Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
4 timmar sedan, säger massive :

Grafen senaste veckan är väldigt lik nått min 3-åring ritar.

image.thumb.png.eef7050d9849e9114244fcaa4ca73e9e.png

Haha, sjukaste jag sett!

Gillar dina utförliga inlägg. Du har ett mycket underhållande sätt att skriva på. 

Postad
8 timmar sedan, säger Rhetoric :

Gillar dina utförliga inlägg. Du har ett mycket underhållande sätt att skriva på. 

Tack!

Va glad jag blir för dom fina orden Rhetoric. Det värmer.

Självklart skriver jag dom här inläggen av en självisk anledning. jag känner ju att det hjälper mig att hantera den här situationen genom att göra det. Sen tycker jag de tär roligt att skriva. Såklart.

Men samtidigt är det lika självklart att min förhoppning är att det är underhållande å läsa, och förhoppningsvis att det jag skriver kanske kan så ett frö i nåns skalle, eller förändra svängningarna/energierna/tankarna hos nån :)

• Like 2
Postad

Den här handen bara fångar allt. det känslomässiga, variansen, ja allt.

Som en smärtsamt vacker serenad till pokerns lov.  

Som ett litet mini-universum av lycka där jag får ynnesten att befinna mig.

image.thumb.png.92321be301aecc79053fcbe8257c5a9d.png

image.thumb.png.9497bcff33b0f894d1474ceb3a2915d4.png

image.thumb.png.f358afd307f0e91e1a6ff90d1f80ac3f.png

• Haha 1
  • Sad 3
Postad

Bluffställa shortstack och få syn...av sämre! whut! wow! Va kommer på river, färgen? Näää det e alldeles för uppenbart...

image.thumb.png.ea809c2237b06deb6b33958ea0306a70.png

Ähhh vi klonkar in holk istället för lite extra svid utan glid! ;)

image.thumb.png.2ce410518d9c61a9c8b3dd85579a8d0a.png

Postad
34 minuter sedan, säger massive :

Bluffställa shortstack och få syn...av sämre! whut! wow! Va kommer på river, färgen? Näää det e alldeles för uppenbart...

image.thumb.png.ea809c2237b06deb6b33958ea0306a70.png

Ähhh vi klonkar in holk istället för lite extra svid utan glid! ;)

image.thumb.png.2ce410518d9c61a9c8b3dd85579a8d0a.png

Tur var väl det att det bara var en 59bb pott 😁

• Thanks 1
Postad
2 timmar sedan, säger Rhetoric :

Inte för att vara sån men han gjorde ju en korrekt syn. Standard. Det kan ju så klart svida ändå! :-(

Tjena!

Superstandard. I normal-läge händer det såklart här och där å titt som tätt. Som sig bör.

Det är mer i kontexten att Showdown ligger på -5000kr på 16K händer å en milliard under EV. att det är "hela tiden".

Där man tillslut hamnar i ett läge där man förutsätter att den inte kommer stå :) 

Har massa bord uppe, å beslut här och där, så har ingen koll på bordet, slår bara ett getöga å ser att färgen blankar å tror den ska stå, naiva naiva tanke :D 

Postad
44 minuter sedan, säger massive :

Tjena!

Superstandard. I normal-läge händer det såklart här och där å titt som tätt. Som sig bör.

Det är mer i kontexten att Showdown ligger på -5000kr på 16K händer å en milliard under EV. att det är "hela tiden".

Där man tillslut hamnar i ett läge där man förutsätter att den inte kommer stå :) 

Har massa bord uppe, å beslut här och där, så har ingen koll på bordet, slår bara ett getöga å ser att färgen blankar å tror den ska stå, naiva naiva tanke :D 

60BB kompis. Tar du inte en sån "utdragning" där ni i princip flippar så ser mitt psykiska spel plöstligt helt magiskt ut :D

• Haha 3
Postad
40 minuter sedan, säger soldado9 :

60BB kompis. Tar du inte en sån "utdragning" där ni i princip flippar så ser mitt psykiska spel plöstligt helt magiskt ut :D

Det är mer grejen. som du å alla vet hur det känns, när de ba gå int. Oavsett :)

Den här kanske e stor nog? AI flop ;) Klantfjant lägger pre, men e snäll å visar att han blockar färgen för Head som såklart sätter den ändå. Tack å bock!

image.thumb.png.42d699de32b76b5632b9d3294c7accf0.png

Postad
54 minuter sedan, säger massive :

Det är mer grejen. som du å alla vet hur det känns, när de ba gå int. Oavsett :)

Den här kanske e stor nog? AI flop ;) Klantfjant lägger pre, men e snäll å visar att han blockar färgen för Head som såklart sätter den ändå. Tack å bock!

image.thumb.png.42d699de32b76b5632b9d3294c7accf0.png

Känns lite ambitiöst att få in det på flop så djupt. Men synd du inte fick stå!

• Like 1
Postad
6 timmar sedan, säger Babushka1 :

Känns lite ambitiöst att få in det på flop så djupt.

Hej Babushka!

Jag blir väldigt väldigt glad, om så många som möjligt, helst alla, tycker att det är överambitiöst att få in det här :) 

Hoppas ingen gör det....  

Postad
1 timme sedan, säger massive :

Hej Babushka!

Jag blir väldigt väldigt glad, om så många som möjligt, helst alla, tycker att det är överambitiöst att få in det här :) 

Hoppas ingen gör det....  

För att använda svenska ord, så djupt är det inte en kylare utan bara kräk. 

Postad

Å här har vi den största anledningen varför det går så jävla fort att totalt tappa suget att ens vara inne å skriva här på forumet.

Nu på senaste har jag postat grafer och händer från min nuvarande down-swing.

Hela poängen är såklart att på ett lite skämtsamt sätt belysa det vi alla går igenom då och då. dom här perioderna där omfattningen av dumheter tillslut blir så absurd att man inte kan göra annat än att garva åt skiten.

Men direkt. Som ett brev på posten. Inte från Postnord då. Kommer det. 

"inte för att vara sån" "korrekt syn" "bara en 59bb pott" "utdragning" "det känns lite ambitiöst"
Påpeka att de är en flipp. påpeka pottens storlek. påpeka sin egen mentala överlägsenhet. Och så vidare.

"Hur försvarar du ditt spel?" Ojojoj. Som att jag skulle behöva "försvara" nånting överhuvudtaget. Haha. Wow.

Har ni, ingen nämnd ingen glömd, såpass bristande självinsikt att ni inte ser att det här inte är helt friskt? Är det ingen här som förstår, att ni skulle må så otroligt mkt bättre, att era liv skulle bli så otroligt mkt fyllda av meningsfullhet och glädje, om ni gjorde nått åt dom underliggande, oftast omedvetna, strömningarna och obearbetad skit som gör att man känner ett behov av att bete sig såhär?

Jag ska dela med mig av en hemlighet. Det behövs ingen psykolog för att komma igång. Inga självhjälpsgrupper. Ingen psykofarmaka. Det enda man behöver är:

1: Vilja.

2: Ärlighet.

3: Ställ frågor,och leta efter svar.

4: Ge inte upp förens du tillslut hittar pudelns kärna. 

Jag finns här. Finns det nånting jag kan göra för nån här, så släng iväg ett DM. Oavsett vad det handlar om. Litet eller stort. Så kommer jag utifrån mina förutsättningar göra mitt bästa att hjälpa till.

Och om nån smartskalle nu ska komma å påpeka att jag klagar på andras behov av att känna sig överlägsna, samtidigt som jag skriver en text i överlägsen ton. Ja då kan personen ifråga krypa tillbaka till den mörka lilla vrå i sitt psyke där den tanken kom ifrån ifrån första början.

Allafall. Dom som inte fattar anledningen, oavsett om det är "rätt" eller "fel", dom som inte fattar varför jag får in 300bb på den här florren, mot den här extremt specifika delen av poolen, i den här kontexten, är samma personer som aldrig kommer ta sig förbi typ /5 på SVS, och som istället har ett behov av att bete sig som överlägsna skithögar å sitta å va bitterfittor på ett litet skitform som PF.

Dom som fattar, behöver jag såklart inte förklara nånting för överhuvudtaget.