Gå till innehåll
StoffeRemy

StoffeRemy's Pokerdagbok.

Recommended Posts

Vilken jävla idiotsession jag gjort i 4timmar nu.

Tiltade satan i typ 30min och brände 2BI pga lite halvcoolers + hungrig + trött.

Enbart varit och rivit i /4 och tom i /5 idag. Verkar finnas sjukt värde överallt på lördagsnätter.

Oavsett semitiltandet blev det ett ok plus, typ 2k eller något. Orkar fan inte räkna atm.

Tips från coachen till framtida sessioner = Ladda upp med käk, vatten och en bra spellista så man slipper smygtilten.

Rulle 14.467kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spelat endel /4 nu och känns som om det flyter på rätt bra. Hamnat snett i så jävla många stora potter dock, många viktiga där jag haft typ 80%+ ish och inte hållt för typ 600+ bb.

Spelat 30min idag och redan 2 semitråkiga.

AKo mot J10o där han synar halva stacken pre och sen lottar sig med runner runner efter bluffat bort sig på K hög flopp.

2händer efter.

Familjepott. Jag har :Jh::8h: på BB.

Floppen: :Kh::Th::2h:

SB donkar ut 50kr in i 60ish. Jag synar. UTG raisar. Sb callar. Jag tänker lite och shovear sedan.

Båda synar.

Turn :Kd:  River :Kc:

UTG sa han hade :9h::7h:.

SB visar :Ah::Ts: och vinner med kåk.

Behöver bara det där lilla extra rungooden atm så man kan dra en riktig jävla plussession.

Redigerad av StoffeRemy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slänger f.ö upp det här för kan fan inte vara ensam om att tycka såhär.

NINI  Confirmed svs största NIT?

Aldrig sett killen bluffa och han kan fan inte ha över 10 i VPIP asså.

Vev ty

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Slänger f.ö upp det här för kan fan inte vara ensam om att tycka såhär.

NINI  Confirmed svs största NIT?

Aldrig sett killen bluffa och han kan fan inte ha över 10 i VPIP asså.

Vev ty

Du är är inte ensam med den åsikten 9_9

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Asså shit, en av grabbarna som är markerad som spewfisk 2outade mig. Tilt inc.

K3 mot hans QQ på J-3-8-3-Q.  Svårt o inte shovea river när han brukar syna ner med typ J5.

Update! LUGNT!Spewfisk nr2 på annat bord donerade ett inköp direkt efter :D.

Rockar B/E som en gud.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Urk. Riktigt call session nyss.

Denna summerar väl allt.

Öppnar med :Kd::Kh: utg. SB synar.

Flop: :Kc::5c::2d:.

Jag bet, sb raisar. Jag syn.

Turn :2h:. SB bet jag syn.

River :5d:. Sb shove. Jag syn.

SB visar 22.

I vilken värld foldar man ens AA/KK/AK här?

Redigerad av StoffeRemy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rövhål vilken dålig session

8 minuter sedan, säger Bakdörr :

Känns rätt oskönt att outa svs-regs angående deras spelstil.  Speciellt när det är åt det negativa hållet B|

Haha true. Men han ser mig nog som en spewfisk ändå. Myser nog t.o.m om han läser detta med tanke på att han har några BI+ från mig. Tror inte det går någon nöd på honom .D

Fast att han spelar NITigt går ju inte förneka. (Jag är butthurt ja).

Iövrigt riktig misärsession sofar idag. Fifan.

Nog för att jag är ljusår ifrån de bättre killarna på /4 och uppåt. Men idag har jag fan inte haft bra spring.

Får hålla mig till kvällspassen när det är lite mer fisk på borden istället så man inte är sämst överallt.

Rulle 12.800kr

Redigerad av StoffeRemy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, säger Bakdörr :

Känns rätt oskönt att outa svs-regs angående deras spelstil.  Speciellt när det är åt det negativa hållet B|

Skönare det än att gå runt och kalla alla för endgame boss som du gör!

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lol.

"Gulat" för första gången (X) Cheeeck.

Tog ut 14k rullen för ett tag sedan.

Satte sedan tillbaks 4k förra veckan. Började spela /2 och något enstaka /4.

Och det är fan vad det varit illa, varit nere och vänt på 1k några gånger osv, men låg på ca 3,4k när jag började idag.

Är konstigt nog inte tilt, men dagens session måste vara en av de sämsta jag haft någonsin sofar, haft helt sjuk oflyt. Inte för att detta är någon större downswing egentligen, men aldrig upplevt sådanhär slakt, är helt ställd.

Vet inte hur jag gör nu. Är allt annat än sugen på att spela poker, varit en riktig jävla misär hela veckan och idag dödade lusten helt.

Antingen sätter jag in 6-8k igen och fortsätter på /2 och /4 eller 1-2k och börjar längst ner.

Vad jag vet nu iallafall är att jag antagligen borde ta några dagar off.

Har inga ord. Är bara "jahopp, varians är väl kul". Bara att pått igen om några dagar.

Ut

Redigerad av StoffeRemy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, säger StoffeRemy :

"Gulat" för första gången (X) Cheeeck.

Vet inte hur jag gör nu. Är allt annat än sugen på att spela poker, varit en riktig jävla misär hela veckan och idag dödade lusten helt.

Antingen sätter jag in 6-8k igen och fortsätter på /2 och /4 eller 1-2k och börjar längst ner.

Vad jag vet nu iallafall är att jag antagligen borde ta några dagar off.

Detta är precis vad du bör göra. Det är extremt enkelt att få någon form av stress, börja spela dagen efter och jaga backet. Gör inte det! Hade starkt rekommendera att gå ner i nivå, mest för att bygga upp ditt självförtroende och hitta tillbaka till ditt spel igen. Gå in med nollställt mindset och ignorera helt hur sessionen går så länge du spelar ditt A-game. Tror det kommer vara oerhört nyttigt för dig. Jag gjorde själv detta under min BR challenge och det gav mig mer än jag hade förväntat mig.

Lycka till!

Redigerad av Luna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter inte som att "ta några dagar" paus eller börja om från botten kommer hjälpa titt självförtroende. Nästa gång du skall bryta igenom variansen på 2/4 kommer det va samma sak. Tilt, self-doubt, frustration och fråga varför du ens lägger din tid på detta. Det har att göra med att självförtroende inte är kopplat till det du har eller har gjort, utan riktigt självförtroende är kopplat till det du inte har eller inte har gjort, och vara okej med det. Det vill säga för att du skall kunna bryta igenom på 2/4 måste du vara okej med det faktum att vissa troligtvis är mycket bättre än dig, att variansen suger, att du har massa att lära, och sen börja jobba på din approach och ditt spel utifrån de. Sen finns det en komponent till, att jobba utan att förvänta dig ett visst resultat. I många av dina inlägg låter det också som att du är berättigad till att vinna, vilket du inte är. Sidoeffekten av den approachen jag nyss nämnde kommer generera en mycket mer mentalt stabil tillvaro och större cash flow, believe me. 

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu