Gå till innehåll

StoffeRemy's Pokerdagbok.


StoffeRemy

Recommended Posts

22 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Pung-kommentarer  är fuckin Golden..  

Förstår vad du menar. Downswings suger anusballe. Vissa gånger får drularna magiska kort efter varandra. 

Bara att hata livet då.

Är ju så. Att man får någon att trycka in 150bb med 4outs är ju drömmen, förutom de gånger dom träffar.

F.ö fan va sjuk Elon Musk podcasten är. Är ett måste för alla att lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fyfan det fortsätter illa, tror nattens session varit den värsta på hela veckan.

Sen kommer en dunderfisk in och donerar 4BI som en riktig sopa så lyckas på något sätt att ändå inte slakta min lilla rulle.

Ge mig en redig jävla upswing nuuuu. PLIIIZ. Går till kyrkan imorgon, behöver någon som tror på mig.

Skillnaden idag är att jag hållt mig riktigt lugn hela sessionen även fast det gått dåligt. Progress där iaf :roffe:

Rulle 4121kr.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har världens ********* session idag men hade inte tänkt gråta.

Sen hamnar jag på ett bord med en tiltfisk som shovear varannan hand, jag dubblar med AQ mot hans 76o 200bb allin pre.

Sen köper han in för 200bb till.

Jag får JJ, öppnar BTN, fisken synar i sb.

Flopp QJ3. Jag cbettar 9kr in i 18, fisken shovear 390kr.

Turn 8. River 3.

Fisken visar 33.

Poker är ett jävla kukspel när det går dåligt alltså. T.om tiltfisk 1outar en.

Ska fortsätta spela, men med min tur slutar det väl med att fisken som tiltar tar hela min stack istället.

Redigerad av Lundin89
Att använda bög som skällsord hör inte hemma här
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick avsluta en BI upp på Party. Men enligt EV skulle det varit 4 ? BraSpring.Com

Kommer nog hänga lite mer på party tbh. Var extremt mycket spewande där tycker jag, mer aggro spew. På svs är det bara massa passiva fiskar/regs på /2.

Inte riktigt 100% med klienten dock, blir stressad som fan av alla konstiga ljud och animationer. Får meka lite med inställningarna.

Sen tror jag det är massa EV+ att kunna kolla igenom händer jag spelat osv via trackern och försöka få iordning på mitt spel.

 

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅÅÅÅHHHH !!!!!

DET ÄR SÅ JÄVLA GÖTT ATT VARA PÅ RÄTT SIDA AV EN 2 OUTARE! *Smeker migsjälv*

 

partypoker - $0.25 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

CO: 197.48 BB (VPIP: 24.09, PFR: 17.21, 3Bet Preflop: 6.20, Hands: 998)
Hero (BTN): 178.64 BB
SB: 108.04 BB (VPIP: 24.87, PFR: 17.26, 3Bet Preflop: 7.41, Hands: 1,018)
BB: 100 BB (VPIP: 29.66, PFR: 14.51, 3Bet Preflop: 7.30, Hands: 809)
UTG: 119.08 BB (VPIP: 27.01, PFR: 17.87, 3Bet Preflop: 7.09, Hands: 749)
MP: 38 BB (VPIP: 24.84, PFR: 17.47, 3Bet Preflop: 6.40, Hands: 649)

SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has  K:diamond: A:heart:

fold, MP raises to 2 BB, fold, Hero raises to 8 BB, fold, BB raises to 22 BB, fold, Hero calls 14 BB

Flop: (46.4 BB, 2 players)  K:spade: 7:diamond: T:heart:
BB bets 19.8 BB, Hero calls 19.8 BB

Turn: (86 BB, 2 players)  J:spade:
BB bets 58.2 BB and is all-in, Hero calls 58.2 BB

River: (202.4 BB, 2 players)  K:club:

BB shows  A:diamond: A:spade:  (Two Pair, Aces and Kings)
 (Pre 93%, Flop 91%, Turn 91%)
Hero shows  K:diamond: A:heart:  (Three of a Kind, Kings)
 (Pre 7%, Flop 9%, Turn 9%)
Hero wins 192.28 BB

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

my-currency-won-in-sek-over-hands-played

 

Äntligen efter typ 9dagar av ren pina har jag en session med vettigt spring. Kändes riktigt reko att spela idag.

