Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

1 timme sedan, säger massive :

När det gäller 3bet så har jag alltid haft inställning där jag både i poss och i blinds tyckt det vart så jävla fiskfiskfiskigt att bara syna ett raise. Det har alltid känts som att raise eller fold har vart bättre. Känner fortfarande så ofta.

I position är det nog dock på denna nivå värt att 3betta rätt löst, jag gör det själv eftersom spelar poolen knappt 4 bettar , samt att många öppnar för löst och många spelar dåligt efter flop ur pos, men det blir ju lite beroende på motspelaren där.

Men att fixa din CALL mot 3bet är nog absolut viktigast ( du har 54% Call mot 3 bets , och detta mot en spelarpool som generelt 3bettar för tight, 7% enligt min data)
 

 

1 timme sedan, säger massive :

Vi börjar med BB. Bilden visar alltså GTOwiz i BB mot BU open, där optimalt då är 60% fold, 28% call 12% raise

Men då kommer min fråga. Är detta verkligen applicerbart på SVS 0.5/01kr's? T6s,53s,T8o,K9o,74s,Q4s för att ta några exempel. Förstår inte hur det skulle va EV att exempelvis 3betta J5s.

Det viktiga i BB specielt är att defenda tillräckligt. Jag tror inte du behöver ha en mixed strategi där som GTO visar. 
I exemplet ovan tex är det absolut viktigaste att du ligger nånstans runt 40% på raise/call. Hur du delar upp det är ju helt upp till dig , jag själv hade nog gjort något hyffsat linjärt bara då spelarpoolen "callar" för mycket 3 bets.

Andra saker att tänka på i BB är att försöka att inte använda "check/fold" knappen när du har en hand du tänker folda. Uppmärksamma spelare kan utnyttja detta genom att miniraisa från knappen/sb. För du måste ju försvara ännu mer wide mot en miniraise.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger aml :

Men att fixa din CALL mot 3bet är nog absolut viktigast ( du har 54% Call mot 3 bets

Skrev du fel eller har jag missat nått?

Jag synar 71% av alla 3bets (F3B 29)

Men 3bet strategin är definitivt prio 1 nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang fold to steal.

Vi utgår ifrån att vi ska sikta på 60% fold i BB.

I spelarpoolen 0.5/01kr's finns det bara 2 (!) personer som ens är i närheten.

Kukbajs och Enigmaxx.

"Alla" andra (spelare som har nått tänk/proccess/regs/sopregs osv) ligger mellan 70-80.

Och den bästa reggen på 1kr's ligger på 78. (!) 

Jag förstår att det är korrekt att sikta på 60% Men det måste väl finnas en anledning, när den mest vinnande och balanserade reggen på 1kr's ligger nära 80% Varför? Kompenserar han det här med nått annat jag inte fattar?

Tittar man på hans andra stats och hans spel så är min övertygelse att det inte är en läcka han är omedveten om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger massive :

Ang fold to steal.

Vi utgår ifrån att vi ska sikta på 60% fold i BB.

I spelarpoolen 0.5/01kr's finns det bara 2 (!) personer som ens är i närheten.

Kukbajs och Enigmaxx.

"Alla" andra (spelare som har nått tänk/proccess/regs/sopregs osv) ligger mellan 70-80.

Och den bästa reggen på 1kr's ligger på 78. (!) 

Jag förstår att det är korrekt att sikta på 60% Men det måste väl finnas en anledning, när den mest vinnande och balanserade reggen på 1kr's ligger nära 80% Varför? Kompenserar han det här med nått annat jag inte fattar?

Tittar man på hans andra stats och hans spel så är min övertygelse att det inte är en läcka han är omedveten om.

Tja! Flikar in lite här, Skulle gissa på att hans 3bet BvB inte ligger på 20% heller? Så då antar jag nog att han inte har kollat på ett GTO chart bvb för att spela korrekt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, säger massive :

Skrev du fel eller har jag missat nått?

Jag synar 71% av alla 3bets (F3B 29)

Men 3bet strategin är definitivt prio 1 nu

Nej du 4b endel också? :)

Ang anledningen till att någon du tkr är en bra reg har 80% fold BB vs BU steal (om jag förstår dig rätt) är väl bara ett tecken på att du spelar på nivåer där man kan vinna men ändå spela väldigt dåligt.

 

Sen en annan kommentar ang antalet bord är att 6-tabla och samtidigt tro att du ska utvecklas och hinna tänka igenom allt nytt som du lär dig är väldigt optimistiskt. Det är extremt mkt högre ev att spela få bord, fixa leaksen i lugn och ro och sen när du spelar lite mer rimliga stakes öka antalet igen. Vad ger ett extra bord dig atm, 6kr/h?
 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Tja! Flikar in lite här, Skulle gissa på att hans 3bet BvB inte ligger på 20% heller? Så då antar jag nog att han inte har kollat på ett GTO chart bvb för att spela korrekt.

