Ola Brandborn Postad 8 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2016 "Utländska öler behöfwa icke at förskrifwas före wåre Swenska magar; ty det wore at gå öfwer sjön efter watten." - Carl von Linné Tur att Sverige ägde Finland och Åland på den tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 8 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2016 Börspodden hissar Alvestaglass och dissar Tesla... Tesla är nog en bra bil att äga men ingen bra aktie att äga, är min tanke. https://soundcloud.com/borspodden/avsnitt-137-unpretty?utm_campaign=Alvesta%20Glass&utm_content=32307757&utm_medium=social&utm_source=facebook Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 11 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2016 (redigerade) 96,2 kg, nytt rekord. Även hållt mig på 96.x över 10 dagar, även det nytt rekord. Redigerad 11 April , 2016 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 12 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2016 https://medium.com/@SpotifySE/vi-m%C3%A5ste-agera-eller-bli-omsprungna-383bb0b808eb#.t6nef53is Tänk vad fantastiskt det vore om just Sverige blev landet där medarbetarna blev delägare i företagen där de arbetar. Det passar oss och vår kultur perfekt. Vi som ägare är beredda att dela med oss. Att ägandet sprids och skapar solidaritet borde om något politiken främja. Den ekonomiska nyttan som följer av att unga människor får del av värden de skapar är enorm eftersom många sedan både har kompetens och pengar att kunna utveckla nya idéer och starta nya företag. Ålandsresa idag, yay! Hoppas det finns något nytt öl att fynda... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2016 Hyggligt stark uppgång i Evolution två dagar på raden utan att det kommit ut några nyheter vad jag kan se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 13 April , 2016 Rapport Share Postad 13 April , 2016 Hyggligt stark uppgång i Evolution två dagar på raden utan att det kommit ut några nyheter vad jag kan se. Fint med över 300 igen. Dags för rapport om några veckor, undra om det blir samma volatilitet innan den som innan senaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2016 Fint med över 300 igen. Dags för rapport om några veckor, undra om det blir samma volatilitet innan den som innan senaste. Och bara för att jag skrev det så går vi ner till dagsnoll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 13 April , 2016 Rapport Share Postad 13 April , 2016 https://medium.com/@SpotifySE/vi-m%C3%A5ste-agera-eller-bli-omsprungna-383bb0b808eb#.t6nef53isTänk vad fantastiskt det vore om just Sverige blev landet där medarbetarna blev delägare i företagen där de arbetar. Det passar oss och vår kultur perfekt. Vi som ägare är beredda att dela med oss. Att ägandet sprids och skapar solidaritet borde om något politiken främja. Den ekonomiska nyttan som följer av att unga människor får del av värden de skapar är enorm eftersom många sedan både har kompetens och pengar att kunna utveckla nya idéer och starta nya företag. Citatet låter mycket mer vänster utan kontext. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2016 Citatet låter mycket mer vänster utan kontext. Vilket var meningen med min utbrytning av just detta, jag fnissade ganska rejält när jag läste det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2016 Mums Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 17 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2016 Duktiga islänningar. Och snygg flaska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 19 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2016 Jag så glad! Äntligen får jag lägga mitt lagrade Stallhagen Black Vanilla Cinnamon på kylning, nu ska det firas! Maria har fått (tillfälligt, tvåårigt) uppehållstillstånd. Fan, nu måste jag städa. Och sälja strumpor... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 19 April , 2016 Rapport Share Postad 19 April , 2016 Jag så glad! Äntligen får jag lägga mitt lagrade Stallhagen Black Vanilla Cinnamon på kylning, nu ska det firas! Maria har fått (tillfälligt, tvåårigt) uppehållstillstånd. Fan, nu måste jag städa. Och sälja strumpor... Congrats! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 19 April , 2016 Rapport Share Postad 19 April , 2016 Och sälja strumpor... Grattis! Reapris? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 19 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2016 Grattis! Reapris? Japp. 100 för en femhundring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 19 April , 2016 Rapport Share Postad 19 April , 2016 Jag så glad! Äntligen får jag lägga mitt lagrade Stallhagen Black Vanilla Cinnamon på kylning, nu ska det firas! Maria har fått (tillfälligt, tvåårigt) uppehållstillstånd. Fan, nu måste jag städa. Och sälja strumpor... Awesome! Dags att koppla in kylen rentav! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 20 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2016 Awesome! Dags att koppla in kylen rentav!Det var i gamla lägenheten på 25 kvadrat jag använde kylskåpet som bokhylla. Nu är jag ung och modern och har kylen till det den ska användas till, kyla ölen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 20 April , 2016 Rapport Share Postad 20 April , 2016 Det var i gamla lägenheten på 25 kvadrat jag använde kylskåpet som bokhylla. Nu är jag ung och modern och har kylen till det den ska användas till, kyla ölen... Du tror inte det kan bli en ändring på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 20 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2016 Du tror inte det kan bli en ändring på det?På tal om det, Black Vanilla Cinnamon hade åldrats med behag . 1.5 år efter sista förbrukningsdag var den fortfarande en god efterrättsöl. Den var dock inte helt kolsvart längre, lite ljusare toner. Mer vanilj än jag mindes, och lite mindre kanel... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 20 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2016 Hej Ola! Tack för att du har investerat och blivit delägare i AlvestaGlass! Erbjudandet är nu fulltecknat – 4 veckor tidigare än beräknat. På drygt 3 veckor har AlvestaGlass fått 900 investeringar från nya delägare som tillsammans satsat mer än 17 miljoner kronor. Snittinvesteringen var 18 994 kr, medianen 5 000 kr, minsta investeringen blev 500 kr och den största 3 miljoner kr. Det ryktas (obekräftat) att det var Spiltan som gjorde tremilleinvesteringen. Det låter lovande i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2016 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Govno Postad 23 April , 2016 Rapport Share Postad 23 April , 2016 När nu en av vänsterns främsta propagandaapparater, finansierad med tvingande licenspengar under parollen fri och oberoende television, är på tapeten så vill jag passa på att tipsa om "schack på schemat". Ett smakprov: Forumamatör som jag är så får ni nöja er med en länk istället för en inbäddad version. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2016 (redigerade) Japp, sett den tidigare, en av de tre kanaler jag prenumererar på. Youtube är ett fantastiskt medium, som blandar skräp med löjligt bra produktioner. Svenska Narrativ https://www.youtube.com/channel/UCn3UkgAbCl40d5WlzBcdn_g CGP Grey https://www.youtube.com/channel/UC2C_jShtL725hvbm1arSV9w Schack på schemat https://www.youtube.com/channel/UCyGNhJII1zhVz3Z01gBoe1w Förslag på egna sevärda kanaler? Redigerad 23 April , 2016 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 April , 2016 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2016 (redigerade) Är det någon här som läser som äger/jobbar i en skoaffär (eller mataffär eller liknande) i Stockholmstrakten? PM:a! Redigerad 25 April , 2016 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 April , 2016 Rapport Share Postad 25 April , 2016 När nu en av vänsterns främsta propagandaapparater, finansierad med tvingande licenspengar under parollen fri och oberoende television, är på tapeten så vill jag passa på att tipsa om "schack på schemat". Ett smakprov: Forumamatör som jag är så får ni nöja er med en länk istället för en inbäddad version. Älskar vanvettiga högermänniskors totala perspektivlöshet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts