Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det kommer finnas wifi. Enligt uppgift ska det vara fiber vilket vi tror ska leverera riktigt bra trots den höga belastningen från alla spelare.

Sen kan ju en iPod vara lite retrocoolt varför vi får rekommendera att du laddar den ändå. Förslagsvis med bara den här låten:

• Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Någon som har koll på om det finns nån bra flyglinje ner? Bor i Malmö så är ju Kastrup eller Sturup som är mest aktuella!

Verkar omöjligt stt hitta flyg utan mellanlandningar förutom från Skavsta. Vi flyger med ryanair som åker direkt på tisdagen 3e.

Postad

Nån som planerar att spela både Battle of Malta och SM Main? BOM dag 3 och SM dag 2 krockar om man skulle gå djupt i båda.

Redan inkvalad till SM genom paket så vete tusan om man orkar hålla på att fippla med försäljning osv. Det bästa hade ju varit att spela BOM och köpa in sig i SM Main om man bustar.

Jäkligt sugen att spela BOM också, någon som sitter i samma sits?

Postad
Ok verkar inte finnas några bra alternativ härifrån, Norwegian flyger som sagt direkt men bara på lördagar i november verkar det som (vill åka ner tis-ons å hem måndag) irriterande.

Flyget från Köpenhamn till Skavsta den 3e November kostar typ 170 spänn eller någonting sådant sist jag kollade!

• 3 weeks later...
Postad

Kan meddela att det är många forumiter på plats. De som är där får outa sig själva om de inte själva uttryckligen gett mig okej att göra det. Några av de som är här idag är pkr_falk, Jimmy_pistol, ulaf och minibiff.

Postad
Kan meddela att det är många forumiter på plats. De som är där får outa sig själva om de inte själva uttryckligen gett mig okej att göra det. Några av de som är här idag är pkr_falk, Jimmy_pistol, ulaf och minibiff.

Heja oss

Postad

Greenbay? Brukar man inte ha för- och efternamn på liveturrar?

Ken Lennáard petar in stacken, får syn av Greenbay. Ken byter tre, Greenbay två. Ken har 99xxx och Greenbay AAxxx. Ken är utslagen på bubblan, och vi är nu i pengarna.
Varför byter man två från AA när man är all in?
Postad

Håller med. Smeknamn är inte speciellt anpassat för andra än hans 15 kompisar...

Man ville väl inte slänga sin fina kung.

Postad

För att det finns en möjlighet att den som går allin och slänger tre kort också har AA. Då är en K som kicker bra.

Postad
Håller med. Smeknamn är inte speciellt anpassat för andra än hans 15 kompisar...

Man ville väl inte slänga sin fina kung.

Nja, jag är inte så hemlig egentligen. Men det har alltid i alla pokersammanhang varit Greenbay och mitt vanliga namn i jobbsammanhang.

Postad
För att det finns en möjlighet att den som går allin och slänger tre kort också har AA. Då är en K som kicker bra.
Det finns ett skäl till, om man byter före den andra motspelaren: Genom att köpa två kort så kan man få honom att tro att man har triss. Han kan då få för sig att, om han har tvåpar, kasta det lägre av paren i hopp om att också köpa in en hög triss.
Postad

Eftersom du har AA är chansen högre att din motståndare har ett annat par än just AA. Så det är helt klart inget optimalt spel att byta två kort i det läget. Angående anledningen som Ola gav är det heller inget bra tips om inte motståndaren är lättmanipulerad. Dennes odds att dra ut en lägre triss ökar enbart med 2,6 %, samtidigt som två par dominerar ett par med högt sidokort.

Postad
Eftersom du har AA är chansen högre att din motståndare har ett annat par än just AA. Så det är helt klart inget optimalt spel att byta två kort i det läget. Angående anledningen som Ola gav är det heller inget bra tips om inte motståndaren är lättmanipulerad. Dennes odds att dra ut en lägre triss ökar enbart med 2,6 %, samtidigt som två par dominerar ett par med högt sidokort.
Jag har väl inte sagt att det var ett optimalt spel? Jag gav bara en anledning till varför man skulle vilja köpa 2 kort...

GTO-approachen (i teorin) är väl troligen att i X% av fallen köpa tre kort och i 1-X% av fallen köpa två kort, för att "inte bli förutsägbar". Problemet med det är väl att med dagens omsättning på mörkpokerborden så kommer vi aldrig i livet komma in the long run :-). Tävlingen spelas ju liksom en gång per år...

Postad
Men vafan, en sak att heta greenbay i rapporteringeni eventet, men att slutrapporten kalla vinnaren för greenbay är en jävla förminskning av SM-tecknet.

Greenbay är svensk mästare i mörkpoker

Jag håller helt med om att det hade varit mycket bättre att skriva ut IRL-namn, men så länge Pokerförbundet accepterar att vinnaren representeras under alias kommer vi också att göra det i enlighet med vår outningspolicy.