Hej Hampus! Välkommen!

Säger inte att bara för att han krossar nivån att han inte har läckor. Det är bara att han känns så ruskigt stabil, och har balanserade stats annars överlag, att det känns mer som en justering än en läcka. :) 

För jag är ju sån att man vill inte bara veta vad som är rätt. Jag vill veta varför. Å så är man ju lite lagom nyfiken hela tiden ;) 

Btw, han har 15% 3bet BvB. Hans klart högsta 3bet frekvens mot alla positioner är just mot SB. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa vinnande 100-200nl euro regs överfoldar också extremt mkt i BB vs steal. No offence men tror inte du ska ge någon som spelar /1 cred för att ha bra anledningar till allting. Överfolda BB vs steal är en väldigt väldigt vanlig läcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Zanka :

Nej du 4b endel också? :)

Ja såklart. (dumhatt) Tack!

10 minuter sedan, säger Zanka :

Ang anledningen till att någon du tkr är en bra reg har 80% fold BB vs BU steal (om jag förstår dig rätt) är väl bara ett tecken på att du spelar på nivåer där man kan vinna men ändå spela väldigt dåligt.

Definitivt. Blir bara nyfiken då FI  känns så ruskigt stabil, och har balanserade stats annars överlag. 

 

3 minuter sedan, säger massive :

 

11 minuter sedan, säger Zanka :

att 6-tabla och samtidigt tro att du ska utvecklas och hinna tänka igenom allt nytt som du lär dig är väldigt optimistiskt

Du har väl antagligen rätt. Vi får se. Jag får testa mig fram. 6 bord, med det flödet/hastigheten, så känns det som att man har god tid att tänka igenom beslut. Det visar sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Zanka :

Vissa vinnande 100-200nl euro regs överfoldar också extremt mkt i BB vs steal. No offence men tror inte du ska ge någon som spelar /1 cred för att ha bra anledningar till allting. Överfolda BB vs steal är en väldigt väldigt vanlig läcka.

Uppenbart har du har mkt bättre koll på detta än jag. Det är mest nyfikenheten som sätter igång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger kukbajs :

Har också för när jag ska öppna BU, men den kollar jag helt ärligt inte så ofta på.

För mig är det en konstant process vilka stats som jag faktiskt använder under spel, som ska finnas med i HUDen, eller som bara är ett störande moment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alla stats som jag använder mer eller mindre varje hand i huden, resten i egengjorde popups.
RFI från olika pos + BB fold to steal från vardera position är väldigt relevant att ha framme hela tiden tex. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Zanka :

Jag har alla stats som jag använder mer eller mindre varje hand i huden, resten i egengjorde popups.
RFI från olika pos + BB fold to steal från vardera position är väldigt relevant att ha framme hela tiden tex. 

Ja, det är smart, hade så förut. Att typ 3/5 paneler var dolda. Men det är fan omöjligt att hitta dem små jävlarna på ett snabbt sätt när jag har liten laptop-skärm, så nu har jag bara alla på synligt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger kukbajs :

Ja, det är smart, hade så förut. Att typ 3/5 paneler var dolda. Men det är fan omöjligt att hitta dem små jävlarna på ett snabbt sätt när jag har liten laptop-skärm, så nu har jag bara alla på synligt.

Finns det inte hotkeys i pt4 ? Vet I hand2Note kan man ställa in olika hotkeys för att visa olika paneler/stats. Så slipper man ha en storgröt med stats som inte alltid är relevanta..

Innan kunde man också ha "dynamiska" stats men det tog ipoker bort tyvärr.. Då kunde man ju göra så att man enbart visade Fold BB vs steal tex på den som var BB för tillfället. DÅ kunde man få ner Gröten med siffror rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt mycket har hänt senaste dagarna, tack till ni alla snälla människor som hjälpt mig med en riktning framåt. :) 

Den stora grejen i arbetet med det ni påpekat i mitt spel, är att det i sin tur gjort att jag fått upp ögonen för massa annat som måste fixas. 

