Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Så. där. ja! Äntligen. :)

Det är en sån känsla. Och det som e skönt är att alla här inne vet hur det känns. man har gnetat och gnetat å kämpat å kämpat å så smäller det till.

Som min brorsa brukar säga, framför allt när allt är nedförsbacke å skit. 

There is always a payday.

 

Tänkte fortsätta sitta, men nu ramlade alla regs in, känns minusEV med mosig gubbe 6-7 timmar in. ;)

Jag vet att dom här summorna är småpotatis för många härinne, men 12 inköps's pott på 1kr's är jävligt mkt för mig just nu. Vilken jävla puls jag hade! :D När vi fick in det på flopp vågade inte frugan titta, och när jag vann den så vrålade jag rakt ut och skrämde slag på 3-åringen som trodde jag gjort mig illa eller nått, frugan ropar att det är lugnt, han kommer in i rummet, tittar på mig, tittar på mamma, frugan säger "pappa skrek bara för att han vann på poker" Helt lugnt tittar han skeptiskt på mig, säger "jaha" lite nochalant, å så går han :) 

 

Screenshot 2024-07-27 203402.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger aml :

Hehe Snyggt jobbat :D En fråga bara, varför ingen 3bet där pre, en spelare som honom kommer ju minst syna iaf säkert upp till 100bb pre med any two :D

Vad hette han btw... ? :D

Tycker ni borde av respekt undvika att outa fiskars nick öppet i ett forum 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger massive :

 

men du plussa på det bordet va?

Haha, nej, jag tokbackade. :P

57 minuter sedan, säger Dinousarien :

Tycker ni borde av respekt undvika att outa fiskars nick öppet i ett forum 

Ja, håller med, skrev bara första två bokstäverna för jag var full och tilt ... men även det var dumt. Mod får gärna redigera bort det och sry. :S

Men gratz till sessionen, kamrat! 😃

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar ingen djuplodande analys nu, men kollade igenom statsen nu efter nystart. :) 

 

10000 händer:

Raisar lika mkt PF, men synar 10% mer

Steal upp från 30 till 50

fold to steal: ner från 72 till 60

Fold BB v SB ner 17%     
fold LP steal ner 12%    
fold vs BU open ner 18%   


3bet ner från 14 till 10

Foldar mot 3bet dubbelt så ofta.  (upp från 29 - 57)


Cbet:
Då: 70/40/40
Nu: 50/40/40

När jag ser flopp vinner jag 6% oftare

kommer inte till showdown lika ofta, men vinner oftare när jag väl är där

River-bet nästan 10% högre

fold R-bet - samma som förut

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger aml :

En fråga bara, varför ingen 3bet där pre

Bra fråga! :) 

Jag har inget bra svar på det, men tror det handlar om att jag vill inte spela 1200BB pre när jag kan hitta

ett bra postflop-spot å få in det då istället. Inte svårt å få in det oavsett gata känns det som ;) Det spelar väl in att jag tappat 500spänn på typ 2 varv precis innan för att han höjer 28,52,73 BB osv pre hela tiden.

Eller så är man bara scared money när jag sitter med typ 40% av rullen mot en maniac där det kan gå åt vilket håll som helst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger massive :

Orkar ingen djuplodande analys nu, men kollade igenom statsen nu efter nystart. :) 

 

10000 händer:

Raisar lika mkt PF, men synar 10% mer

Steal upp från 30 till 50

fold to steal: ner från 72 till 60

Fold BB v SB ner 17%     
fold LP steal ner 12%    
fold vs BU open ner 18%   


3bet ner från 14 till 10

Foldar mot 3bet dubbelt så ofta.  (upp från 29 - 57)


Cbet:
Då: 70/40/40
Nu: 50/40/40

När jag ser flopp vinner jag 6% oftare

kommer inte till showdown lika ofta, men vinner oftare när jag väl är där

River-bet nästan 10% högre

fold R-bet - samma som förut

Grymt, helt klart på rätt väg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bästa pokervecka någonsin.

Har definitivt vunnit mer på en vecka tidigare, framför allt live, men nu pratar vi poker och inte pengar :)

 

Men nu ska vi tillbaka i tiden. Till min bästa hourly-rate någonsin.

