Gå till innehåll

Paddington's Labb | SvS Klättring


Paddington

Recommended Posts

Sagt o gjort, telefonen började bli full av meddelanden och tyckte jag gjort ett bra dagsjobb så var förtjänt av en kortare utgång. Varit MTV festival på ön hela dagen så var efterfest på öns nattklubb och dit kom man nykter till vip borden och skulle dansa och verka trevlig med Stormzy mfl som jag inte ens vet vilka det är men tydligen var där mtp festivalen.. svårt mission första 2 timmarna då man kom dit helnykter men efter en 8 drinkar och roligt sällskap gick det finemang. Blev erbjuden trekant av någon skön brud från jersey shore brud med bröst jag knappt kunde slita blicken ifrån men donnan min var inte riiiktigt där på fucked up skalan för att det skulle gå hem. Men fick ligga i en segelbåt i hamnen med en tvåbarns mor så där bockade man av nånting nytt i alla fall. För att hinna undan man och barn är man nu hemma igen och ska slagga några timmar innan nästa coaching session sen fortsätta gto krossen tills imorrn natt då det eventuellt blir några timmar techno efter morgondagens festival :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Paddington :

Sagt o gjort, telefonen började bli full av meddelanden och tyckte jag gjort ett bra dagsjobb så var förtjänt av en kortare utgång. Varit MTV festival på ön hela dagen så var efterfest på öns nattklubb och dit kom man nykter till vip borden och skulle dansa och verka trevlig med Stormzy mfl som jag inte ens vet vilka det är men tydligen var där mtp festivalen.. svårt mission första 2 timmarna då man kom dit helnykter men efter en 8 drinkar och roligt sällskap gick det finemang. Blev erbjuden trekant av någon skön brud från jersey shore brud med bröst jag knappt kunde slita blicken ifrån men donnan min var inte riiiktigt där på fucked up skalan för att det skulle gå hem. Men fick ligga i en segelbåt i hamnen med en tvåbarns mor så där bockade man av nånting nytt i alla fall. För att hinna undan man och barn är man nu hemma igen och ska slagga några timmar innan nästa coaching session sen fortsätta gto krossen tills imorrn natt då det eventuellt blir några timmar techno efter morgondagens festival :) 

Vilken dam var det från Jersey Shore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Esactun :

Vilken dam var det från Jersey Shore?

Jag menade Geordie shore eller vad det heter brittiska varianten och jag har ingen aning men min kollega påstod jag borde veta vem det var, kort slampig brunett med skeva ögon haha :P 

Hur kan man bli så bakis på så kort tid?  Högst oklart asså men bara att laga mat, häva i sig lite mjölk så går vi på lite poker coaching strax och bränner av ett nytt monsterpass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Paddington :

Idag blev det skott dag och sjävklart tappar man helt förnuften och börjar mongo bluffa alla fiskar, förstår inte vad man pysslar med... men nya tag imorrn på /2

 

Results.png

Standard när man klättrar och ändrar sitt spel och börjar göra konstiga bluffar och calls. När det i själva verket knappt egentligen är någon skillnad på /2 och /4 poolen.

Nickar du Paddington på svs? Förstår om du annars inte vill outa :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e tur att 1/2 är lätt i alla fall :)  Fokuserar på att jobba på mitt spel nu så färre bord, färre timmar, fler kvalite beslut och mindre spew. Snart kommer skottet då allting släpper!

Förövrigt har mitt jobb blivit lite mer osäkert då vår svenska avdelning blev såld pga de nya regleringarna för spel i sverige som kommer vid årskiftet så vi ska skickas iväg nån annan stans haha. Typ som får som såldes av till nån annan bonde i grannkommun. Då man ändå var inne på att leta sig mot både annat jobb(eller inget jobb) och annat land kanske det är bra tillfälle att börja leta nu då.

 

Results.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger Paddington :

Det e tur att 1/2 är lätt i alla fall :)  Fokuserar på att jobba på mitt spel nu så färre bord, färre timmar, fler kvalite beslut och mindre spew. Snart kommer skottet då allting släpper!

Förövrigt har mitt jobb blivit lite mer osäkert då vår svenska avdelning blev såld pga de nya regleringarna för spel i sverige som kommer vid årskiftet så vi ska skickas iväg nån annan stans haha. Typ som får som såldes av till nån annan bonde i grannkommun. Då man ändå var inne på att leta sig mot både annat jobb(eller inget jobb) och annat land kanske det är bra tillfälle att börja leta nu då.

 

Results.png

Woooow, inte avis, inte det minsta..... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger ClownXL :

Woooow, inte avis, inte det minsta..... 

