Gå till innehåll

Zoom Challange -Veva på Stars micros


KlonkSteve

Recommended Posts

Är inne i en sjuk heater nu på NL5. Rullen ligger på stadiga 220 dollar, med 6.5k händer spelade på nivån. 

Kommer leka lite med filtret i HM2 och försöka hitta vilka luckor jag kan tänkas ha i mitt spel. 

21k händer totalt spelade, vilket också känns fint. NanoZoom känns helt klart trevligt så här långt. Får bara hoppas på att allt inte enbart är positiv varians. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ‎2017‎-‎12‎-‎24 kl 10:15, säger freddex1989 :

Jag rekommenderar att du tittar lite på den här sidan

http://www.blackrain79.com/p/start-here.html

Jag hittade följande påstående:

Success in poker has nothing to do with luck.

Detta är en klar överdrift. Det är naturligtvis riktigt att ju mer man spelar desto mer betyder skickligheten och desto mindre betyder turen, men folk förstår inte att även efter många års spelande är turfaktorn stor. Martin Jacobsson skulle aldrig ha kunnat vinna WSOP 2014 utan en avsevärd mängd tur. Året efter kom han inte ens på 1000e plats, trots att han förmodligen spelade lika bra.

Ju sämre motspelare desto mer sant är påståendet. Ju bättre motspelare desto mindre sant är påståendet. Om två spelare är lika duktiga är påståendet helt fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Jag hittade följande påstående:

Success in poker has nothing to do with luck.

Detta är en klar överdrift. Det är naturligtvis riktigt att ju mer man spelar desto mer betyder skickligheten och desto mindre betyder turen, men folk förstår inte att även efter många års spelande är turfaktorn stor. Martin Jacobsson skulle aldrig ha kunnat vinna WSOP 2014 utan en avsevärd mängd tur. Året efter kom han inte ens på 1000e plats, trots att han förmodligen spelade lika bra.

Ju sämre motspelare desto mer sant är påståendet. Ju bättre motspelare desto mindre sant är påståendet. Om två spelare är lika duktiga är påståendet helt fel.

 

Kortsiktigt betyder turen ENORMT mycket. Men långsiktigt bör variansen spela ut sin roll och konvergera mot det väntevärde som det är viktat emot, i förhållande till skicklighet. 

Men just det är intressant. För online så snackas det hela tide om sample sizes hit och dit. Ofta snackar man om en volym på 50-100 000 händer innan ens "sanna" winrate kan bedömas. 

Men sådan volym är ju OMÖJLIG att uppnå på livescenen, när det kommer till turneringar, även om man ser till life time achievments. 

Så vem vet, Phil Hellmuth kanske bara är världens största åsna men som haft tur. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite till. Körde 4 h, men denna gången endast med 1 Zoom-ord. Var faktiskt riktigt skönt att köra det ett tag istället för 3 bord. Sessionen blev betydligt mer harmonisk. 

Plockade ett helt gäng BI:s, och har nu raderat bort min minussession från igår. 

Men, jag coolrade skiten ur 2 snubbar. 

Spelade för stacks där jag i bägge fallen satt på nötflush där de satt på nästnötflush. Så ur ett EV perspektiv kan man ju säga att jag gick plus/minus noll där, hehe ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart vankas det ett nytt år, och vad kan väl då vara lämpligare än att sätta upp lite mål för året som kommer. 

Mål 2018: Här kommer jag egentligen bara ha ett enda hårt mål, och det är volymen. Min plan är att spela 500 000 händer Zoom Poker under 2018. Jag kommer räkna med de händerna som jag redan spelat i min challange. Så, som det ser ut nu är 24,393k/500k spelade. Att spela 1 303 händer per dag utslaget över 365 dagar känns som ett rimligt volymmål. 

Projections 2018: Men förutom hårda mål, kan man ju också spekulera i vart mitt spelande kommer leda till. Hur långt upp i Zoom-pyramiden kommer jag kunna ta mig? När jag spelar mitt A-game är jag tämligen säker på att jag åtminstone kan slå NL50. Kanske även NL100/200. Men det är när jag spelar mitt absoluta A-game. Spelar jag mitt B/C game är jag ju såklart en donkfisk utan dess like. Så min eventuella framgång beror helt och hållet på om jag lyckas spela disciplinerat med huvudet kallt. Så det ska också bli en av mina ledstjärnor för året. Spela känslomässigt stabilt, spela smart. 

Så, givet att det håller sig så tror jag på följande utveckling är inom ramen för vad som är möjligt: 

  • NL10 Zoom vid runt 50 000 händer spelade. Räknat på att jag kommer hålla en winrate på ca 10bb/100 på NL5 Zoom. 
  • NL25 Zoom vid runt 110 000 händer spelade. Räknat på att jag kommer hålla en winrate på ca 8bb/100 på NL10 Zoom. 
  • NL50 Zoom vid runt 210 000 händer spelade. Räknat på att jag kommer hålla en winrate på ca 6bb/100 på NL25. 
  • NL100 Zoom vid runt 285 000 händer spelade. Räknat på att jag kommer hålla en winrate på ca 3bb/100 på NL50.
  • NL200 Zoom vid runt 385 000 händer spelade. Räknat på att jag kommer hålla en winrate på ca 3bb/100 på NL100. 

Nu är ju detta självklart ingen direkt målsättning. Finns så pass mycket som kan gå fel med denna projektionen, så jag beaktar inte detta i min målsättning för 2018. Utan att jag tar med det här syftar endast till att jag ska få en uppskattning om vilket ramverk jag befinner mig i. Vad är teoretiskt möjligt liksom. För det kan absolut visa sig att jag över året inte tar mig förbi NL25, eller tom under det. 

Så, Gott nytt år på er allesammans, och hoppas fru fortuna är givmild mot er 2018! 

9840125b12e52f5a9db3524d6d1195ebc9235dd40ef599a48a310cd3d5b6fb2b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Såja fifan. Se till att hålla detta nu året ut nu så ska jag göra detsamma. (Låter som en challenge B|).

1400händer på zoom. Hur lång tid tar en session/antal bord?

F.ö kul att han en normal journal på pokerforum, vetefan vad som händer i resterande asså.

Kör jag tre bord brukar jag snitta en 750-800 händer per timme. 

Men är rätt varierande med hur många bord jag kör, allt mellan 1-3 bord. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2018-02-24 kl 03:44, säger Jakob Alexandersson :

Slutat posta eller bust? Dela fler händer för en diskussion om du tycker tråden är död

Frånvaron beror på en rad olika saker. Mycket tid går åt till privata åtaganden, så poker tiden har blivit lidande, rejält. 

Sen är aktiviteten på forumet förhållandevis låg, så känner inget sug att uppdatera i största allmänhet. 

Sen känner jag mig mätt på just Zoom-formatet och Pokerstars i allmänhet, känns bara som en sjukt dryg grind varje gång man sätter sig ner. 

Ska väl försöka ta tag i lite lir nu under våren, men skulle tro att det blir PLO på Party poker isf. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...