Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inte riktigt säker på var en tråd av denna typ egentligen bör hamna, så jag inbjuder härmed till trådpingis... nåväl, vidare till min undring:

(Sökning gav inget resultat heller...)

Varför har alla (såvitt jag sett) siter med de muckade händerna i sina handhistories? Jag vet inte så mkt om livespel, kan man be att få se händer som muckas?

Jag menar, det ger ju en fördel till alla som vet om det (långt ifrån alla spelare) kontra de som inte känner till detta. Mig gör det inte så mycket då jag finner det trevligt att kunna stilla min nyfikenhet genom att kika i denna, men lite märkligt är det allt... eller?

Postad

Du kan begära att en hand visas vid showdown, även om det räknas som väldigt oetiskt och det finns väl i stort sett en oskriven regel om att man inte begär det. Pokersiter har däremot gjort så att händerna kan visas i efterhand.

Postad
Förutom om det är all-in, då slängs korten upp och det tycker jag är bra så man slipper sitta på nålar.

Värst är det på Paradise, då vänds korten upp på direkten; men istället är det en delay när rivern ska flyga ut :S

-

Annars tycker jag det är bra att händerna syns i HH's, skickar alltid efter HH's så jag kan lära mig mer om fi. I live-spel brukar jag även kräva händerna rätt ofta.

Postad
Det är alltid lärorikt o kika vad den andra hade om han muckat ;)

Hur hittar man hand histories på expekt? Hittar inte skiten

Menu->Playcheck eller Menu->Options->Game History

Ja, men där visas ju inte muckade händer? Eller gör jag nåt fel?

Postad
Det är alltid lärorikt o kika vad den andra hade om han muckat ;)

Hur hittar man hand histories på expekt? Hittar inte skiten

Menu->Playcheck eller Menu->Options->Game History

Ja, men där visas ju inte muckade händer? Eller gör jag nåt fel?

Det är bara händer som muckats vid showdown du får se.

Postad

Den här tråden ligger visserligen under "Onlinepoker", men jag frågar här ändå eftersom att det pratas om livespel också.

Kan vem som helst vid bordet begära att få se de muckade korten vid showdown, eller är det bara vinnaren av handen som har rätt till detta?