om de borden även om jag spelat dom med så bestämde mig för o lira lite mer /4kr nu några dar, dessutom underrullad igen då jag fått casha ut endel för o betala skit. 25k skulle ju till kronan så lika bra o få det gjort innan man spelar bort allt :D 

Det gör ju under i alla fall att man har lite fokus när man spelar!

Einar - Nr 1 redline?

image.thumb.png.cf2d155cae3fb1754ab13666aaea53db.png

image.png.f91eaf9e5b8d7f23635c46802a3f1721.png

Där var man på läktaren och köpte korv. 

Redigerad av Tendensen
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog lite semester från borden i 5 dar och passade på att lämna huset för lite shopping, resturang och bar spring istället följt av feber vid hemkomst, sen så tog jag mig finally iväg idag och köpte mig en markus läder stol (letat som fan men svårt o hitta något vettigare) i alla fall så nu är vi redo att slutspurta månaden och trycka lite mer volym i april sen utan ryggskott.

Väl på borden så blev man välkomnad med årets största förlust pot :D Inget märkvärdigt men ovanligt att se TT dyka upp i den spotten och känns som jag springer extremt kallt med mina värdehänder.

image.png.a79ca06150f44979b81516279e681a03.png

image.thumb.png.e8236260d8482ec892aeb309088b6b2f.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Coaching avklarad!

Har som ni vet coachat en /1-/2kr reg med avsaknade vinster senaste året nu i 2mån, eller 150k händer som dealen var på då jag aldrig coachat någon förut och tyckte det kändes fair som ett test mot 25% av profit.

Det har varit mycket lärorik för båda parter och jag känner att han tycker poker är roligare än på länge igen, vilket typ är värt bara det, och nog har det att göra med att saldot på pokerkontot ser lite annorlunda ut idag! När vi började var rullen på 6k.

Nedan är hans resultat över denna period, en mix av /1kr-/5kr men 95k av händerna är på /2kr. Saknar några händer o så men inkl livevinst på 3k så är han plus ca 45k totalt.

Fucking hero är han! ?

image.thumb.png.e86b130a35f75ae2aa484e787ae3ac2e.png

image.png.1cdd2ba9a6361db38ee62b4b7a4b87df.png

Redigerad av Paddington
  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Paddington :

Coaching avklarad!

Har som ni vet coachat en /1-/2kr reg med avsaknade vinster senaste året nu i 2mån, eller 150k händer som dealen var på då jag aldrig coachat någon förut och tyckte det kändes fair som ett test mot 25% av profit.

Det har varit mycket lärorik för båda parter och jag känner att han tycker poker är roligare än på länge igen, vilket typ är värt bara det, och nog har det att göra med att saldot på pokerkontot ser lite annorlunda ut idag! När vi började var rullen på 6k.

Nedan är hans resultat över denna period, en mix av /1kr-/5kr men 95k av händerna är på /2kr. Saknar några händer o så men inkl livevinst på 3k så är han plus ca 45k totalt.

Fucking hero är han! ?

image.thumb.png.e86b130a35f75ae2aa484e787ae3ac2e.png

image.png.1cdd2ba9a6361db38ee62b4b7a4b87df.png

Riktigt snyggt jobbat! Grattis till er båda! Antar att han fick ett par lektioner i hur man håller en redline också. Gissar på att den ligger precis under den gröna. ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-03-29 kl 20:18, säger Paddington :

Coaching avklarad!

Har som ni vet coachat en /1-/2kr reg med avsaknade vinster senaste året nu i 2mån, eller 150k händer som dealen var på då jag aldrig coachat någon förut och tyckte det kändes fair som ett test mot 25% av profit.

Det har varit mycket lärorik för båda parter och jag känner att han tycker poker är roligare än på länge igen, vilket typ är värt bara det, och nog har det att göra med att saldot på pokerkontot ser lite annorlunda ut idag! När vi började var rullen på 6k.

Nedan är hans resultat över denna period, en mix av /1kr-/5kr men 95k av händerna är på /2kr. Saknar några händer o så men inkl livevinst på 3k så är han plus ca 45k totalt.

Fucking hero är han! ?

image.thumb.png.e86b130a35f75ae2aa484e787ae3ac2e.png

image.png.1cdd2ba9a6361db38ee62b4b7a4b87df.png

Bra jobbat båda två! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-03-29 kl 23:30, säger Tendensen :

Riktigt snyggt jobbat! Grattis till er båda! Antar att han fick ett par lektioner i hur man håller en redline också. Gissar på att den ligger precis under den gröna. ;) 

 

1 timme sedan, säger Warren Bluffet :

Bra jobbat båda två! 

Tack bois :) 

Redlinen är väl inte riktigt som min, men tyckte inte det var rätt att starta med de mest konstiga spelen som inte ens funkar för mig på /2kr ändå hehe. Men efter dagen ska ni få se en av världens bästa redlines.... vänta bara! 

?   ?   ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...