Håller på att bygga en ny HUD, kollat igenom 100-tals händer, fokus pre på BB, 3bet frekvenser och spots,  postflop har jag  lagt fokus på linjer,sizing och SPR. Kollat på, och försökt hitta bra C/R spots. Sen har jag kollat VOD's med poker-streamare jag gillar (framför allt nl100-200) Intressant hand, pausa VOD'en, bestämma sig för vad man skulle gjort själv, kollar vad streamaren gör, utvärdera varför när mitt beslut är annurlunda osv. Det jag lärt mig mest av detta är sizings.  Sen har jag lagt mkt tid med det som finns gratis i GTOWiz+ använt EQ calculatorn i PT4 i massa händer jag kollat på. Hamnar i ett intressant spot, sen jämföra EV med inte bara näven han har, men även alla nävar som är realistiska i FI range. Pluggar range'r i GTOWIz, å ja, massa annat :) 

Det kan låta konstigt, men det är precis som att jag bara behövde en första riktning framåt. Sen (det kan låta flummigt) är det precis som att det analytiska ögat har aktiverats. Jag tittar på mina händer på ett sätt jag aldrig gjort tidigare.

Snart är det dax för återkomsten! Darra som asplöv ni sketna regs å sprutfiskar! :D haha

Skämtåsido, tack för all hjälp allihopen!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äpple. Vattenflaska. Hörlurar. Snacks. Vape. Mjukisbyxor. Timer satt på 1 timme. Frugan va snäll å ta nattningen av barnen. Fläkt för korrekt underlivstemperatur. Myslampa. Rökelse. Fixat mattan under skrivbordet jag stört mig på i 2 månader. Kissat och bajsat. Läst igenom mina anteckningar. Bett till gud att kukbajset inte är inne å pajjar mitt värde. Nu. Är. Jag. Redo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger massive :

Äpple. Vattenflaska. Hörlurar. Snacks. Vape. Mjukisbyxor. Timer satt på 1 timme. Frugan va snäll å ta nattningen av barnen. Fläkt för korrekt underlivstemperatur. Myslampa. Rökelse. Fixat mattan under skrivbordet jag stört mig på i 2 månader. Kissat och bajsat. Läst igenom mina anteckningar. Bett till gud att kukbajset inte är inne å pajjar mitt värde. Nu. Är. Jag. Redo. :)

Andra bordet man kommer in på, vem sitter inte där HU :D haha

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger massive :

Äpple. Vattenflaska. Hörlurar. Snacks. Vape. Mjukisbyxor. Timer satt på 1 timme. Frugan va snäll å ta nattningen av barnen. Fläkt för korrekt underlivstemperatur. Myslampa. Rökelse. Fixat mattan under skrivbordet jag stört mig på i 2 månader. Kissat och bajsat. Läst igenom mina anteckningar. Bett till gud att kukbajset inte är inne å pajjar mitt värde. Nu. Är. Jag. Redo. :)

Stark hippe-stämpel på din grind set-up, kamrat.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger kukbajs :

Har ingen aning om vad jag menade med detta lol.

Jag tog det som en komplimang. Oavsett om det va det eller inte.

Det är en av fördelarna med att vara autistisk och ha svårt med sociala koder,  inte förstå sarkasm och ibland att inte riktigt förstå vad folk säger mellan raderna. Då kan jag bara själv välja vad du menade :D hahahahahaha 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du vill utveckla ditt spel! Är i ungefär samma situation, även om sommaren inneburit ett massivt hål i volymen.

köpte Gtowizard 2 månader i våras. Dyrt för en micro, men det var kul att nöta 3betranger, öva på blind vs blind, eller bara bu-öppningar.

man kan få in massor med händer på kort tid i trainern. Kul också att det gick att spela 200bb djupt i den, då de flesta regs spelar det.

Kan vara värt investeringen? Själv blev det 30 händer när man satt och sket, 40 händer medans man lagade mat, 20 händer istället för att slösurfa etc etc. Så använder man det flitigt kan det vara värt investeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, säger Yxel :

Kul att du vill utveckla ditt spel! Är i ungefär samma situation,

Ok! Har du några mål med utveckligen? Vad har du för plan? Mitt problem är att jag är sinnesjukt taggad för tillfället, och väldigt motiverad att plugga. Men att jag är så autistisk så jag vill lixom hitta det mest effektiva sättet att lära sig så mkt som möjlgt. Att utnyttja den begränsade tiden man har så bra som möjligt. Det kan låta konstigt, men det blir som en stress :)

58 minuter sedan, säger Yxel :

köpte Gtowizard 2 månader i våras. Dyrt för en micro,

 

58 minuter sedan, säger Yxel :

Kan vara värt investeringen?

Jävligt dyrt. Känns som att den för 950kr i månaden är det som behövs för att utnyttja programmet till fullo. Men i min situation, jag är ju ändå en B/E spelare för tillfället. Jag kommer ju inte komma vidare för eget huvud ändå, om jag inte investerar i nån form av program,tränings-site etc. Så då är frågan om jag ändå inte kommer plussa mer (plussa överhuvudtaget) även med en backend-kostnad på typ laxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...