pr0ppen Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Hejsan nu kommer min första hh , bordet jag lirade på ansåg jag som hyffsat tight hade ingen speciell read då jag inte suttit så länge ! Game # 101916292 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kumla" Game ended 2005-07-28 08:16:02 UTC Players: Keruben (EUR 27,80 in seat 1) jivehaze (EUR 5,05 in seat 2) smogp0p (EUR 40,65 in seat 3) ecco2005 (EUR 33,85 in seat 4) lasseg (EUR 55,60 in seat 5) lordlion (EUR 36,90 in seat 6) Dealer: lordlion Small Blind: Keruben (0,25) Big Blind: jivehaze (0,50) smogp0p was dealt: Kc - Kh smogp0p Raise (2,00) ecco2005 Call (2,00) lasseg Fold lordlion Fold Keruben Call (1,75) jivehaze Fold Flop Th - Qc - 3s Keruben Check smogp0p Bet (3,00) ecco2005 Raise (6,00) Keruben Fold smogp0p Raise (6,00) ecco2005 Call (3,00) Turn Th - Qc - 3s - 4s smogp0p Bet (6,00) ecco2005 Call (6,00) River Th - Qc - 3s - 4s - Qd smogp0p Bet (3,75) ecco2005 All-In (16,85) skulle vilja ha lite synpunker på denna hand ! kommer med edit * RP - QoS * Citera
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Höj mera preflop. Sen skulle jag tagit FI all in på turnen. Svårt utan read kanske. Men de skulle jag gjort iaf, dock spelar jag mina AA och KK lite väl aggro. //Myt4z Citera
Big Less Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Många som gillar dessa småbetar. Obegripligt varför. Tycker de verkar sätta folk i problem hela tiden. Bra höjning preflop. Gör en riktig höjning på floppen (=pot). Spela därifrån. Som du lirar nu har du ingen aning om var du står på turn och framförallt inte på river. Citera
hnat Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Höj mera preflop. Tycker inte han behöver höja mer än 4bb först in i potten. Annars så spelar du för passivt handen igenom. Beta mer på floppen, och om du ska re-raisa så gör det kraftigare, uppemot pott. Samma turn. Sen på river så brukar jag beta typ halvpott om jag tror jag leder, men här så kan han mycket väl fått in trissen här. Sen så om han är någorlunda bluffig/aggro så kan han ställa in nästan tom här då du spelar så svagt. Citera
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Höj mera preflop. Tycker inte han behöver höja mer än 4bb först in i potten. Ok, jag föredrar att beta ungefär 6bb preflop med dessa händer på så pass låga nivåer. Då det allt som oftast blir för många calls med endast 4bb höjning preflop. Uppemot 6bb så försvinner en del av dessa, tycker jag iaf. Samtidigt som man får hyfsat action för det mesta. //Myt4z Citera
hnat Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Visst, men mot tänkande spelare tar det inte länge innan man blir läst. Citera
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Visst, men mot tänkande spelare tar det inte länge innan man blir läst. Självklart inte, dock tycker jag man inte möter på sådant motstånd så ofta på .25/.50. //Myt4z Citera
hnat Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Visst, men mot tänkande spelare tar det inte länge innan man blir läst. Självklart inte, dock tycker jag man inte möter på sådant motstånd så ofta på .25/.50. //Myt4z Kanske det men isf tycker jag man ska höja 6bb med alla händer man höjer med. Vet inte om du menade det också eller om det var med de höga paran man skulle höja just 6bb. Citera
pr0ppen Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2005 Im back! ja de hela slutade med att jag fick lägga mig för jag antar att han klonka setet på rivern. Stör mig nu i efterhand på mitt dåliga spel Tack för svaren ! // pr0ppen Citera
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Visst, men mot tänkande spelare tar det inte länge innan man blir läst. Självklart inte, dock tycker jag man inte möter på sådant motstånd så ofta på .25/.50. //Myt4z Kanske det men isf tycker jag man ska höja 6bb med alla händer man höjer med. Vet inte om du menade det också eller om det var med de höga paran man skulle höja just 6bb. Nja, jag menade inte enbart AA och KK. Man får ju självklart variera, måste ju inte beta 6bb varje gång. Dock brukar jag oftast höja 6bb med höga pockets och AKs i princip. Men ibland kan man ju testa höja med ngt lågt pocket, låg SC, för att variera sig lite. Kan ju tom limpa med AA om du vill Dock inget som jag gillar! //Myt4z Citera
hnat Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Nja, jag menade inte enbart AA och KK. Man får ju självklart variera, måste ju inte beta 6bb varje gång. Dock brukar jag oftast höja 6bb med höga pockets och AKs i princip. Men ibland kan man ju testa höja med ngt lågt pocket, låg SC, för att variera sig lite. Kan ju tom limpa med AA om du vill Dock inget som jag gillar! //Myt4z Visste inte riktigt hur du menade. Iofs så är ju det ju beroende på bordet hur mkt man kan raisa. Klart jag gladeligen raisar 6bb med AA om jag vet att jag får syn, men 3-4bb är väl standardraise och funkar bra på de flesta bord. Sen beror det på hur många som redan synat.. Nä nu slutar jag innan QoS måste klippa avdet här och göra en "Allt om betstorlek preflop"-tråd. Btw, så tror jag du gjorde klokt i att lägga dig på river pr0ppen Citera
Big Less Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Nja, jag menade inte enbart AA och KK. Man får ju självklart variera, måste ju inte beta 6bb varje gång. Dock brukar jag oftast höja 6bb med höga pockets och AKs i princip. Men ibland kan man ju testa höja med ngt lågt pocket, låg SC, för att variera sig lite. Kan ju tom limpa med AA om du vill Dock inget som jag gillar! Ser ingen poäng med att konstra på de borden. Onödigt att göra något iögonfallande, som väcka oro, om man har en bra hand. Har sparat massor av pengar på att hålla mig undan från folk som re-raisar stort med en sekund kvar av betänketiden och liknande. Var en hårsmån från att folda nötkåken på river en gång, när fi hade rutan "Call any" ikryssad på flop och turn, i no limit.. Orkade dessvärre inte folda mot hans all in på river. Citera
Myt4z Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Ok, jag vet inte riktigt hur du menar med att du inte orkade folda din nötkåk. Så, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska kontra med Som sagt, bra fold, troligtvis satte han sin triss. //Myt4z Citera
Recommended Posts