Gå till innehåll

För trög för att ge upp:Snake911's ambitioner står kvar.


Snake911

Recommended Posts

18 minuter sedan, säger brusig1 :

Lol, det är väldigt många konstiga råd härinne. Hurvida du ska vpipa J8s beror på flera faktorer. Men utan att veta någonting om era games så skulle jag spontant inte folda den. Om fi 3xar eller större är det en enkel fold. 

Sen postflop är w/e. Spelar man block på flop ska man betta den här handen. Turn också fine, river enkel fold. 

Uppskattar feedbacken.Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Welp.Efter runt 1500 händer idag så slutar det -6.5bi

Lite händer från dagens session.Synpunkter är alltid välkommna!

 

 

369dec105e8c3152e5e0aac6975d5ad5.thumb.png.8fb7e5cb61cf81444ce4218ecd51ae39.png

 

Är inte riktigt 100% säker på om denna handen är en spew hand. Jag har ju fler A i min range än honom imo och då jag blockerar AJ och AK,så känns det rätt rimligt att gå 3 gator(och är han sticky med PP på turn foldar han nog river)

28e1490a47fc5f97f5ad55e6da5896ee.png.2f719fc927223289b07b1e711b39afee.png

 

839ba2bc400c7570a5f71fe9936fe355.png.5130fd8ff1fd6f0423f001947c993f78.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand#1: Vill alla dagar i veckan c-beta denna flopp. Dynamisk flopp där vi kan få syn av mycket. Vill verkligen inte ge gratis kort. 

Antar att det finns vissa uppsidor med ditt spel. Men känns mer vettigt att ta betalt för FI att se ett kort till. 

Utan ett flushdrag närvarande hade jag gillat din linje mer. 

EDIT: Kan dock lägga till att som spelad flopp gillar jag linjen du tar på turn. Du reppar tunt vilket möjliggör att du får betalt lite tunnare än vanligt. Har han 86 så är det GG WP och bara att gå vidare i livet.

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Hand#1: Vill alla dagar i veckan c-beta denna flopp. Dynamisk flopp där vi kan få syn av mycket. Vill verkligen inte ge gratis kort. 

Antar att det finns vissa uppsidor med ditt spel. Men känns mer vettigt att ta betalt för FI att se ett kort till. 

Utan ett flushdrag närvarande hade jag gillat din linje mer. 

Håller med fattar inte poängen med att Check raisa turn. Antar snake checkar flopp för fi ska börja bluffa turn/träffa nåt men fi lär ju folda sina bluffar. Vet Balans är inte viktigt på på /2 men vilka bluffar har snake här? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade i morse och va riktigt taggad på att spela.Satt på kaffe och öppnade flopzilla.Ändrade rangerna efter SB vs CO(ingen mer KJo?

Sen va det bara att köra igång.

Första sessionen:

Gick bra i början,men blev värsta swingers partajet i slutet.

AK vs KK pre mot vit val 183bb djupt(Inte direkt optimalt i vanliga fall,but hey..vit val..Gotta go with it)

Uppdaterar senare idag med hur resterande dag har gått.

 

Synpunkter på händerna är som vanligt uppskattat. 


graph.png.6a5c7a8e2ceaccd68a7f58426c612f6a.png

 

Synpunkter? Folk har en tendens att inte bluffa så mycket på dessa brädor..men är rätt svårt att folda..Eller?

A4cc.png.cd2e7bba77e5cad03b6b7e093df9126d.png

 


Q9of.png.1dfd058443ed1ffd59bfde2a8906b798.png

 

Kan förmodligen välja bättre x/r combos här.. Men ja..A high is the shit sometimes!

A2dd.png.610c60e1924d9564ee253a74fea23f4a.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där..Dagen avklarad..Skulle dragit mig ur lite tidigare. Synade ner vissa potter på grund utav tilt.. så kunde sparat in kanske 1 inköp idag..Ska inte tjura så mycket.What's done is done..Tillbaka till skriv bordet och bara bli bättre och rida ut skiten...Så jävla svårt är inte /2...

 


graph.png.4d2da00c00d8f0cbfd41f49fe16af1cd.png

Synpunkter?
A9dd.png.bacfc0a4be6f629c50ea552f3839d64a.png

 

Synpunkter?

KK.png.fabe752033d998ac9512e5b9bf0b1e27.png

 

 

Sånt här får inte bara hända... Förmodligen en av de sämsta händerna jag spelat i år..Aja..
KK.png.29990106d1c0f8e41c9a866e4fa1cfb1.png


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-11-25 kl 23:57, säger Snake911 :

Welp.Efter runt 1500 händer idag så slutar det -6.5bi

Lite händer från dagens session.Synpunkter är alltid välkommna!