Har väl gått bra för dig med på de lägre nivåerna du spelat? backade ju samtidigt 4k på /4 på 1000 händer som jag skrev ovan. Men nu vevas det igen så får se om jag kan boka dagen på något fint resultat sen :)  Kriga på så släpper det ska du se jag spelade med negativt resultat i typ 10 dar i sträck nyss så det går ju i sina vågor gäller bara o inte spewa loss (som jag själv gjort massor) när det går dåligt för då blir det en mkt längre uppförsbacke.

Edit: är inte ens ath för månaden såg jag nu varit breakeven efter första veckan i sep typ efetrsom jag torskat endel på nivåerna ovanför, men tycker det är bra o sprida lite rungoodgrafer och hopp åt folket :P 

Redigerad av Paddington
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Paddington :

Har väl gått bra för dig med på de lägre nivåerna du spelat? backade ju samtidigt 4k på /4 på 1000 händer som jag skrev ovan. Men nu vevas det igen så får se om jag kan boka dagen på något fint resultat sen :)  Kriga på så släpper det ska du se jag spelade med negativt resultat i typ 10 dar i sträck nyss så det går ju i sina vågor gäller bara o inte spewa loss (som jag själv gjort massor) när det går dåligt för då blir det en mkt längre uppförsbacke.

Edit: är inte ens ath för månaden såg jag nu varit breakeven efter första veckan i sep typ efetrsom jag torskat endel på nivåerna ovanför, men tycker det är bra o sprida lite rungoodgrafer och hopp åt folket :P 

När jag tänker efter är jag nog faktiskt upp på 1/2 men ändå back totalt... Spewat en del också faktiskt. Håller iaf med om att det är roligare att sprida run good och positivitet framför gnäll och bad beat stories.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till dag avklarad på highstakes! Gick kallt till en början men vi vevade på och fick tillslut lite lön för mödan, finns kanske 2-3 regs som jag tycker är bra på /4-/5 resten rätt veka så börjar känna mig bekväm med moståndet. Dags att se nu kommande månad om det går o komma nån vart och satsa på heltid ist nu när jobbet ändå blir kasst :) 

WPN, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

Hero (SB): $1,043.40 (260.9 bb)
BB: $400 (100 bb)
CO: $369.51 (92.4 bb)
BTN: $200 (50 bb)

Preflop: Hero is SB with 3heart4.gif 6heart4.gif
2 folds, Hero raises to $12, BB calls $8

Flop: ($24) 3diamond4.gif 4heart4.gif 2heart4.gif (2 players)
Hero bets $8, BB calls $8

Turn: ($40) Jdiamond4.gif (2 players)
Hero checks, BB bets $30, Hero raises to $105, BB calls $75

River: ($250) 2diamond4.gif (2 players)
Hero bets $918.40 and is all-in, BB folds

Results: $250.00 pot ($6.75 rake)
Final Board: 3diamond4.gif 4heart4.gif 2heart4.gif Jdiamond4.gif 2diamond4.gif 
Hero mucked 3heart4.gif 6heart4.gif and won $243.25 ($118.25 net)
BB mucked and lost (-$125 net)

Results.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var semester slut, det enda målet jag klara var väl kallduscharna men pengamålet var ju bara korkat och gymmet gick åt skogen.Gjorde dock något mycket viktigare och tog tag i mitt spel på riktigt nu sista veckan och gjort stora framsteg. Nu är man dock uppe med tuppen för att börja första jobbdagen med bravur och ett gympass såhär innan jobbet så vi sätter ribban likom! :)  

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Paddington :

En till dag avklarad på highstakes! Gick kallt till en början men vi vevade på och fick tillslut lite lön för mödan, finns kanske 2-3 regs som jag tycker är bra på /4-/5 resten rätt veka så börjar känna mig bekväm med moståndet. Dags att se nu kommande månad om det går o komma nån vart och satsa på heltid ist nu när jobbet ändå blir kasst :) 

Gogo säger jag! Så får jag skypesällskap när man drar igång första sessionen sådär vid 11-tiden haha. :D Imponerande att du redan börjat fått kläm på /4. Tar nog nåra veckor till tills jag ä där hehe.

Också imponerande meme-gejm från KlonkSteve! ?

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade en lax i fredags tror jag sen har jag avslutat månaden liggandes magsjuk utan spel... såhär trist är iaf resultatet men då inkluderar det flera försök att slå sig upp i nivå så kanske inte helknasigt ändå. Ser ut som att jag iaf ska säga upp mig ifrån nuvarande jobb nu och troligen leta mig mot Malta i November. :) 

sep.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Paddington :

Backade en lax i fredags tror jag sen har jag avslutat månaden liggandes magsjuk utan spel... såhär trist är iaf resultatet men då inkluderar det flera försök att slå sig upp i nivå så kanske inte helknasigt ändå. Ser ut som att jag iaf ska säga upp mig ifrån nuvarande jobb nu och troligen leta mig mot Malta i November. :) 

sep.png

Nice är det enbart /4 ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...