Gillar f.ö Partypokers klient starkt. Ser inga fördelar med att stanna kvar på SVS tbh så går nog över helt till Party i nuläget iallfall.

Fastforward bord, bättre klient, lika mycket fisk, kan använda tracker.

Enda fördelen med svs är uttag. Men tanken är att bygga rulle så är fan en fördel att uttag är jobbigare så jag inte impuls-slaktar rullen.

Plockar ut 3,5k på svs. Men de 1,5k jag backade där är jag ikapp på party nu. Så B/E atm.

Rulle: 675 USD.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger Otbredbacon :

Är fastforward borden anonyma? GL :)

Som jag verkar förstå det är fastforward ej anonyma men vanliga cashgame bord är.

Får dock inte igång min bords HUD på fastforward, men det är skitsamma då jag inte använder den ändå.

Ända som betyder något imo är att få personliga stats/info, vilket verkar fungera överallt.

Gillar partypokers upplägget tbh, dom borde ha det likadant överallt online.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meeh fan va drygt.

Hade bra flyt i morses. Sen lirade jag 2tim nu och torskade AK vs AA allin pre 4gånger + massa annat runk :( RIP.

Rulle 540USD.

Har lyckats lira in 40dollars sofar via rakebacken iallfall som jag tror cashas varje måndag om jag inte läst fel.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tror jag hittat min mening med livet.

Stoffe ska bli............. Rake-slampa.

Har lirat lite igår och idag (20k+händer eller något). Och kommit fram till att jag inte ens behöver vara vinnande på partypoker för att casha 20k i månaden.

Spelar jag 4 Fastforward bord 8tim/dag och går B/E på 0.10-0.25 får jag ca 500dollar rakeback i veckan. Och sen om jag kan ha någon bb/100 vinst oxå blir det ju endel.

Tanken är givetvis fortfarande att klättra, men detta känns som det optimala för att bygga rulle. Sitta med 4 bord som skriker åt en nonstop är bra för mitt ADHD tiltande oxå, då jag helt enkelt inte har tid att bli arg eller fippla med något annat på datorn. :roffe:

 

Kommer testa detta någon vecka eller två @ 0.25. för o se om det verkligen går, och att jag inte gular. Sen är givetvis tanken att klättra uppåt i stakes!

Detta är graf från 2 dagars spel. Att tillägga är att jag även spelat in ca 100dollar rakeback.

Och jag vet att jag brukar vara rätt oseriös, men för en gångs skull på länge är jag riktigt sugen på poker. Att både spela och lära, så kommer lägga ner tid på försöka utvecklas.

 

partyyyypoker.png

 

Bjussar även på en stegfärg som är rätt lol.  Har torskat enormt mycket med QQ vs AA allinpre idag så var lite bitter ett tag, men denna gjorde mig glad i själen igen.

 

partypoker - $0.25 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 100 BB (VPIP: 32.43, PFR: 18.92, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 37)
SB: 156.44 BB (VPIP: 17.99, PFR: 13.67, 3Bet Preflop: 10.71, Hands: 142)
BB: 135.8 BB (VPIP: 18.92, PFR: 13.22, 3Bet Preflop: 6.42, Hands: 305)
UTG: 103.6 BB (VPIP: 19.63, PFR: 14.21, 3Bet Preflop: 5.02, Hands: 1,221)
Hero (MP): 267.48 BB
CO: 100 BB (VPIP: 22.05, PFR: 16.93, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 263)

SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has  6:spade: 7:spade:

fold, Hero raises to 3 BB, fold, fold, fold, BB calls 2 BB

Flop: (6.4 BB, 2 players)  4:spade: 3:spade: 5:spade:
BB checks, Hero checks

Turn: (6.4 BB, 2 players)  A:club:
BB checks, Hero checks

River: (6.4 BB, 2 players)  8:spade:
BB bets 6.08 BB, Hero raises to 264.48 BB and is all-in, BB calls 126.72 BB and is all-in

BB shows  J:spade: A:spade:  (Flush, Ace High)
 (Pre 64%, Flop 0%, Turn 0%)
Hero shows  6:spade: 7:spade:  (Straight Flush, Eight High)
 (Pre 36%, Flop 100%, Turn 100%)
Hero wins 131.68 BB
Hero wins 260 BB

 

FÄRGSTEGE IGEN????

Handen direkt efter får jag denna, man blir sjukt sugen men smarta är ju ändå att inte kasta bort den buyinen man precis fått.

partypoker - $0.25 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 300.68 BB
SB: 246.6 BB (VPIP: 24.64, PFR: 16.07, 3Bet Preflop: 9.47, Hands: 430)
BB: 107.76 BB (VPIP: 50.00, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 100.00, Hands: 2)
UTG: 100 BB (VPIP: 18.98, PFR: 14.60, 3Bet Preflop: 3.70, Hands: 143)
MP: 169.32 BB (VPIP: 23.60, PFR: 16.10, 3Bet Preflop: 7.02, Hands: 273)
CO: 314.72 BB (VPIP: 21.05, PFR: 11.40, 3Bet Preflop: 4.35, Hands: 117)

SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has  8:spade: 7:spade:

UTG raises to 2 BB, fold, fold, Hero calls 2 BB, fold, BB raises to 3 BB, UTG calls 1 BB, Hero calls 1 BB

Flop: (9.4 BB, 3 players)  6:spade: A:spade: 9:spade:
BB bets 8.96 BB, UTG calls 8.96 BB, Hero calls 8.96 BB

Turn: (36.28 BB, 3 players)  J:club:
BB bets 34.48 BB, UTG raises to 88.04 BB and is all-in, fold, BB calls 53.56 BB

River: (212.36 BB, 2 players)  9:club:

BB shows  A:diamond: Q:diamond:  (Two Pair, Aces and Nines)
 (Pre 72%, Flop 3%, Turn 0%)
UTG shows  J:spade: Q:spade:  (Flush, Ace High)
 (Pre 28%, Flop 97%, Turn 100%)
UTG wins 201.76 BB

 

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Kommer testa detta någon vecka eller två @ 0.25. för o se om det verkligen går, och att jag inte gular. Sen är givetvis tanken att klättra uppåt i stakes!

Detta är graf från 2 dagars spel. Att tillägga är att jag även spelat in ca 100dollar rakeback.

Och jag vet att jag brukar vara rätt oseriös, men för en gångs skull på länge är jag riktigt sugen på poker. Att både spela och lära, så kommer lägga ner tid på försöka utvecklas.

Ibland kan miljöombyte göra just detta. Och att köra Zoom/Fast kan göra att man spelar mer disciplinerat. 

Dels så hinner man inte spela lika många marginella händer, vilket gör att man minimerar antalet stora potter i marginella spots. 

Men sen utöver det så känns det också som att man rent allmänt inte blir lika tiltad av att förlora en stor pott, då de gynsamma spotsen kommer upp mer frekvent. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Ibland kan miljöombyte göra just detta. Och att köra Zoom/Fast kan göra att man spelar mer disciplinerat. 

Dels så hinner man inte spela lika många marginella händer, vilket gör att man minimerar antalet stora potter i marginella spots. 

Men sen utöver det så känns det också som att man rent allmänt inte blir lika tiltad av att förlora en stor pott, då de gynsamma spotsen kommer upp mer frekvent. 

När jag spelar 10k händer per dag så hinner man ju ha AA typ 50gånger, så om man inte får action med AA typ 5gånger irad gör det inget. Hinner ha 3 downswings/upswings varje session :D

Sen blir det ju som du säger att man spelar lite tightare, tror jag lirar 20/17ish med 8% 3bet då man helt enkelt inte hinner med att öppna mer. Blir dock rätt mycket steals sen pos pga att folk foldar mycket.

LOLD precis när jag loggade in oxå. Är tydligen något RAKE-Race med turrebiljetter som pågått från 6sep till nu 17. Och jag ligger redan top 100 efter 2 dagar spelade. Hinner jag kötta hela veckan ut så kommer jag antagligen få en 109 $ "Powerfest"  biljett på köpet.

Ingen som vet om det går få ut den i cash på något vis?

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade haft mycket högre hourly på svs över samma tid, sen är det allmänt känt att partypokers FF tillsammans med ipoker är dem mest bot-infestade gamesen som finns. Vad jag har hört är det relativt få som vinner pre rakeback på partypokers FF bord. Känns lite onödigt liksom att tacka nej till dem bästa gamesen som finns online och spela dem bokstavligt talat sämsta. Tom stars borde vara bättre, tror det är betydligt färre bottar överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Du hade haft mycket högre hourly på svs över samma tid, sen är det allmänt känt att partypokers FF tillsammans med ipoker är dem mest bot-infestade gamesen som finns. Vad jag har hört är det relativt få som vinner pre rakeback på partypokers FF bord. Känns lite onödigt liksom att tacka nej till dem bästa gamesen som finns online och spela dem bokstavligt talat sämsta. Tom stars borde vara bättre, tror det är betydligt färre bottar överlag.

Tackar för infon.

Som det ser ut nu är väl detta mer tänkt som en kul grej nu när jag har tid under dagarna, kommer aldrig kunna grinda 10tim FF bord utöver jobbet. Känner redan idag, dag 3, att detta inte kommer fungera särskilt bra i längden heller.

25k händer in på 2,5dagar och min hjärna är en potatis.

Ska köra en vecka eller två på party och utvärdera. Kan jag plussa något utöver raken så har jag mycket bättre hourly än på /2 svs då jag helt enkelt har 4x volymen med fastforward borden.

När jag väl har lite rulle kommer jag säkert bumhunta på svs, men fungerar party blir volymen där istället. För att sitta och trycka volym på /10 svs mot regs som är bättre än mig är väl inte jätte ev+.

Sen angående bottar, antar inte det är så mycket på microstakesen? Förstår att högre games kanske inte är värt det på party, men från vad jag upplevt hittils på 25nl är att det finns fisk så det räcker och blir över.

Edit: Kollade lite i lobbyn och det är inte ens games igång över 100nl. Rätt krasst med folk jämfört med Stars.

 

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Tackar för infon.

Som det ser ut nu är väl detta mer tänkt som en kul grej nu när jag har tid under dagarna, kommer aldrig kunna grinda 10tim FF bord utöver jobbet. Känner redan idag, dag 3, att detta inte kommer fungera särskilt bra i längden heller.

25k händer in på 2,5dagar och min hjärna är en potatis.

Ska köra en vecka eller två på party och utvärdera. Kan jag plussa något utöver raken så har jag mycket bättre hourly än på /2 svs då jag helt enkelt har 4x volymen med fastforward borden.

När jag väl har lite rulle kommer jag säkert bumhunta på svs, men fungerar party blir volymen där istället. För att sitta och trycka volym på /10 svs mot regs som är bättre än mig är väl inte jätte ev+.

 

 

 

 

Mm skulle verkligen reka att du är försiktig att lira på Party/Ipoker atm. De har stora bot problem, och i 6max blir det väldigt svårt att urskilja snabbt nog vem som är bot och inte. På svs behöver du inte vara rädd för det. Sen att grinda för RB eller volym är väl inte målet. Såsen ska ju in! $$$ :)

På party kommer du med stor chans bara slå ditt huvud i väggen, vilket inte är så skönt. På svs behöver du inte ens använda skallen,  Kan du bara logga in på klienten, inte gått på droger eller varit stupfull i 5år+ så blir du ju automatiskt en "topreg" på /2 :D

glgl

Redigerad av HwardShore
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desto lägre man spelar desto mer bottar är det generellt.. På highstakes finns inga bottar för regsen är mycket bättre på att se skillnad på människor/bottar. Sen har siterna obv högre prioritet att hålla dom höga gamesen rena. Det verkar inte som att siterna bryr sig så mycket om att nl100 och nedåt är botfester på ipoker/party tbh.. Även på den tiden när jag spelade lågt grinade folk över nl100 zoom motsvarigheten på ipoker att det bara var bottar. Var ungefär samma koncept som party nu, hög rakeback och ingen som vinner post rb.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger brusig1 :

Desto lägre man spelar desto mer bottar är det generellt.. På highstakes finns inga bottar för regsen är mycket bättre på att se skillnad på människor/bottar. Sen har siterna obv högre prioritet att hålla dom höga gamesen rena. Det verkar inte som att siterna bryr sig så mycket om att nl100 och nedåt är botfester på ipoker/party tbh.. Även på den tiden när jag spelade lågt grinade folk över nl100 zoom motsvarigheten på ipoker att det bara var bottar. Var ungefär samma koncept som party nu, hög rakeback och ingen som vinner post rb.

 

Så är mitt intryck också. Finns en dedikerad tråd på 2+2 om just detta, där problematiken just på de lägre nivåerna beskrivs som störst. Om jag minns tråden korrekt. 

Är ju betydligt lättare att komma undan med det då. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte vara värre att sitta med 4 zoom-bord än säg 3-4 regular-bord när tilten kommer krypandes?
Sitter man med regular-bord och känner att tilten börjar komma, så är det ju fortfarande andrum mellan potterna och man kan uppfatta att den är påväg, och försöka hindra den i god tid.
Har man istället 4 zoom-bord uppe, och tilten kommer krypandes, så har du inte tid att dämpa den eftersom att du ska sitta och göra beslut nästan konstant (tidspress, stress osv). Om tilten då får blomma ut medans du 4-tablar zoom bör det ju vara som att rulla en snöboll nerför en backe som blir omöjlig att stoppa när den fått upp lite fart och size.


 

Redigerad av Namehere
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Namehere :

Borde det inte vara värre att sitta med 4 zoom-bord än säg 3-4 regular-bord när tilten kommer krypandes?
Sitter man med regular-bord och känner att tilten börjar komma, så är det ju fortfarande andrum mellan potterna och man kan uppfatta att den är påväg, och försöka hindra den i god tid.
Har man istället 4 zoom-bord uppe, och tilten kommer krypandes, så har du inte tid att dämpa den eftersom att du ska sitta och göra beslut nästan konstant (tidspress, stress osv). Om tilten då får blomma ut medans du 4-tablar zoom bör det ju vara som att rulla en snöboll nerför en backe som blir omöjlig att stoppa när den fått upp lite fart och size.


 

Så kan det absolut vara. Men tror det kan vara oerhört personbundet. Sen, beror det nog väldigt mkt på vilken typ av tilt vi pratar om. 

Om man från början kör för många Zoom-bord, då kan det nog ge den effekten. (4 är snäppet för mycket för min del, kör max 3 st.). 

För mig personligen minskar Zoom tilt. Just för att jag mentalt tänker att "Äh, blev utdragen denna gången. Kommer fler spots framöver där jag kan vinna. Vem bryr sig.". 

Är också betydligt smidigare att sitta ut/sitta in igen än på reg-bord. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...