Gå till innehåll

NLT - SnG, HU, rätt eller fel att slöspela AA?


Sigge

Recommended Posts

Spelade idag en liten SnG mot en kompis när denna tveksamma situation uppkom. Min första HH så ni får ursäkta om den inte blir så bra. :oops:

 

Table: Heads Up $1 C

Single Table Tournament No Limit 5.00/10.00

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

Sigge52 : Posts small blind 5.00

Tom_Green : Posts big blind 10.00

Sigge52 [ A :heart: , A :spade: ] : Calls for 5.00

Tom_Green : Checks

------------------

Flop [ 5 :diamond: , A :club: , 9 :diamond: ] Mycket bra flopp för min del. Är väl medveten om färgdraget, men ser inte chansen att han skulle ha två :diamond: och därmed ett färgdrag så jag checkar.

------------------

Tom_Green : Checks

Sigge52 : Checks

------------------

Turn [K :diamond: ]

------------------

Tom_Green : Checks

Sigge52 : Bets 20.00 Bäst att inte låta han få ett till :diamond: så jag betar lite. Kanske för lite? Skulle kanske överbettat potten?

Tom_Green : Raises for 80.00 Här tror jag att han tror min hand är svag och vill få bort mig ur potten

 

Sigge52 : Went all-in 957.50 Rätt eller fel?

 

Min första tanke var att det var fel spelat men sen blev jag mer osäker..

 

Frågan är om det är vinnande spela att slowplaya set oftare HU trots drag på bordet?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte riktigt besvarar din fråga. Men med tanke på att du har ruter ess så borde du inte oroa dig över att huruvida det faller en till ruter på river eller inte.

 

Jag skulle nog inte ställa in på turn, utan bara gjort en reraise. Ett gratiskort är inte så jätte farligt i din sits. Om han har färg kommer han ju syna hursomhelst.

 

Men med en reraise kan en del sämre händer syna.

 

 

EDIT: Skrev det här inlägget innan sigge ändra ruter ess till hjärter ess ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen anledning att inte raisa preflopp på knappen. Man vill ju inte att motståndaren gratis skall få en bra flopp.

 

 

Helst vill man få motståndaren att gå all in då man själv har bästa handen. Att då gå all in själv är dåligt för det skrämmer bort motparten och man riskerar att bara få syn av en bättre hand....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är om jag räknat rätt på 120, du går all-in för nio gånger så mycket. Det hade varit bättre att höja mindre, men fortfarande ganska ordentligt (200-300 kanske?). Tror du att någon synar med annat än en bättre hand (färg) än din ? Det enda som händer är att du vinner en mindre pott än du skulle gjort annars om du har den bästa handen eller förlorar hela turneringen när du har den sämsta. De enda händerna som synar där och som är sämre är nog lägre set och något sådant satte du väl honom inte på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Haha, tänkte vad är detta för jävla skämt. Sen såg man datumet :)

 

Ja, numera är det sällan man ser en så formidabel, nästan utstuderad, slakt av en bra hand. Det är så att man tycker synd om den stackars handen.

 

Texas hold'em, the Cadillac of poker, som det hette på den tiden. Nu känns det mest som en pålitlig, men trött, gammal familjebil. Texas hold'em, the SAAB 9-5 kombi of poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...