Några år efter att Krukan hade slagit upp dörrarna vid Mariatorget så va jag och brorsan ute å krökade och gjorde dumheter. :) Min beroendepersonlighet va skogstokig, och mitt självhat på overload den här tiden. Allt handlade om att på ett eller annat sätt fucka up allt, framför allt när det gick bra i livet. Jobb flickvän lägenhet etc, då såg man till å skapa kaos på ett eller annat sätt :)

Nåväl. Vi va ute å krökade, jag hade väl stålar för ovanlighetens skull. Det börjar bli riktigt sent och jag är sugen på poker. Men jag visste att brorsan visste, så när han fastnar med nå brudar så ser jag min chans. Jag smyger därifrån, in i en taxi, känner mig listig och skitsmart. kliver in på Krukan, och det enda spelet som rullar är Omaha :D 

Sätter mig med 2. Inne å slaskar i allt. Dubblar upp. Och jag vinner och vinner, i det här stadiet är jag så trött och full att jag knappt ser korten framför mig. Efter nästan exakt 1 timme efter jag satt mig ner stegar min brorsa in i lokalen. Jag som trodde jag hade vart smart, men brorsan fattade ju direkt vart jag hade dragit nånstans. ;) 

In stegar han allafall, går rakt fram till mig, säger hej till bordet, tar tag i min arm, drar mig upp ur stolen, samlar ihop alla marker jag har framför mig, växlar in, ringer en taxi samtidigt som vi går ut. På gatan utanför tänder vi en cigg, och brorsan håller upp 6 st 500-hundringar framför mitt ansikte.

Säger: 1 lax är för taxin. 1 lax är till mig. Och 1 lax är för att du är dum i huvudet.

När jag vaknar upp ligger det 9000kr i min ficka. Förutom dom 3000 brorsan tog. :D

Screenshot 2024-07-28 234128.png

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger massive :

Lägger ni nån vikt på den här?

Första gången på en månad jag ens tittar på den. 

Nej det är nog lite som EV grafen tänker jag, visar iaf inte hela bilden. Blir bara lite  cope om det går dåligt ... :D

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i helgen började jag känna mig lite sleten ang pokern. Grind-trött, en paus, som jag tänkte ta idag och imorgon.

Har ju helt glömt bort att jag å frugan ska va barnlediga å åka på roadtrip, kolla hus, hälsa på släkt och vänner, och en sväng förbi vårt tryckeri, för att sätta dom sista detaljerna på konsten jag och frugan snart ska släppa :)

Så då blir det ju inge jävla pokah tors-sön!

Så nu. Grind! ;) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger kukbajs :

Du skulle väl inte spela?

Nää :) Men nu blir det helt pokerfritt tors-sön, så lite grind måste vi få in denna vecka.

9 timmar sedan, säger kukbajs :

Nu får du kötta på resten av natten för att bli rustucko

Det är en av grejerna nu senaste veckan jag är nöjd över, att ligga 3-6 inköp back och ändå grinda på å spela bra.

Det jag försöker är att fortsätta oavsett, tills jag börjar spela dåligt, och då sluta direkt. Men det är ju inte helt lätt att avgöra det mitt i liret :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg session :(

Måste flika in att vafan sysslar /2 regsen med egentligen? De sitter på 6-7 bord mot varandra, kanske någon trött 50vpip fisk med halvstack på något av borden. Så sitter de där och battlar. Svs skrattar hela vägen till banken, för aldrig att någon har sån edge att de kan slå raken i regpoolen på /2.

Vad sysslar de med.

sorry för trådkapning. 

Den 2024-07-24 kl 11:35, säger massive :

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger Yxel :

Seg session :(

Måste flika in att vafan sysslar /2 regsen med egentligen? De sitter på 6-7 bord mot varandra, kanske någon trött 50vpip fisk med halvstack på något av borden. Så sitter de där och battlar. Svs skrattar hela vägen till banken, för aldrig att någon har sån edge att de kan slå raken i regpoolen på /2.

Vad sysslar de med.

sorry för trådkapning. 

Inga problem, bara kul när folk skriver här i dagboken :) 

Det du är inne på är nått jag aldrig fattat, dvs regs som bara sitter och spelar mot varandra. Framför allt på SVS där det är relativt enkelt att hitta 2+ mumsmumsfisk på varje bord eller ännu bättre. Förstår på högre nivåer att rätt standard är 4-5 regs och en/2 rec, men svs 0.5-2 :)

Table selection är så jävla viktigt tycker jag, och vad finns det för poäng att inte göra det. Nu på 0,5/1kr's så är det en hel hoper människor som inte verkar bry sig alls, samtidigt som man själv alltid sitter på 6 bord med minst 2-5 fisk Nåväl. Bara bra för en själv :) Är det reg-fest på 1kr's stänger jag ner eller går ner i nivå.

Det kanske är ego och uppblåst uppfattning om sin egen edge som ligger bakom. 

Eller så kanske det är en oförmåga att exploatera värde, som gör att man har typ samma låga winrate även mot regs som mot fisk, så man uppfattar att det inte har nån betydelse.

 

EDIT:

i samma kategori är 0.5 regs, som man vet antagligen har rulle, som inte kliver upp på 1kr's när det är megavärde, alltså 2-4 sprutisar på typ 2-3 bord, utan som ändå sitter kvar på 50öres å gnetar med 4 andra regs/sopregs. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...