 

 

369dec105e8c3152e5e0aac6975d5ad5.thumb.png.8fb7e5cb61cf81444ce4218ecd51ae39.png

 

Är inte riktigt 100% säker på om denna handen är en spew hand. Jag har ju fler A i min range än honom imo och då jag blockerar AJ och AK,så känns det rätt rimligt att gå 3 gator(och är han sticky med PP på turn foldar han nog river)

28e1490a47fc5f97f5ad55e6da5896ee.png.2f719fc927223289b07b1e711b39afee.png

 

839ba2bc400c7570a5f71fe9936fe355.png.5130fd8ff1fd6f0423f001947c993f78.png

Hand #3 J9s

Betta flop, betta turn, dock inte säker på bästa linen mot c/r. Tror sällan han raisar flushdraws och aldrig set på denna turnen?

Fold eller call imo, vi vill inte få in hela stacken med J hög flush?

Lätt fold på river om vi synar turn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #2 KK

Tror du måste värdebetta stort med överpairs på denna floppen. Han har alldeles för många draws, om han synar så kanske vi saktar ner om turnen tar in färg och pairar borden?

Fast skulle inte färgen kommit in på turnen skulle jag gått bet/bet/bet. Han synar nog ner med mycket 10x, stegdrag o färger?

Redigerad av gabbelol
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger gabbelol :

Hand #2 KK

Tror du måste värdebetta stort med överpairs på denna floppen. Han har alldeles för många draws, om han synar så kanske vi saktar ner om turnen tar in färg och pairar borden?

Fast skulle inte färgen kommit in på turnen skulle jag gått bet/bet/bet. Han synar nog ner med mycket 10x, stegdrag o färger?

Denna handen du menar? 

KK.png.fabe752033d998ac9512e5b9bf0b1e27.png.5488331d8d0f118a796625d4e7feb82b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger gabbelol :

Hand #3 J9s

Betta flop, betta turn, dock inte säker på bästa linen mot c/r. Tror sällan han raisar flushdraws och aldrig set på denna turnen?

Fold eller call imo, vi vill inte få in hela stacken med J hög flush?

Lätt fold på river om vi synar turn!

Brädan träffar inte direkt min range och han sätter inte mig på så många flushes när jag checkat flop.. Varför ska jag folda river om jag synar turn? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Snake911 :

Brädan träffar inte direkt min range och han sätter inte mig på så många flushes när jag checkat flop.. Varför ska jag folda river om jag synar turn? 

Missade att vi hade andra nutsen o inte tredje, fjärde...

Vet inte vad optimalt spel är, men beror lite på hur mycket han bettar om han bettar river. För chansen att Qs finns är mycket högre än att ha Qxs. Får vi bra pris på river kan vi nog inte vika andra nutsen?

Redigerad av gabbelol
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Snake911 :

Brädan träffar inte direkt min range och han sätter inte mig på så många flushes när jag checkat flop.. Varför ska jag folda river om jag synar turn? 

Som PF aggressator skulle jag säga att K alltid träffar din range. Du skjuter väl alla dina bluffar här så ser inget motiv till check. Synar vi turn här istället får han möjligheten att skjuta bluff/ sämre hand river. Ditt turnspel tappar nog lite värde generellt men tror ändå det är ev+ att skicka in där på 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger BennyGuldfot :

Som PF aggressator skulle jag säga att K alltid träffar din range. Du skjuter väl alla dina bluffar här så ser inget motiv till check. Synar vi turn här istället får han möjligheten att skjuta bluff/ sämre hand river. Ditt turnspel tappar nog lite värde generellt men tror ändå det är ev+ att skicka in där på 1/2.

Motivet till checken är att ha en starkare range på turn+att det är inte många som sätter en på en flush om man checkar flop. Håller med om turn synen. Men tänkte han kan ha sämre flushes.. Borde tagit det isigt där,men va en fisk så fick lite eld i brallorna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger Snake911 :

Motivet till checken är att ha en starkare range på turn+att det är inte många som sätter en på en flush om man checkar flop. Håller med om turn synen. Men tänkte han kan ha sämre flushes.. Borde tagit det isigt där,men va en fisk så fick lite eld i brallorna. 

Mot fisk kan vi nog få in den flushen på turn? Men bet på flop är nog optimalt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger gabbelol :

Yes. Vad tänker du själv om handen, vill gärna få lite diskussion. Svår turn!

Angående KK handen på 67Tdd brädan. 

1: gillar inte bräd strukturen. Medium made straight brädor är mord, då jag tänker att hans range träffar denna brädan bättre än min. 

2: Säger dock inte jag hade bettat denna brädan med sets, 2 par.. Vet inte om jag ska checka typ JT, KT, QT, 9T eller bara betta för protection. Då jag vill ha värde av sets och protection för händer som är mer sårbara än KK och t.ex AA. Är ju bara rädd för en potentiell 8 och FI kan ju ha som sagt Tx. Och jag vill inte överskatta min hand styrka i detta läget. Vill också ha en starkare range på river.Då jag tror att han värdebettar Tx själv,vilket gör att jag får värde av Tx

3:Drog brädan i PIO och PIO gillade checken på flop.ville jag skulle raisat turn om det inte va en flush som kom in. 

Som jag ser det är det svårt att betta sin range på denna bräd textur med 1/3..checkar mycket, bombar med det som behöver prot/värde. Vet inte om det är en bra plan. 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger gabbelol :

Mot fisk kan vi nog få in den flushen på turn? Men bet på flop är nog optimalt!

Kanske.. Men håller med Benny och dig att flat är bättre på turn för att hålla kvar bluffarna. Får in det vs värre flushes i vilket fall som helst på rivern.. Då jag inte har en flush ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nivån varit högre hade jag inte haft något emot en knack på den floppen. Just för att floppen träffar FI oftare än oss. Då kan det vara mysigt att ha Knugarna för att skydda sin c/c range. 

Men nu snackar vi /2 på SvS och då tror jag det är vettigare att kalibrera om strategin utefter spelarpoolens tendenser. Dvs kötta för värde all the way. Undantaget då förstås om man har en read på FI att han börjar gå bananas så fort man visar passiva aktioner. 

Nu var det iofs 100 år sedan jag spelade /2 NL men minns så väl att en stor andel av poolen saknar foldknappen i sin klient. 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Hade nivån varit högre hade jag inte haft något emot en knack på den floppen. Just för att floppen träffar FI oftare än oss. Då kan det vara mysigt att ha Knugarna för att skydda sin c/c range. 

Men nu snackar vi /2 på SvS och då tror jag det är vettigare att kalibrera om strategin utefter spelarpoolens tendenser. Dvs kötta för värde all the way. Undantaget då förstås om man har en read på FI att han börjar gå bananas så fort man visar passiva aktioner. 

Nu var det iofs 100 år sedan jag spelade /2 NL men minns så väl att en stor andel av poolen saknar foldknappen i sin klient. 

 

Det är värsta vilda västern tbh ?  Men jag håller med.. Måste göra några små justeringar i mitt game för att anpassa mig till nivån..

 

För mycket testo på /2 nowadays..

Och det kommer från killen som ibland själv bluffar som en jävla kratta.. Men aldrig så där! 

 

21c3714fc57eb2b4d74ddd1b0965441d.png.b828ede0559a7d274aff54f7bf1ec016.png

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så mycket spelande idag då jag jobbat,samt varit iväg och tränat. Slutade +..Men volymen är ju rena skräpet. Är ledig imorgon så blir upp redan vid 7 tiden för att grinda mer.
graph.png.2e1a6b3765584116f62cc5948c5b87a2.png

tenor.gif.8bc9ce38a6a394e4ba6c1d87aec51d47.gif <<<Jag när jag såg att jag plussat.

b5ddbfb4be6bbc1eaf3c7a8426bf3c44.jpg.aaaac543ead198daa25b81b28bf97695.jpg<<<Jag när jag såg hur många händer det va.

Redigerad av Snake911
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Snake911 :

Blev inte så mycket spelande idag då jag jobbat,samt varit iväg och tränat. Slutade +..Men volymen är ju rena skräpet. Är ledig imorgon så blir upp redan vid 7 tiden för att grinda mer.
graph.png.2e1a6b3765584116f62cc5948c5b87a2.png

tenor.gif.8bc9ce38a6a394e4ba6c1d87aec51d47.gif <<<Jag när jag såg att jag plussat.

b5ddbfb4be6bbc1eaf3c7a8426bf3c44.jpg.aaaac543ead198daa25b81b28bf97695.jpg<<<Jag när jag såg hur många händer det va.

Ledig alltså? Jobbar själv ute i -11, livet leker. Dock det ända som finns i skallen är längtan till nästa SVS sittning! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...