Pekka3 Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2005 Fick precis höra att Bet24 ska dra igång någon stor TV-turnering som ska heta något i stil med Nordic Kin of Poker. Är det någon som vet något mer om detta? (Pill, pill - Kubo) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pekka3 Postad 4 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2005 Jag svara på mitt eget inlägg dårå... Info finns på http://www.bet24.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2005 Premiär torsdag den 8 september med Per 'Bollen' Warrén vid bordet. http://expressen.se/index.jsp?a=428134 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 2 September , 2005 Rapport Share Postad 2 September , 2005 Varför kan man inte meddela spelare som deltar i en satellit EXAKT vad man spelar om??!!!! Om man har en satellit till ett tv-sänt evenemang, då meddelar man hur många som ska deltaga, hur prissumman fördelas och om det ingår något mer förrutom deltagande i evenemanget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pekka3 Postad 4 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2005 Ska Bollen vara med på alla TV bord eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sjoberginho Postad 4 September , 2005 Rapport Share Postad 4 September , 2005 Ska Bollen vara med på alla TV bord eller? Vad då alla? Han var med i SPC... Eller har jag glömt någon/några? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 6 September , 2005 Rapport Share Postad 6 September , 2005 på ztv på torsdag är första programmet, 23.30 eller 00.30 minns ej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thåström Postad 6 September , 2005 Rapport Share Postad 6 September , 2005 på ztv på torsdag är första programmet, 23.30 eller 00.30 minns ej Kommer det att gå någon repris? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 6 September , 2005 Rapport Share Postad 6 September , 2005 Torsdag 8 september 2005 ZTV 23:20 Nordic poker king (00:25) Nordisk pokerturnering. Den sträcker sig över ett år och deltagare från Sverige, Norge och Danmark kämpar om en plats i finalen och en prissumma på 1 miljon kronor. Varje månad vinner en person 100 000 kronor samt en plats i finalen. [29694750] Torsdag 15 september 2005 ZTV 00:20 Nordic poker king (01:25) Nordisk pokerturnering. Den sträcker sig över ett år och deltagare från Sverige, Norge och Danmark kämpar om en plats i finalen och en prissumma på 1 miljon kronor. Varje månad vinner en person 100 000 kronor samt en plats i finalen. [26244500] Fredag 16 september 2005 TV3 20:30 Nordic poker king (21:30) Pokerturnering. [830448] Enligt dagenstv.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 7 September , 2005 Rapport Share Postad 7 September , 2005 Har kollat på pressmaterialet, men inget släppt utöver det som stod ovan... Förutom följande "Kategori: SPORT" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 7 September , 2005 Rapport Share Postad 7 September , 2005 Förutom följande "Kategori: SPORT" Börjar pokern månne bli mer accepterad som sport? Nyheten om att SS fått pokertillstånd fanns under avdelning 300 på SVT's texttv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Reklampaus tack o lov! Vad f-n har de gjort med grafiken?? Jag avskyr när nåt ska vara innovativt utan att fylla något som helst förbättrande syfte, vare sig beteendevetenskapligt eller estetiskt. Kan väl inte påstå att kommentatorerna imponerat hittills (trots engelska röster ). Nåväl, 3/4 kvar av programmet, tillbaka till soffan. Återstår att såga spelarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Klart godkänt. Konceptet med engelska kommentatorer faller ganska väl ut, ger mer fart i spelet. Introduktionen där de står med handflatan över 24bet loggon ser lite halvpatetiskt ut... en kul idé som inte faller så väl ut i rutan, typ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Lite mycket dödtid där dealern räknar marker, men annars helt ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Not the shit dude. celebrity poker med soffipropp all over again Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Betyg: 2/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Betyg: 2/5 Äh, fan jag tyckte att det var riktigt bra. Såg ju proffsigt ut och allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Betyg: 2/5 Äh, fan jag tyckte att det var riktigt bra. Såg ju proffsigt ut och allt. Vad var proffsigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Indrivaren Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Jasså, inget check eller bet (Eller all-in) den här gången. Samma kommentatorer som ifrån H2H-VM. En total idiot och en Dan Glimne liknande "sak". Liksom "Hon borde folda", "Jag vet inte, men det bör vara enkelt" osv. Det är enkelt. Tomtar! Betyg 9:1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 var väl en ganska medioker produktion i bästa fall. Rätt taskig grafik, grådassiga tråkiga kommentatorer, skulle hellre lyssnat på glimne för det har ju iallafall lite humormoment, man aldrig va gubben skall klämma ur sej härnäst. Hur plockade de fram deltagarna förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AutoPSY Postad 8 September , 2005 Rapport Share Postad 8 September , 2005 Programmet sög verkligen hästbumling. För det första var det otroligt svårt att få grepp om själva spelet, vem som satt på knappen etc. Sen var kameravinklarna under kritik. WPT, MCM vet hur man gör, likaså tyckte jag SPC lyckats bra, medans "Nordic poker king" var vidrigt. Någon nämde grafiken, som var horribel. Korslaggda kort ger ett rörigt intryck, alla fall på mig. Att vara lite nyskapande är inte alltid bra! Nu ska jag inte säga för mycket, men saknades inte chipcount, pottsize, betsize etc till stor del i grafiken? Och vad är det för fel på ett "vanligt" pokerbord? Varför denna halvmåne som bidrar till att det blir rörigt! Pokerrum ska inte vara high tec, snarare klassiska och "mysiga". (hitta ett bättre ord själv) Kommentatorerna gjorde dock ett bra jobb - 1% av sändningstiden. Jag vet att deltagarna har kvalat in, men herregud vilka gråa människor. Vi skandinaver är trevliga, ödmjuka och oftast snälla. Men gudarna ska veta att vi absolut inte gör oss bra i TV - det finns ju inga personligheter. Inte ens Bollen livade upp stämingen, till någon grad faktiskt. ... Och ja! Inledningen med handidentifieringen var verkligen osmakligt generande! Pinsamt! Man blir nästan gråtfärdig, ett så otroligt bra koncept, som det bara blir pankaka av. Pokermiljonen har faktiskt ett mycket, mycket större underhållningsvärde än denna dynga! Dan Glimme, var är du? Du behövs här... Jag, negativ? Vad får er att tro det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sjoberginho Postad 9 September , 2005 Rapport Share Postad 9 September , 2005 Tyckte inte alls det var bra. Det med handidentifieringen var onödigt. Grafiken var sluddrig. Kommentatorerna var sena, liksom dealern. Spelarna var inte alls bra. Och sedan ska man inte kunna se alla korten direkt samtidigt! Nej, jag skulle nog slått över till fyran för att se reprisen av Pokermiljonen istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Iguana- Postad 9 September , 2005 Rapport Share Postad 9 September , 2005 Håller med om att kameravinklarna va helt fel. Sen så saknade programmet den dramatik som WPT och Poker på kanal5 har, känndes som att de bara spelade på automatik och knappt brydde sig. Får väl hoppas på lite färgstarkare personligheter inom de närmaste avsnitten, annars får det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 9 September , 2005 Rapport Share Postad 9 September , 2005 Grymt tråkigt måste jag säga, varför inte ha nordiska kommentatorer till respektive nation? Nä får se om jag ser fler avsnitt. Några bra svenskar som ska vara med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 9 September , 2005 Rapport Share Postad 9 September , 2005 Betyg: 2/5 Det var så jävla mycket bättre producerat än pokermiljonen iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts