Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

17 timmar sedan, säger kukbajs :

Hallå där, kamrat kompis! Är du alive and well and living in Paris eller?

(Jag är inte på nivån att börja skriva dikter till dig, men en vecka till så ...)

Tjena! 

Jadå, men vi har legat i corona-liknade influensa här hemma sen i Fredags hela familjen, först idag jag typ orkar nått, så det är därför jag inte skrivit! :)

Skottade 2kr's för sista degen på kontot å torskade färg mot färg, så nu blir det spelpaus ett tag, då det finns bra mkt annat att ta tag i här med flyttstäda gården å sån skit.

Hur går liret och livet för dig?

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar Flunsan ge med sig. Idag har vart en dag där man e för sjuk för att göra nått vettigt, men för frisk för att ligga å titta i taket å tycka synd om sig själv. Så det har vart perfekt å halvligga i datastolen med täcke å kudde i långkalsonger och kolla livestreamen från EPT Barca :) 

Efter färg mot färg när jag skottade 2kr's senast å halft tiltstängde ner klienten så hade jag tydligen missat 20 kronor och 54 öre som låg kvar på kontot å skvalpade. ;)

Började med 2 st 20öres bord å 50bb på varje.

Nu rätt så många timmar senare via lite 50 öres och anonyma PLO-bord, 430kr på kontot. hoppla! :) 

 

 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det har vart ett tag sen!

 

Spinnade upp rullen till 500 senast och sen cashade jag ut.

Det har faktiskt varit riktigt skönt att ta en ordentlig paus från spelandet.

 

Som jag vart inne på förut så blir det lätt, som med många högfungerande autister, att man får ett extremt specialintresse som sen tar över. Apråpå det där med balans och mental energi och annat som är viktigt i livet.

Men helt borta från pokern har jag inte varit. :) För nån vecka sen hittade jag 2 bra videos som va ett ytterligare ett stort steg framåt i spelförståelse. Med det i ryggen har jag spenderat ca 1 timme per dag med fokuserat pluggande där jag framför allt gått igenom ett stort antal händer från PT4 i potter mellan 20-80BB som minst gått till turn. Oj oj oj vad mkt jag hittat, och vad mkt jag lärt mig. Använt mig mkt av PT4 inbygga EV-räknare å räkna på grejer, byggt ranger å liknande och även pluggat preflop med GTO Wiz. Det är verkligen tydligt att studier och ökad förståelse för spelet också ökar spelsuget :) Testa nya grejer, hitta nya linjer osv.

 

Vi har väldigt mkt annat i livet nu jag och familjen, så min plan är att inte spela nått förens vi är i såpass balans med ekonomi och levnadssituation att jag kan ha en rulle som man inte har ett behov av att slakta hela tiden. Det är lätt en av dom största grejerna som har hållt mig tillbaka typ alltid, att direkt när man spinnar upp rullen till typ 3-5K så är man tvungen att plocka ut allt för att det uppstår nån situation där det är nödvändigt.

 

Roligt att Latex, Soldado, Mats mfl håller fanan högt nu med postande, nu när varken jag eller kukbajset postar lika ofta. Kul att läsa om era bravader :) 

 

Vi hörs!

 

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...