Gå till innehåll

NLT - KK, JJ4 flop.


alve

Recommended Posts

Multitablar inga speciella reads.

 

** Game ID 444806624 starting - 2005-08-03 14:02:24

** Barbershop [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Jonkzor123 sitting in seat 1 with $41.05

- runeldo sitting in seat 2 with $61.65

- porta76 sitting in seat 3 with $58.85

- Lantto sitting in seat 4 with $64.60

- Axelinho sitting in seat 5 with $18.10 [Dealer]

- dei sitting in seat 6 with $34.85

- Tazzmund sitting in seat 7 with $24.07

- mb5322 sitting in seat 8 with $47.75

- stekn sitting in seat 9 with $32.20

- 13TOOL13 sitting in seat 10 with $25.90

 

dei posted the small blind - $0.25

Tazzmund posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Jonkzor123: K :diamond:, K :heart:

 

mb5322 called - $0.50

stekn folded

13TOOL13 folded

Jonkzor123 raised - $2.00 KK en som synat, standardraise.

runeldo folded

porta76 folded

Lantto folded

Axelinho called - $2.00 Syn, många möjliga händer.

dei folded

Tazzmund folded

mb5322 called - $2.00 Limp/syn, kan ju vara lite va som helst.

 

** Dealing the flop: J :diamond:, J :club:, 4 :heart:

 

mb5322 checked

Jonkzor123 bet - $5.00 Tråkig flop men bettar iaf ~pot.

Axelinho folded

mb5322 raised - $10.00 Check min-raise, vad kan han ha här? Känns som han inte kan ha många händer som jag slår, QQ kanske? Vad gör ni här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att sätta honom på en speciell hand faktiskt men en limp-call utg brukar i allmänhet betyda ett litet pocketpar upp till 8, one gappers i stil med QTs, J8s och kanske även händer som QJo, KJo samt en hel drös andra händer.

 

Jag tror inte han behöver ha knäkten men i det här fallet check-raisar han dig och de flesta på NL 50 och även högre upp är inte speciellt medvetna om vad en check-raise ofta åstakommer utan ser det som ett sätt att få in mer pengar i potten och förstår inte att det ofta skrämer iväg en hel del händer som hade synat alternativt reraisat i vissa fall samtidigt som han kanske är en duktig spelare som tror att han kan skrämma bort dig genom att check-raisa på en farlig bräda. Om han suttit på ett överpar hade han i många fall reraisat dig pre och om han sitter på ett underpar vill han ofta kolla vart han står någonstans i handen och därför bettar ut direkt istället för att check-raisa dig... Handen är ganska read-dependant enligt mig.

 

Resultat PLEASE :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att sätta honom på en speciell hand faktiskt men en limp-call utg brukar i allmänhet betyda ett litet pocketpar upp till 8, one gappers i stil med QTs, J8s och kanske även händer som QJo, KJo samt en hel drös andra händer.

 

Jag tror inte han behöver ha knäkten men i det här fallet check-raisar han dig och de flesta på NL 50 och även högre upp är inte speciellt medvetna om vad en check-raise ofta åstakommer utan ser det som ett sätt att få in mer pengar i potten och förstår inte att det ofta skrämer iväg en hel del händer som hade synat alternativt reraisat i vissa fall samtidigt som han kanske är en duktig spelare som tror att han kan skrämma bort dig genom att check-raisa på en farlig bräda. Om han suttit på ett överpar hade han i många fall reraisat dig pre och om han sitter på ett underpar vill han ofta kolla vart han står någonstans i handen och därför bettar ut direkt istället för att check-raisa dig... Handen är ganska read-dependant enligt mig.

 

Resultat PLEASE :)

Tack för en bra analys :). Resultatet kommer om ett tag, det lovar jag :).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en bra analys :). Resultatet kommer om ett tag, det lovar jag :).
Ett tag jag efter jag skrivit det där kom jag på att resultat kanske inte gav så mycket för dig :P. Men här kommer det:

Jonkzor123 folded

mb5322 mucks:

mb5322 wins $20.95 from the main pot

 

End of game 444806624

 

Tar gärna fler kommentarer om mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg syns du folder for lett og ville prøvd en reraise. Det er middels til liten sannsynlighet for at han traff floppen og raisen hans er så liten at han kan holde for eksempel TT, 99, 88 etc. og at han setter deg på AK. Med PP er det da meget mulig (og vanlig) at han tester din continuation bet med en miniraise. AJ er mulig selvfølgelig, mens limp-call med KJ eller QJ fra UTG eventuelt er dårlig spilt ;) Caller han og checker igjen på turn kan du checke tilbake om du vil og deretter prøve å se river så billig som mulig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...