Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inget gehör än. Ska bli jätteintressant att höra varför de fryst mitt konto, men att hoppas på någon närmare förklaring är väl kanske att hoppas för mycket, så förväntningarna är lågt ställda.

De ringer från ett +44 nummer sa de, så nu har jag dessutom behövt svara på en massa spam från London under en veckas tid. ? Vilken parodi.

Postad

Det här skrev jag åt playtech på inrådan, men de kunde inte säga något om buggen.

 

Hello, I was asking around on what my next step should be and someone suggested contact Playtech may be a way, so here I am.

I had an incident on B365 Poker, where I one night all suddenly after weeks of playing, got logged out and could not get back in that same night. I was playing tournaments at the time so I lost money, buyins+eventual profits. I contacted B365 via their chat and asked what it all was about, and they referred to that my playing time limit 12hrs was full for the day, welcome back next day. I had a hard time believing this since I couldnt count the hours by the computer that day, to even close to 12hrs, but it wasnt impossible and it was not so much money involved, I decided to accept their explanation and move forward asap.

So the next day, last thursday, I sat in to play again. Little more carefully this time, I counted hours and I thought I would be fine. So, at the same time as the day before at around 20.00 CET, got kicked out again. So this time, I got a little sad because I realized the money was lost and that I wouldnt be able to continue the tournaments I had paid for, once again. This time I called the support and they werent understanding at all and once again referred to the 12hr time limit, this time it was even harder to accept that as an explanation since I had been very careful with that. So I asked if they could provide me with the session times and maybe that could explain. So they gave one example: same night as I got kicked out the first night, after midnight, I had logged for 3 and a half hours. These hours were example hours that affected the thursday playtime limits. So,  what did I do after midnight the first night I got kicked out? I logged into my account, to check balance and to see everything was alright, and then shut the client and computer down right away, the exact same way Ive shut it i.e. logged out, for weeks playing at bet365.

So.... they claim, that its MY FAULT that I HAVENT logged out the correct way and therefore, the pokerclient has continued to log hours, even thou it was all shut down, for hours. Its funny because this is how Ive logged out for weeks and there has been no problem, and I guarantee that Ive played much longer previous days than these two days last week, without problems ofcourse. Its just silly.

I then started some threads on a couple of online forums to see if I was the only one, and as it seems, there has been others with the exact same problem.

Is this anything you have heard of?

 

Postad (redigerade)
Den 2020-11-26 kl 13:36, säger z4muz :

Tråkigt att det händer! Men jag blir glad att jag inte är ensam som samma problem. Jag har tiltat sönder på deras support i flera veckor, eftersom min tid är uppnådd varje jävla dag, även fast jag loggar ut på samma sätt varje dag. Men så fort jag ska sätta mig och spela på kvällen får jag inte logga in före kl 00:00 eftersom mina 12h är borta, men jag har i själva verket max använt 2-3h innan jag loggade ut.

Supporten har varit så vansinnigt blåst så det har nästan tiltat mig ännu mer än själva problemet med mitt konto. Det enda dom hänvisar till är "var noga med att logga ut korrekt", även fast jag påpekar att jag har loggat ut på exakt samma vis i nästan 2års tid, och det har fungerat, men nu har det buggat varje dag i flera veckor. 

Jag testade allt möjligt, att logga in på annan dator och logga ut, men ingenting hjälper...men nu, hux flux, 3v senare, har jag kunnat använda skiten normalt igen i någon vecka, peppar peppar!

Tja zamuz! 

Jag blev ju som sagt bannad och idag ringde de mig, en vecka senare. Samtalet tog över en timma, och ingen av oss blev supermycket smartare. Kort sammanfattat ungefär såhär, nu fattar jag iallafall hur det funkar, om det är så det funkar för jag tänker ju inte prova. Fick upp kontot också iofs men allt annat hade ju varit ännu konstigare.


Jag: Hur loggar klienten timmar på B365? 

B365: Den loggar tiden du sitter, plus det du har inställt under Maximal inaktivitetstid på hemsidan. Sitter du en timma, så loggar den fyra. (3h per default, inget man ställer in, ingenting som man hade fattat vad den gjorde ändå, allra minst att den betydde att det fortsätter räkna timmar fast man stänger ner pokerklienten för det måste vara första och enda fallet i världshistorien)

Jag: Är det rimligt att jag ska veta det här? Hur kan jag veta det? Står det någonstans?Jag har aldrig varit inne på hemsidan.

B365: Vet inte, vet inte och nej.

Jag: Varför fick jag inte veta på onsdagen efter första utloggningen att det är så det fungerar? Då hade jag kunnat undvika samma sak hände på torsdagen.

B365: Vet inte.

