valterego

WSOP main event 2017 - antal deltagare?

14 inlägg i detta ämne

Vi kör vår årliga gissningstävling. Hur många deltagare får WSOP main event i år? Tävlingen stänger vid spelstart dag 1A. Jag lottar ut 2 gånger 2 biobiljetter bland alla som lämnar in ett svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror det ökar i år igen.
6897 st :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, säger valterego :

svar.7001

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 timmar sedan, säger valterego :

Vi kör vår årliga gissningstävling. Hur många deltagare får WSOP main event i år? Tävlingen stänger vid spelstart dag 1A. Jag lottar ut 2 gånger 2 biobiljetter bland alla som lämnar in ett svar.

Har du eller någon annan statistik över dom 10 senaste årens antal? Att det ligger runt 6000 vet jag, men mer exakt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Har du eller någon annan statistik över dom 10 senaste årens antal? Att det ligger runt 6000 vet jag, men mer exakt?

Senaste året först: 6737 - 6420 - 6683 - 6352 - 6598 - 6865 - 7319 - 6494 - 6844 - 6358

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, säger valterego :

Senaste året först: 6737 - 6420 - 6683 - 6352 - 6598 - 6865 - 7319 - 6494 - 6844 - 6358

Tack!

Det finns en matematisk teori som heter extrapolation, som innebär att man anpassar en kurva till givna mätpunkter och sedan drar ut kurvan för att förutspå framtiden. Tyvärr minns jag inte hur detta görs numeriskt, men det vore kanske en metod.

I brist på exakta metoder kan man ju alltid rita ett diagram och försöka anpassa en linje till punkterna. Jag skulle tro att det landar på 6600 deltagare. Det får bli mitt förslag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu