KlonkSteve Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 5 minuter sedan, säger massive : Jo jag tror han är kapabel till det Eller bara vålda mig av allt som inte är Kx+ när jag underreppar min hand Vettefan om du underreppar din hand? Spel pre/flopp där håller du dig ju ff ocappad, och synen vs turnraisen tar ju bort extremt mkt luft, vilket viktar din hand väldigt mkt åt en stark hand. Du har exakt alla båtar samt quads, AQ och Kx? Så tänker att du har en obscent stark range här. Hade jag varit i FIs skor hade jag skitit knäck när du synar raise turn, och skulle jag mot förmodan bluffa vidare hade jag tagit annan size. För visst, du kan ju ff ha en del sticky PPs som följer med till river, men att få väck dem behöver du ju inte gå AI för att få väck. 1 Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan Som den här. Man vill ju att det ska finnas allafall några % bluff här Men det existerar lixom inte. Det är frustrerande i kontexten att man har svårt att acceptera faktum och anpassa sig. Citera
PloSkeppet Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 6 minuter sedan, säger massive : Som den här. Man vill ju att det ska finnas allafall några % bluff här Men det existerar lixom inte. Det är frustrerande i kontexten att man har svårt att acceptera faktum och anpassa sig. Hur kom du till rivern? Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan Nu har jag ju en call river eff på strax under 2, så helt katastrof är det ju inte, men det här är helt klart en av dom största läckorna jag har. Att man bara inte kan acceptera att ett flertal spots är så sjukt underbluffade och rangefolda Citera
KlonkSteve Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan (redigerade) 13 minuter sedan, säger massive : Som den här. Man vill ju att det ska finnas allafall några % bluff här Men det existerar lixom inte. Det är frustrerande i kontexten att man har svårt att acceptera faktum och anpassa sig. Skiljer sig en del från förra handen, men har tillräckligt mkt gemensamt för att man ska kunna lära sig något: I förra handen var spr markant högre, här är den betydligt lägre, vilket sannolikt borde påverka tröskeln för Fi att jamma för bluff. Men, gemensamma, är att i bägge fallen är det oerhört lätt för FI(eller ja, hero menar jag ju, FI från hans perspektiv) att ha en stark hand/nöten. Menar, oavsett action i denna handen, så ligger det 4 spader ute, och vilken combo som helst av As räcker för nöt. Föreställer mig att det är CP lätt för vem av er som helst att sitta på nöten, oavsett action tidigare i handen. Krävs något extra för FI att bygga upp en 230bb deep bluff, när han bluffar in i en range som väldigt enkelt kan ha nöten. Redigerad 2 timmar sedan av KlonkSteve 1 Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 3 minuter sedan, säger PloSkeppet : Hur kom du till rivern? Jag uppskattar ditt finkänsliga sätt att säga "hur i helvttt kom du till R på det sättet" Ego-war battle med samma snubbe som stege mot kåk handen. Slår om stort pre, syn syn. Som sagt. Min läcka. Man skulle kunna applicera sinnesrobönen på detta. acceptera det du inte kan förändra (underbluffat) mod att förändra det du kan (rangefolda) förstånd att inse skillnaden (problemet ) Citera
PloSkeppet Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 11 minuter sedan, säger massive : Jag uppskattar ditt finkänsliga sätt att säga "hur i helvttt kom du till R på det sättet" Ego-war battle med samma snubbe som stege mot kåk handen. Slår om stort pre, syn syn. Som sagt. Min läcka. Man skulle kunna applicera sinnesrobönen på detta. acceptera det du inte kan förändra (underbluffat) mod att förändra det du kan (rangefolda) förstånd att inse skillnaden (problemet ) Haha precis:) Ja lättare sagt än gjort.. Kör hårt! Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 23 minuter sedan, säger KlonkSteve : Skiljer sig en del från förra handen, men har tillräckligt mkt gemensamt för att man ska kunna lära sig något: I förra handen var spr markant högre, här är den betydligt lägre, vilket sannolikt borde påverka tröskeln för Fi att jamma för bluff. Men, gemensamma, är att i bägge fallen är det oerhört lätt för FI(eller ja, hero menar jag ju, FI från hans perspektiv) att ha en stark hand/nöten. Menar, oavsett action i denna handen, så ligger det 4 spader ute, och vilken combo som helst av As räcker för nöt. Föreställer mig att det är CP lätt för vem av er som helst att sitta på nöten, oavsett action tidigare i handen. Krävs något extra för FI att bygga upp en 230bb deep bluff, när han bluffar in i en range som väldigt enkelt kan ha nöten. Jag uppskattar verkligen dina svar, och den tid du tar dig att svara mig Steve! Tack! Jag postar ju dom händerna ur ren och skär frustration över hjältens oförmåga att applicera teoretiskt kunnande i praktisk handling. 1 Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 9 minuter sedan, säger PloSkeppet : Ja lättare sagt än gjort.. Amen nån gång kan man väl lära sig 9 minuter sedan, säger PloSkeppet : Kör hårt! Tack! Desamma! Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan Nån som vet vem svensken är? jag e inte så insatt, men inte sett hans namn tidigare. Citera
Recommended Posts