 

GG no re mvh B365

 

 

 

Redigerad av bomanlol
Postad
1 timme sedan, säger bomanlol :

Tja zamuz! 

Jag blev ju som sagt bannad och idag ringde de mig, en vecka senare. Samtalet tog över en timma, och ingen av oss blev supermycket smartare. Kort sammanfattat ungefär såhär, nu fattar jag iallafall hur det funkar, om det är så det funkar för jag tänker ju inte prova. Fick upp kontot också iofs men allt annat hade ju varit ännu konstigare.


Jag: Hur loggar klienten timmar på B365? 

B365: Den loggar tiden du sitter, plus det du har inställt under Maximal inaktivitetstid på hemsidan. Sitter du en timma, så loggar den fyra. (3h per default, inget man ställer in, ingenting som man hade fattat vad den gjorde ändå, allra minst att den betydde att det fortsätter räkna timmar fast man stänger ner pokerklienten för det måste vara första och enda fallet i världshistorien)

Jag: Är det rimligt att jag ska veta det här? Hur kan jag veta det? Står det någonstans?Jag har aldrig varit inne på hemsidan.

B365: Vet inte, vet inte och nej.

Jag: Varför fick jag inte veta på onsdagen efter första utloggningen att det är så det fungerar? Då hade jag kunnat undvika samma sak hände på torsdagen.

B365: Vet inte.

 

GG no re mvh B365

 

 

 

Jadu, problemet återstår fortfarande. Har hänt flertal gånger att jag maximalt varit inloggad 1h utav mina 12h, innan jag är NOGA MED ATT LOGGA UT, så som supporten alltid uppmanar en att göra, men när jag ska försöka logga in mot kvällen är mina 12h borta ändå. Det är helt underbart bra gjort iaf, och jag vet ännu flera som är med om samma problem, supporten finner jag inga ord för...Alla borde avgå med detsamma.

  • Thanks 1
Postad
14 timmar sedan, säger z4muz :

Jadu, problemet återstår fortfarande. Har hänt flertal gånger att jag maximalt varit inloggad 1h utav mina 12h, innan jag är NOGA MED ATT LOGGA UT, så som supporten alltid uppmanar en att göra, men när jag ska försöka logga in mot kvällen är mina 12h borta ändå. Det är helt underbart bra gjort iaf, och jag vet ännu flera som är med om samma problem, supporten finner jag inga ord för...Alla borde avgå med detsamma.

Men det jag skriver om maximal inaktivitetstid, kan det vara det?

Såg btw att ni är med och budar på skogspromenaden med Shejkaraben, grymt GL ??❤️

Postad

Gav ju upp det här ganska tidigt men nu äre case closed iaf, man är ju ganska naiv ändå i slutändan men trodde  helt enkelt att ingen skulle komma till någon annan slutsats än att felet låg hos bet365 och att det för mig inte fanns en chans någonstans att kunna undvika det att bli utkastad, därav återbetalningskyldighet. Men det är klart, de jobbar väl inte så. Är väl bara att vara glad att det inte var de dyrare kvällarna iallafall.

 

Hoppas man får någon att välja en annan site iallfall.

  • 3 weeks later...
Postad

Skickade ju in en anmälan till ARN innan jag gav upp, bara för att registrera ett ärende om inte annat ifall det fanns fler som vart missnöjda, så idag söndag 27/12 ringde de och jag var nära på att slänga på luren bara för att, men då hade det inte funnits någon poäng i att svara öht förutom den att få slänga på luren. Räknade snabbt med att konsekvenserna av ett sånt handlande ändå skulle te sig hyfsat tandlöst utåt även om det för mig hade varit ganska stort och skönt, så jag lät samtalet fortgå. Det rör sig om såna pengar så det känner jag ingen tacksamhet över, om jag nu kanske låter lite otacksam. Man har helt enkelt fått röven spräckt i supportärenden förut, omss, kanske för betydligare summor men också garanterat svårare ärenden. På den tiden brydde man sig dock mest bara om pengarna och inte hur supporten bar sig åt, så det fanns inte nog med krut att lägga på saken.

Bet365 erbjöd sig att betala 1342:-. Min spontana reaktion på det var återigen den, hur de kommit fram till just den summan. Man lämnas helt enkelt inte utan frågor när man försöker förstå sig på den här branschen och dess kundvänlighet. Jag förklarade min ståndpunkt och sa, att om de nu är ute efter att ersätta mina förlorade inköp, får de väl betala de 1700:- som det minst rörde sig om, som jag yrkat på. Inte för att jag bryr mig, men för att slippa fundera mer på just den saken. 

Det var inga problem och jag har pengarna på kontot nu men skitsamma. Det är ändå sorgligt att det inte funkar bättre än såhär 2020, det borde ju gå bra för dom här bolagen ? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...