massive Postad 30 Juli Författare Rapport Share Postad 30 Juli 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 30 Juli Författare Rapport Share Postad 30 Juli Filtrerade på position och facing PF action. Mest upp och mest ner 1 raise+caller(s) och 1 raiser: BU: - 355 / 25 VPIP BB: - 742 / 40 VPIP Unopened pot: MP,CO,BU = + 1375 2+ limpers: SB+BB: + 589 / 52 VPIP i SB, 13 VPIP i BB Kan vi dra några slutsatser av detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aml Postad 30 Juli Rapport Share Postad 30 Juli 1 timme sedan, säger massive : 1 raise+caller(s) och 1 raiser: BU: - 355 / 25 VPIP BB: - 742 / 40 VPIP Ah från Button ska du väl aldrig vara Minus ( om jag inte tolkar det fel ). Att folda där är ju breakeven. Men det kan ju också vara för litet sample (eller är det hela din databas). Som jag förstod det så är altltså detta när du facar minst 1 raise med kanske någon callar. Det står också att du har 25% Vpip i det läget vilket är sjukt löst. Rent teoretiskt från button i detta läge så är 18% mot en CO 2.5x raise det vidaste GTO spelar. Om du har en mer early raise så sjunker detta. Om du har Raise+Callers ska du i teorin vara ännu tightare också. Dessutom så kör många på Micros 3-4x opens också , vilket gör att man borde tighta till ännu mer. UTG Raise + 2 callers = 4-5% vpip GTO. Nu så klart är ju spelarna sjukt obalanserade/exploitable så att spela så tight är nog inte värt det,men å andra sidan är vi ju själva inga superstjärnor heller så vem vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasery Postad 30 Juli Rapport Share Postad 30 Juli varför postar du inte stats som en normal människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 30 Juli Författare Rapport Share Postad 30 Juli 1 timme sedan, säger aml : Men det kan ju också vara för litet sample Det är det. 14,100 händer 1 timme sedan, säger aml : Det står också att du har 25% Vpip i det läget vilket är sjukt löst Point taken! Tighta till syn, och kolla på 3bet's från BU hur det ser ut. 1 timme sedan, säger aml : Rent teoretiskt från button i detta läge så är 18% mot en CO 2.5x raise det vidaste GTO spelar. Om du har en mer early raise så sjunker detta. Om du har Raise+Callers ska du i teorin vara ännu tightare också. Dessutom så kör många på Micros 3-4x opens också , vilket gör att man borde tighta till ännu mer. UTG Raise + 2 callers = 4-5% vpip GTO. Det är exakt sånna här nördstats min aspergerhjärna tycker om 1 timme sedan, säger aml : Nu så klart är ju spelarna sjukt obalanserade/exploitable så att spela så tight är nog inte värt det,men å andra sidan är vi ju själva inga superstjärnor heller så vem vet. Instämmer på båda. Slutsatsen är att jag respekterar inte när spelare visar aggro tillräckligt. Som för hög VPIP på knappen exempelvis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 30 Juli Författare Rapport Share Postad 30 Juli 4 minuter sedan, säger Lasery : varför postar du inte stats som en normal människa? Va? Jag postar stats på massa olika sätt beroende på situation och syfte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dinousarien Postad 30 Juli Rapport Share Postad 30 Juli 6 timmar sedan, säger Yxel : Seg session Måste flika in att vafan sysslar /2 regsen med egentligen? De sitter på 6-7 bord mot varandra, kanske någon trött 50vpip fisk med halvstack på något av borden. Så sitter de där och battlar. Svs skrattar hela vägen till banken, för aldrig att någon har sån edge att de kan slå raken i regpoolen på /2. Vad sysslar de med. sorry för trådkapning. Hahaha finns liknande på /5, riktigt tröga, sen sitter dem där och 3bettar sina 5% och alla hoppas att dem ska få in sina ägg mot knugar. (ja jag syftar på dig Schyrra din grisnit)🤠 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 30 Juli Rapport Share Postad 30 Juli Jo tack jag vet, jag är där ibland. dock sällan kvällstid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lamern Postad 30 Juli Rapport Share Postad 30 Juli jag blev lite taggad efter att läst din dagbok så spelade en session för