Gå till innehåll

$100k Freeroll pokerstars


brajzore

Recommended Posts

Tjena,

 

Jag har nu varit med och spelat mina 2st första turneringar någonsin. De båda har varit $100k Freeroll på pokerstars, och deltagarantalet har varit över 15 000st.

 

Jag såg ju direkt att man inte direkt kan spela seriös poker i de turneringarna. Folk går all in titt som tätt, spelar på alla kort de får, oavsett hur svaga/starka de är, osv osv.

 

Är det så det fungerar i dessa turneringar? Om jag vill spela seriöst, vad för slags turneringar bör jag söka mig till som nybörjare? Finns det någon deltagar-limit på turneringar, så att det inte blir 15 000st i varje turnering.

 

Lite turneringshjälp, samt er syn på freeroll-turningar vore ju guld :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att spela bra poker, hur dåliga än andra är, det är snarare då man är som mest vinnande. Men om du vill sänka din varians så får du söka dig till mindre turneringar överlag, och vill du spela frirullar är nog andra nätverk att föredra. De flesta nätverken har freerolls, men du får nog räkna med 1-500$'s freerolls snarare än $100k. Vill du spela mot spelare som är bättre räcker det med att lägga in en liten insats, vilken som helst praktiskt taget, så spelar folk tightare. Passa dig dock för att säga något i stil med att de inte är bra nog för att läsa, det har blivit ett (uttjatat) skämt om att man vill kliva upp i nivå där de respekterar ens raises.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att spela bra poker, hur dåliga än andra är, det är snarare då man är som mest vinnande. Men om du vill sänka din varians så får du söka dig till mindre turneringar överlag, och vill du spela frirullar är nog andra nätverk att föredra. De flesta nätverken har freerolls, men du får nog räkna med 1-500$'s freerolls snarare än $100k. Vill du spela mot spelare som är bättre räcker det med att lägga in en liten insats, vilken som helst praktiskt taget, så spelar folk tightare. Passa dig dock för att säga något i stil med att de inte är bra nog för att läsa, det har blivit ett (uttjatat) skämt om att man vill kliva upp i nivå där de respekterar ens raises.

 

Givetvis så är det ju så att man KAN spela bra poker, genom att dra nytta av det lösa spel som alla spelar. Men det är svårt för mig som nybörjare att ha detta "tålamod" på en gång att lägga sig hela tiden när alla göra all in hela tiden. Hela den "seriösa" stämpeln försvinner tycker jag, och därmed blir det inte lika lockande.

 

Men tack för bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...