Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Btw, ä det nån som vet om det är svårt å tjäna kosing på udemy (https://www.udemy.com/). Insåg att de hade en flik för latin! ? De jeflarna som har lagt upp videos där har typ fått mellan 200-800 sells à €10-€15 styck dafuq ?

Va tvungen å köpa en bara för å se hur de va. Snubben va ju helt kass. Hade inte ens någon uni-utbildning ... Kan det ha vart bara för att han är en jävel på att marknadsföra eller? Jag kan göra 3x bättre än det där. Och det finns jäääättemånga saker som inte ens tagits upp. I princip alla videos är typ nån som läst innantill i första kapitlet på random nybörjarkursbok.

Inte en nåt om latinsk poesi, iofs tror jag inte nån av de jag kollat på ens kan läsa latinsk poesi. Sen ä det klart jag inte ska göra för komplicerat shit, för då skulle väl ingen kolla på det. Men jag funtar fan lite på att typ lägga upp nån sorts introduktion till latinsk poesi. Finns väl säkert en å annan där som iaf kan liiite mer än grunderna. Börja med typ lite skillnaden mellan latinsk å "modern poesi", lite historisk kontext: börja me andronicus, naevius och den saturniska versen; sen kom ennius å skrev hexameter, kanske lite snabbt säga de största namnen under republikens tid å sen under den augustenska eran, förklara hur hexameter fungerar och läses och sen kanske också pentameter (för det är så likt) och sen avsluta med att ta nåt enkelt fragment (typ pyrrhamus och thisbe från metamorfoserna), analysera den metriskt och gö en liten översättning.

Skulle passa de som typ kanske precis börjat kunna läsa enklare prosa som cornelius nepos, caesar och cicero.

Det gör mig fullständigt vansinnig att nån som inte ens har läst latin på uni har dragit in 14.99*1865=27956 mfing €, det ä typ 300k sek. Och han betonade till och med fel vid två tillfällen. Det måste ju va nåt sorts marknadsföringsgeni eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tydligen har min tilt uppmärksammats vid tillfälle. Har konstant fönstret öppet pga omänskligt varmt (I SYNNERHET i min lgh). Hör nåra gå förbi nedan, medan jag är i färd med å kalla en fisk för obegåvad bögfitta och drar nån kort liten ramsa om att han inte borde föröka sig för barnens bästa (han skulle obv få särbarn) eller nåt i den stilen. Inte ens särskilt tiltat, förklara bara lugnt å sansat för skärmen att den inte bör fortplanta sig. Sen hör jag nån av de som passerar "<something something> spelar <something something>" "Jag har länge velat knacka på och fråga hur det går." "Men det känns ju lite olustigt." Kanske borde sätta upp en lapp på fönstret där jag länkar till denna db:n, så att de kan hålla koll på mina resultat lol.

Om man bara "lyssnar" på när jag spelar, så tror man nog det går myyyycket sämre än vad det gör. Dampar ju bara (ibland) när det går dåligt eller när jag tiltar lite. Inte så att jag bara "Jarå! Jag vann ett bajs in haha, du synade ner mig med andraparet, fifan va jag krossar."

Kanske borde börja dock, för att kompensera upp.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-07-27 kl 16:54, säger Jag och mina mig :

Varför ska det alltid va så jefla krångligt att tjäna pengar ...

Hade det vart lätt hade alla gjort de och då hade det inte funnits några pengar att tjäna. 

Ang latinkurs så finns det ju obv en marknad. Tack för tipset! ?

Såhär gör du.

Sätt upp en latinsk blogg för nybörjare. Dra trafik dit från olika språkforum / communities / etc. Få folk att signa upp på din e-lista (ge bort "cheats" till ett latinprov eller liknande, något konkret som latinintresserade vill ha), kommunicera med dina följare vilken typ av kurs de vill ha, skapa kursen och sälj den, profit. 

Utgår du från dig själv som i resonemanget ovan riskerar du att hamna väldigt snett och få en produkt som du senare försöker hitta ett problem att lösa med. Man gör tvärtom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

Blö, psykotisk tjackrejs i helgen. Spelat värdelös pokerus. 

Lurkar din db flitigt och får ärligt säga jag blev lite ledsen av att läsa detta. 

Hoppas du kan hålla dig på banan och att pokern går fortsatt bra :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarå, alltså jag fattar ju själv på bara den där korta tiden att jag inte kan hålla på sådär. Hann med å bli ganska mkt kaos på bara nåra dygn. Inte konstigt att jag hamna på psyket efter nåra år.

Känt mig väldigt depressed idag. Vet inte om det är pga inte käkat mediciner eller för att jag typ först idag börjat fatta att polers ska flytta till sthlm (hennes boende jag ska få), känner mig på nåt sätt sviken, men jag fattar ju att det inte är rationellt och att sånt här hör livet till. Ska gå till barberaren nu å sen göra upp lista på saker jag ska ha uträttat denna vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en värdelös session å en lite mindre värdelös men fortfarande på värdelös-spektrat. Stör mig på allt, det är fett varmt, kan inte koncentrera mig å känner mig bara depressed. Vill typ lägga mig i sängen å bara ligga, inte känt såhär på rätt länge. Bränt tre bajs in än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag ä för trött för mer lir, hämtat tbk de där tre bajs inen iaf å hittat ett nytt. Synd att jag va tvungen å spela så jävla uruselt i början av dagen. Läggan är städad också, eller iaf städat enligt min standard. Får försöka att göra bättre ifrån mig imorrn, både med irl-stuffs å pokerus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...