första gången sen i våras. lite rostigt var det minst sagt 😅 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 30 Juli Rapport Share Postad 30 Juli 46 minuter sedan, säger lamern : jag blev lite taggad efter att läst din dagbok så spelade en session för första gången sen i våras. lite rostigt var det minst sagt 😅 Snart spelar du 40k händer i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aml Postad 31 Juli Rapport Share Postad 31 Juli Du får säga till om det inte är okay å posta sånt här för mig! (Kommer inte hända ofta *lovar*) Men nu är 0.50 avklarad för mig känner jag , hade som mål 8000bbs innan jag flyttar upp. Efter ett års uppehåll sen sist ( 14 års uppehåll innan de) så tog det väl 2 veckor å komma igång ( syns på grafen ). Körde igång den 4 juli i år, blev 27bb/100 till slut. Men går nog att ha högre än så (50bb/100 är nog möjligt i praktiken om man sitter kvar på nivån). Behöver dock få in mer volym , blev ju i snitt bara 1.5k händer om dan typ. Oftast har jag kört 2-3h på natten och pluggat en del Poker också. Har lite idér på hur jag ska ta spelet till nästa nivå. Vilka tips på Solvers har folk btw ? Jag har betalat för Gtow förut. Men det kanske är värt att ha en typ Piosolver/monka hör många som pratar om det, har det fördelar mot GTOw ? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuoXuan Postad 31 Juli Rapport Share Postad 31 Juli Den 2024-07-30 kl 05:19, säger Yxel : Seg session Måste flika in att vafan sysslar /2 regsen med egentligen? De sitter på 6-7 bord mot varandra, kanske någon trött 50vpip fisk med halvstack på något av borden. Så sitter de där och battlar. Svs skrattar hela vägen till banken, för aldrig att någon har sån edge att de kan slå raken i regpoolen på /2. Vad sysslar de med. sorry för trådkapning. Skulle också vilja flika in.. Borde det inte vara till din fördel att dom flesta regs (inklusive mig själv) knappt table selectar? Av det sample jag har mot dig så vill jag nog påstå att du knappast är i toppskiktet av regsen (no hards feelings). Så du skjuter dig mer eller mindre i foten när du uppmuntrar fler till att selecta hårdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lamern Postad 31 Juli Rapport Share Postad 31 Juli 1 timme sedan, säger RuoXuan : Skulle också vilja flika in.. Borde det inte vara till din fördel att dom flesta regs (inklusive mig själv) knappt table selectar? Av det sample jag har mot dig så vill jag nog påstå att du knappast är i toppskiktet av regsen (no hards feelings). Så du skjuter dig mer eller mindre i foten när du uppmuntrar fler till att selecta hårdare. vilka har du i toppskiktet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuoXuan Postad 31 Juli Rapport Share Postad 31 Juli 1 timme sedan, säger lamern : vilka har du i toppskiktet? Tråkigt svar men har ingen större lust att sitta och göra någon officiell ranking. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 1 Augusti Författare Rapport Share Postad 1 Augusti Kommer inte bli nått mer spel, och uppdateringar veckan ut, då jag å frugan äntligien ska få lite barnledigt Roadtrip söderöver, kolla hus, fixa massa konst-relaterat, och sen släkt och vänner, ska ut en snabbis i sthlm's norra skärgård åxå, det va riktigt länge sen, ska bli kul! Slakta här nu dagarna framöver så ses vi nästa vecka! Puss och kram 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokergod1 Postad 1 Augusti Rapport Share Postad 1 Augusti 2 timmar sedan, säger massive : Kommer inte bli nått mer spel, och uppdateringar veckan ut, då jag å frugan äntligien ska få lite barnledigt Roadtrip söderöver, kolla hus, fixa massa konst-relaterat, och sen släkt och vänner, ska ut en snabbis i sthlm's norra skärgård åxå, det va riktigt länge sen, ska bli kul! Slakta här nu dagarna framöver så ses vi nästa vecka! Puss och kram Låter riktigt mysigt! Ha det fint nu och njut. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 5 Augusti Författare Rapport Share Postad 5 Augusti minus 1500kr på 2kr's. runner runner färg när vi fick in det på flop för 250, sen flippade med AK pre för 400 2 par mot öppet, vi körde den 2 gånger å förlorade båda för 500 Tog tillbaka hälften och sprang bra på 1kr's. Miniplusset! Sen blev jag 3-outad på river för 450, och avslutade sessionen med att bli 1-outad för 580 med kåk mot 4-tal, och set över set för 830. Välkommen hem! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 6 Augusti Rapport Share Postad 6 Augusti Välkommen upp på /2 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 6 Augusti Författare Rapport Share Postad 6 Augusti 2 timmar sedan, säger Yxel : Välkommen upp på /2 Så kan det gå när man jagar megavärde och skottar Rent logiskt så hajjar man ju det här med varians och rulle, men de tär fortfarande lite komiskt att känslomässigt när man skottar och det slår väl ut, då är det kalkulerat, ett bra beslut och man mår bra, sen skottar man och det går åt helvette, då är det ett misstag, idioti och man mår skit haha 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 6 Augusti Författare Rapport Share Postad 6 Augusti Jaha, då ska man ringa en blind tant och försöka övertala henne att sälja en fastighet till oss som vi inte har råd att köpa. Ingen press med tanke på att vi har hittat ett hus som vi inte bara tycker om, vi har hittat en plats där det bara är självklart, och meningen att det är där vi ska bo. Ingen press med tanke på att vi bara måste komma bort i från den platsen vi är på nu för att vi håller på att gå under och bli psykstörda av att bo här. Och allt hänger på vad jag säger och hur jag lägger upp det i samtalet med henne. Ingen press! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aml Postad 6 Augusti Rapport Share Postad 6 Augusti 1 timme sedan, säger massive : Jaha, då ska man ringa en blind tant och försöka övertala henne att sälja en fastighet till oss som vi inte har råd att köpa. Ingen press med tanke på att vi har hittat ett hus som vi inte bara tycker om, vi har hittat en plats där det bara är självklart, och meningen att det är där vi ska bo. Ingen press med tanke på att vi bara måste komma bort i från den platsen vi är på nu för att vi håller på att gå under och bli psykstörda av att bo här. Och allt hänger på vad jag säger och hur jag lägger upp det i samtalet med henne. Ingen press! Lycka till mannen Hoppas det löser sig bra! Berätta gärna sen om ni fick köpa den också vad det är för typ av hus/gård! Jag letar ju själv nånting och känner lite lika med att jag verkligen vill flytta, siktar själv på nästa sommar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokergod1 Postad 6 Augusti Rapport Share Postad 6 Augusti 3 timmar sedan, säger massive : Jaha, då ska man ringa en blind tant och försöka övertala henne att sälja en fastighet till oss som vi inte har råd att köpa. Ingen press med tanke på att vi har hittat ett hus som vi inte bara tycker om, vi har hittat en plats där det bara är självklart, och meningen att det är där vi ska bo. Ingen press med tanke på att vi bara måste komma bort i från den platsen vi är på nu för att vi håller på att gå under och bli psykstörda av att bo här. Och allt hänger på vad jag säger och hur jag lägger upp det i samtalet med henne. Ingen press! Det går nog bra gubben. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 6 Augusti Författare Rapport Share Postad 6 Augusti Skönt att plussa ordentligt en session efter senaste tidens bergochdalbana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aml Postad 6 Augusti Rapport Share Postad 6 Augusti Grattis mannen själv spelar jag inte så bra just nu.... Men får ständigt dåliga run outs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
massive Postad 7 Augusti Författare Rapport Share Postad 7 Augusti 6 timmar sedan, säger aml : Grattis mannen själv spelar jag inte så bra just nu.... Men får ständigt dåliga run outs. Dåligt spring leder ofta till dåligt spel. Jag vet Vart en jävla bergochdalbana för mig åxå. Det är riggen. Det är riggen!!!! Men nu är jag mest nyfiken på vad du nickar på svs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts