Dogpoint Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Grattis! Blev det några paradox förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Äntligen, hittade en finfin app, Never10, som ser till att datorn aldrig blir "uppgraderad" till Win10. Ubuntu? Eller vilken annan linux-dist som helst? Idag kommer hon! Lycka till. Btw, om man vill lära sig/bli bättre på bridge, har du tips på länkar eller böcker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Japp, äntligen. Sista dagen i frihet firades med att vara på SAS/Mikkellerölprovning i går. Good times. Lycka till med damen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Ubuntu?Eller vilken annan linux-dist som helst? To be fair pajar mina Nvidiarutiner i Ubuntu varje gång jag uppdaterar kernel eller systemverison. Numera har jag en rutin för att fixa dem... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Linux plus ingen tillgång till trådat internet kan göra den bäste gråhårig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Nja, numera brukar det funka rätt bra med trådlöst. 2005 var det värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 29 Maj , 2016 Rapport Share Postad 29 Maj , 2016 Nja, numera brukar det funka rätt bra med trådlöst. 2005 var det värre. I beg to differ. Svor en hel del över fedora i kombination med tp-link för ett tag sen. Fedora funkade i övrigt riktigt smidigt och felfritt, men utan internet är det lite begränsat. Windows 10 var installerat och fungerande på ett kick. Samma med Windiws server jag hade innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 30 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2016 Grattis! Blev det några paradox förresten? Tack. Jag köpte minsta railposten från Pepins på 300 aktier. Det låter som att det är ett jättebra köp, spelciellt om man jämför med Starbreeze, men jag är inte insatt tillräckligt att varken säga bu eller bä eller spekulera hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 30 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2016 Ubuntu?Eller vilken annan linux-dist som helst? Lycka till. Btw, om man vill lära sig/bli bättre på bridge, har du tips på länkar eller böcker? Nä, det är skitsvårt att lära på egen hand. Ta kontakt med närmsta bridgeklubb och fråga efter någon kurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 30 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2016 Lycka till med damen! En dold fördel med utländsk fru eller för den delen besök från utlandet är att man får se sin hemstad, inte bara vakna - tunnelbana - jobb - tunnelbana - hem. Tog en 2-timmars sightseeingtur "Under Sthlms Broar" idag, förutom besöket på Skv för att fixa personnummer till henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebo Postad 30 Maj , 2016 Rapport Share Postad 30 Maj , 2016 Vad tycker fru om Sverige då? Vilket land kommer hon ifrån? Min tjej är från ett icke EU-land, galet mycket väntetid innan uppehållstillstånd, skatteverket osv var klart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 30 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2016 Vad tycker fru om Sverige då? Vilket land kommer hon ifrån? Min tjej är från ett icke EU-land, galet mycket väntetid innan uppehållstillstånd, skatteverket osv var klart Hon tycker mycket bra om Sverige, får se om hon gillar Åland också. Maria kommer från Ukraina. Ja det har varit en lång väntan, vi skickade in papprena Feb 2015, då var väntetiden 14 månader. Sedan under flyktingkrisen gick det officiellt upp till 22 månader, men det ändrades igen i mars till 14-17 månader. Personnummer ska ta 2-4 veckor nu. Sedan kan man skaffa bankkonto och mobilt bank-id, utan detta är man ju handikappad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 31 Maj , 2016 Rapport Share Postad 31 Maj , 2016 Vad kostar Stallhagen på Eckerölinjen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 31 Maj , 2016 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2016 Vad kostar Stallhagen på Eckerölinjen?Cirka 20-lappen, give or take nån krona. Ungefär samma på Birka och Viking (men med mindre sortiment). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 Snyggt av Paradox, från 33 kr till 54.50 (just nu) på 2 dagar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokersven11 Postad 1 Juni , 2016 Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 Varför fetstilade du Paradox? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 1 Juni , 2016 Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 Har hon möblerat om i köksskåpen än? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 Varför fetstilade du Paradox? Ingen särskilld anledning, fetstilar namn då och då? Tyckte du det hade någon speciell betydelse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 Har hon möblerat om i köksskåpen än? Inte än. Garderoben och Sovrummet än så länge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 LOL. Jehovas Vittnen ringde på dörren. Jag bara skakade på huvudet. "Jaha, du vet vad det handlar om" sa han och vände på klacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOGUDEN Postad 1 Juni , 2016 Rapport Share Postad 1 Juni , 2016 Fru från Ukraina? Hur träffades ni, om jag får ställa frågan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Juni , 2016 Fru från Ukraina? Hur träffades ni, om jag får ställa frågan?Den korta storyn är att vi träffades på Kievs flygplats under en av mina otaliga Ukrainaresor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dogpoint Postad 2 Juni , 2016 Rapport Share Postad 2 Juni , 2016 Jag tror mkt på Paradox. 1) Främst i grunden hur man hanterar sin community och sina fans. 2) Själva spelen, bland annat Cities skyline som är fruktansvärt kul och 3) kombinationen med alla långsiktiga ägare och duktig ledning. Kommer köpa min tilldelning och så mkt jag kan. men det är fortfarande typ 5-15% av min portfölj som förutom lite Starbreeze & Alvesta innehåller långa positioner i utdelningsaktier. Ingen Opteron-nivå här inte 8-) Viktat ner lite med hänsyn till portföljregler, men jäklar vad detta blev bra! Otrolig uppgång och Spiltan lever sitt egna liv nu. Upp över 1300%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Juni , 2016 Spiltan lever sitt egna liv nu. Upp över 1300%.Vad är anledningen till denna uppgång? Borde ju vara typ 60-70% av Paradox uppgång, inte 20x Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dogpoint Postad 2 Juni , 2016 Rapport Share Postad 2 Juni , 2016 ah nej på 3-4 år, paradox har ju gått som tåget sedan vi köpte det 2010. Jag gick in 2011 för 650kr/aktie. Ligger på 6000kr/aktie nu och fått en del utdelningar också längs vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts