Katt3n Postad 29 December , 2016 Rapport Share Postad 29 December , 2016 Eller vänta, styrelseordförande är samma som VD för Hubbr, f.d Vendator. Jag ångrar mig. Han kommer rimligtvis att flytta på sig snart. Vad ha du för smaskens på SO? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 29 December , 2016 Rapport Share Postad 29 December , 2016 Nästa MPNPT är tydligen på Malta 27-30 april, http://www.mpnpokertour.com/events/malta-27-30-april/ Hur många dagar kan/bör man tillbringa på Malta för att tycka man har sett allt/är trött på öarna? Alla som är insatta i ämnet är välkomna att uttrycka sin åsikt för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 29 December , 2016 Rapport Share Postad 29 December , 2016 Nästa MPNPT är tydligen på Malta 27-30 april, http://www.mpnpokertour.com/events/malta-27-30-april/Hur många dagar kan/bör man tillbringa på Malta för att tycka man har sett allt/är trött på öarna? Alla som är insatta i ämnet är välkomna att uttrycka sin åsikt för min del. Lite beroende på hur mycket poker du tänkt dig spela, men för mig räcker det gott med en tre-fyra dagar utöver pokern på Malta. Det är varmt och fint, men samtidigt är det bara en sten ute i havet. Och såå mycket roliga ställen att åka till finns det ändå inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 30 December , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2016 Lite beroende på hur mycket poker du tänkt dig spela, men för mig räcker det gott med en tre-fyra dagar utöver pokern på Malta. Det är varmt och fint, men samtidigt är det bara en sten ute i havet. Och såå mycket roliga ställen att åka till finns det ändå inte.+1, under förutsättning att du inte har ett udda intresse i att kolla på gamla katolska kyrkor. Annars skulle jag personligen säga "så kort tid som möjligt". Well, hyra en bil en dag kan väl vara kul, men annars ska man veta att man bor på en ö som enbart har en naturtillgång att exportera - sten - och det är en jävla dålig sten dessutom. Samt innvånarna kan enklast beskrivas som lata greker som lagar dålig engelsk mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 30 December , 2016 Rapport Share Postad 30 December , 2016 Mina intryck av Malta var först och främst under inflygningen. Jag tänkte: Hur i hela hevetet ska vi kunna landa på den lila ön? Annars så har man plockat russinen ur de kringliggande och invaderande kulturerna, brittisk mat, grekisk service, italiensk trafik (på brittisk sida dock) osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 31 December , 2016 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2016 Fundedbyme-spaning: Elementree kommer stänga utan sucess, 50% insamlat bara, sista dagen idag Boom Watches stänger lite överraskande med sucess, 101% insamlat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 31 December , 2016 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2016 http://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/z2nWK@ablokal Yoc cant make this shit up, pun intended. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 1 Januari , 2017 Rapport Share Postad 1 Januari , 2017 Har du förslag på någon bok som hjälper mig att spå konjunkturcykler? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2017 Har du förslag på någon bok som hjälper mig att spå konjunkturcykler? Borde jag ha det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 (redigerade) Borde jag ha det? Hehe, bör du inte ha det? Aktiehandel i sig är gambling. Känns som det blir mer ev+ om man kan spå konjunkturcykler. Redigerad 2 Januari , 2017 av BOGiS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Hehe, bör du inte ha det? Aktiehandel i sig är gambling. Känns som det blir mer ev+ om man kan spå konjunkturcykler. Ja, om man kunde spå det mesta så skulle det vara enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jodan Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Har du förslag på någon bok som hjälper mig att spå konjunkturcykler? Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Ja, om man kunde spå det mesta så skulle det vara enkelt. Enkelt ska det väl inte vara. Donald Trump och Robert T Kiyosaki var spot on i boken Why We Want You to Be Rich Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets Tackar och bockar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Jag har en idé om en marknadsplats för frakt.. tänk dig uber eller liknande fast kanske i första hand riktar sig till företag DHL (eller privatperson) kör från stockholm till tärnaby. på vägen hem så går lasten tom helt eller delvis..då går du in där söker efter någon som vill ha något fraktat på tillbakavägen för dig. Finns detta eller något liknande redan? edit: givetvis finns detta redan visar en snabb googlesökning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Det känns inte som det bästa man kan göra är att kläcka affärsidéer på ett öppet forum på internet, just sayin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Jag har en idé om en marknadsplats för frakt..tänk dig uber eller liknande fast kanske i första hand riktar sig till företag DHL (eller privatperson) kör från stockholm till tärnaby. på vägen hem så går lasten tom helt eller delvis..då går du in där söker efter någon som vill ha något fraktat på tillbakavägen för dig. Finns detta eller något liknande redan? edit: givetvis finns detta redan visar en snabb googlesökning Japps, men det är en strålande idé, tänk så många bilar som rullar varje dag, och man skulle vilja ha något fraktat från Sthlm till Jönköping... Jag hade samma idé jag efter att ha åkt Ukrainsk landsvägsbuss, där chaffisarna alltid tjänar lite extra genom att ta med ett paket och tre brev... Vill man ha bra idéer så bör man ta en tur i östländer och asiatiska lönder med inte så fullt välfungerande samhälle som vi har (eller det är fel att säga, inte så institutionalisterat samhälle som vi har), sno ideer där de gör annorlunda än vad vi gör, och sedan "digitalisera" idén här hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dalton Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Det känns inte som det bästa man kan göra är att kläcka affärsidéer på ett öppet forum på internet, just sayin Varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Personligen skulle jag vilja få fart på maskineriet innan jag blåser igång marknadsföringen, man vill väl inte att någon hinner före så att säga. Rätta mig om jag har fel men snodde inte Mark Zuckerberg facebook iden, bara för att ta ett exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 2 Januari , 2017 Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Jag trodde inte idén är så revolutionerande att den har något egentligt värde.. Bitcoin har gått upp senaste tiden..om man lägger ihop bitcoin och min idé om frakt så får man Cargochain. Sitter och läser om det nu, intressant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Personligen skulle jag vilja få fart på maskineriet innan jag blåser igång marknadsföringen, man vill väl inte att någon hinner före så att säga. Rätta mig om jag har fel men snodde inte Mark Zuckerberg facebook iden, bara för att ta ett exempelDe idéer jag postar(postat) är fritt fram att sno, jag kommer inte köra på dom själv Jag har en låååång lista på saker som jag skulle vilja dra igång, dessa håller jag dock för mig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2017 Jag trodde inte idén är så revolutionerande att den har något egentligt värde..Idén är jättebra, men när Uber fixat detta så lär det bli svår att konkurrera ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 3 Januari , 2017 Rapport Share Postad 3 Januari , 2017 Tänkte introducera Sökö Hi/Lo i hemstadens mixgame. Brukar det spelas med 8-hög för att kvala in och inga andra konstigheter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 3 Januari , 2017 Rapport Share Postad 3 Januari , 2017 8 hög för att kvala in, 5 kort låg slår 4-låg. Lite strategi: http://pokerforum.nu/forum/vriga-pokerformer/8311-8-guiden-av-parre.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobix Postad 3 Januari , 2017 Rapport Share Postad 3 Januari , 2017 Klockren länk, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts