iremmats Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Har nyligen satt mig vid bordet så har ingen read på killen. ***** Hand History for Game 2440337421 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, July 28, 21:43:53 EDT 2005 Table Table 49747 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 2: Barney_R ( $304.16 ) Seat 3: irem_mats ( $181.60 ) Seat 4: SillyDonkey ( $316.20 ) Seat 5: corsair081 ( $123.12 ) Seat 6: VinceAA ( $135.77 ) Seat 1: cyph0n123 ( $205 ) corsair081 posts small blind [$1]. VinceAA posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to irem_mats [ As Ts ] cyph0n123 raises [$7]. - ingen read på killen, men antagligen en stark hand Barney_R folds. irem_mats calls [$7]. - Tvekar ett tag, vet att jag med största sannolikhet är dominerad, men synar till slut. SillyDonkey folds. corsair081 folds. VinceAA calls [$5]. - synar i princip allt preflop ** Dealing Flop ** [ Qs, 3h, Ks ] Fin flop för mig, färg och hålstegedrag. VinceAA checks. cyph0n123 bets [$7]. Något känns skumt med detta bet, med AK skulle han väl beta hårdare för att få bort färgdrag? KQ finner jag osannolikt. Beslutar mig för en normalreraise för att se var jag står. irem_mats raises [$21]. VinceAA folds. cyph0n123 calls [$14]. Ok, han synar, kan han sitta på KK/QQ måntro? Tror inte det dock, han skulle reraisat isf. ** Dealing Turn ** [ 3s ] Får mitt drömkort, nästan, bordet parar sig och jag drar nu på en 1-outare mot KK eller QQ. cyph0n123 bets [$62]. irem_mats calls [$62]. Bettet känns inte som QQ eller KK, lägre färg är uteslutet. AK kanske? ** Dealing River ** [ Kd ] Det kort jag absolut inte ville se.... efter en trea till... cyph0n123 is all-In [$115] Han går all in, jag har visat intresse genom hela handen så han kan säkert göra detta med en kåk. Men har han verkligen spelat AK såhär? irem_mats is all-In [$91.60] Jag halvtilt-synar... vad tycker ni? Resultatet nedan... cyph0n123 shows [ Ac, Ah ] two pairs, aces and kings. irem_mats shows [ As, Ts ] a flush, ace high. cyph0n123 wins $23.40 from side pot #1 with two pairs, aces and kings. irem_mats wins $369.20 from the main pot with a flush, ace high. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pelle Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Thursday, July 28, 21:43:53 EDT 2005 Jag skulle lagt mig för länge sen. /Pelle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Jag skulle beroende på read eventuellt lagt mig på turn, men en fold är det enda som finns för mig på rivern. Den enda handen du kan slår är en skitdåligt spelad AA. Gillar reraisen på floppen en hel del. EDIT: Kollade resultatet nu och jag kan bara säga grattis. Hoppas du tog en note på den spelaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Damp Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Som föregående talare skulle jag också lagt mig utan tvekan. Känns som han även utan read har kåk. Läste vad han hade och kan bara säga Grattis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Tiltsyn på river.... eller monsterread? Hehe, han spelar den märkligt i vilket fall som helst, om inte han hade en monsterread på dig att du fick färgen på turn och var rädd för kåken på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 29 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Han hade precis satt sig, så jag fattar inte hur han tänkte. Är man smart så reraisar man ju oftast med färgdrag på floppen, fattar han detta borde han väl tryckt all in direkt där? Tror han att jag har en kung så är hans all in på rivern meningslös ju? Men visst, jag svor som fan när kungen kom på river. Samtidigt hade jag uteslutit AK/KK/QQ pga hur han spelade. Det var dock ingen specifik read på honom utan mer hur en normalbra spelare borde spelat handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts