Albert Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Om man har färgdrag (förutsatt att brädet är ofarligt); Ska man re-raisa en fi, 2, 3, eller fler? Om ja - Hur mycket ska man raisa om det ges möjlighet att tre-betta alternativt cappas? Var går gränsen för ett visst sorts spel i exemplet ovan? Samma sak som ovan fast open-ended. Hur mycket ska man raisa? Citera
lethe Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Om jag har position mot 2 eller fler motståndare med ett färgdrag eller en öppen stege så cappar jag glatt. Om mina kort är överkort cappar jag vare sig jag har position eller inte. Båda är nog det optimala på lägre limits. Citera
thorn Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 På flop är det cap som gäller med överkort som lethe säger. Jag brukar beta ut med färgdrag också och hoppas på raise från sen position, ju fler höjnignar på floppen destå bättre. På turn brukar jag ej ta gratiskort, har inte riktigt reflekterat över hur bra det är. Citera
Albert Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 Någon som har matematisk fakta på vad som är rätt ang. pot equity i de här händerna? Citera
thorn Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 På floppen är det 35% chans att du sätter färgen till showdown med 9 outs. Har du fler än två motståndare har du en pot equity egde (du lägger in 33% av pengarna) och då vill du ha in så mycket som möjligt. Om du bara har en motstånade är det kanske bättre att syna ner (om du har (implied) potodds). på turn är det 19% eller något i den stilen. Alltså behöver du en hel del motståndare om färgdraget är din enda chans att vinna. Citera
heltok Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Om man har färgdrag (förutsatt att brädet är ofarligt); Ska man re-raisa en fi, 2, 3, eller fler? Om ja - Hur mycket ska man raisa om det ges möjlighet att tre-betta alternativt cappas? Var går gränsen för ett visst sorts spel i exemplet ovan? Samma sak som ovan fast open-ended. Hur mycket ska man raisa? aldeles för generell fråga. specificera den lite bättre. ett tips är att inte försöka beta ut motståndare när du har starka drag. någon måste ju betala dig när du väl sätter din hand. så ska du bygga pott så se till att göra det när han till vänster om dig inte kommer raisa dig och helst på varvet när det kommer tillbaka till dig och alla redan har callat. Citera
Albert Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 aldeles för generell fråga. specificera den lite bättre. ett tips är att inte försöka beta ut motståndare när du har starka drag. någon måste ju betala dig när du väl sätter din hand. så ska du bygga pott så se till att göra det när han till vänster om dig inte kommer raisa dig och helst på varvet när det kommer tillbaka till dig och alla redan har callat. Min fråga är mycket tydlig. Den pekar klart ut att jag vill veta hur mycket man skall betta när en viss häändelse inträffar. Citera
slovakien Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Om jag har position mot 2 eller fler motståndare med ett färgdrag eller en öppen stege så cappar jag glatt. Om mina kort är överkort cappar jag vare sig jag har position eller inte. vad betyder cappa? Citera
Skanke Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 vad betyder cappa? När man höjer den sista gången efter två höjningar kallas det för att cappa. Efter det kan inga fler höjningar göras... Citera
bzkt Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 När man höjer den sista gången efter två höjningar kallas det för att cappa. Efter det kan inga fler höjningar göras... Dvs fyra bets. Citera
lethe Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 aldeles för generell fråga. specificera den lite bättre. Min fråga är mycket tydlig. Den pekar klart ut att jag vill veta hur mycket man skall betta när en viss häändelse inträffar. Nej, din fråga är faktiskt egentligen alldels för luddig, därav det luddiga svaret. Vital information är: Är dina två kort överkort? Vad har du för absolut och relativ position? Vilka och hur många är de andra spelarna? Vad har du för table image? Vad hände före floppen? Vad hände innan det blev din tur att agera? Hur stor är potten? Av dessa är den sistnämnda viktigast. Om potten är stor och du har överkort till ditt färgdrag så vill du slå ut folk hellre än bygga en pott. Och så vidare... Citera
heltok Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 aldeles för generell fråga. specificera den lite bättre. ett tips är att inte försöka beta ut motståndare när du har starka drag. någon måste ju betala dig när du väl sätter din hand. så ska du bygga pott så se till att göra det när han till vänster om dig inte kommer raisa dig och helst på varvet när det kommer tillbaka till dig och alla redan har callat. Min fråga är mycket tydlig. Den pekar klart ut att jag vill veta hur mycket man skall betta när en viss häändelse inträffar. tex framgår det inte av frågan om du avser turn eller flop. sedan inget om överkort, om det ligger spel-kort på bordet, om det finns stegdrag etc etc... massor av viktig information för att svaret ska få någon relevans. Citera
Albert Postad 26 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2005 tex framgår det inte av frågan om du avser turn eller flop. sedan inget om överkort, om det ligger spel-kort på bordet, om det finns stegdrag etc etc... massor av viktig information för att svaret ska få någon relevans. Om du läser mitt första inlägg så står det att läsa "Om man har färgdrag (förutsatt att brädet är ofarligt)" Sedan så har jag inte skrivit om jag avser att spela turn samt river därav min FÖRSTA fråga och det är HUR man spelar dessa situationer maximalt och själva huvudfrågan är OM man har någon pot equity och kan värde betta desa händerna. Jag skulle verkligen uppskatta om Johan Hjort besvarade mina frågor som tydligen är lite knapphändiga. Citera
Gyre Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Tycker du har fått så bra svar du kan vänta dig på en så generell fråga som du har gett. Har du ett färgdrag du vet kommer stå om du träffer kan du höja för värde om du vet att två eller fler spelare kommer syna, alltså är det fritt fram att cappa för värde. Har du överkort till floppen ökar din pot equity och det blir ännu mer rätt att gasa på. Det gäller dock bara på floppen då in equity kommer sjunka en hel del om du missar turn. Citera
lethe Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 Albert: Hjort kommer ge samma svar som jag gav om du lyckas locka hit honom. Men som du kan lista ut av att titta på listan med viktiga saker som måste besvaras som jag postade så kanske du inser att det finns gott om möjliga undantag från grundscenariot. Jag föreslår att du läser Miller's Small Stakes Hold'em och Yao's Weighing the Odds in Hold'em. Båda kommer lära dig att räkna ut svaret på den här sortens frågeställningar alldeles själv. Citera
heltok Postad 26 Juli , 2005 Rapport Postad 26 Juli , 2005 tex framgår det inte av frågan om du avser turn eller flop. sedan inget om överkort, om det ligger spel-kort på bordet, om det finns stegdrag etc etc... massor av viktig information för att svaret ska få någon relevans. Om du läser mitt första inlägg så står det att läsa "Om man har färgdrag (förutsatt att brädet är ofarligt)" Sedan så har jag inte skrivit om jag avser att spela turn samt river därav min FÖRSTA fråga och det är HUR man spelar dessa situationer maximalt och själva huvudfrågan är OM man har någon pot equity och kan värde betta desa händerna. Jag skulle verkligen uppskatta om Johan Hjort besvarade mina frågor som tydligen är lite knapphändiga. ett bräde kan aldrig vara helt ofarligt om man har färgdrag. du får alltid räkna med risk för redraw etc. sedan om brädet ligger bra för stegdrag är det positivt då någon kanske förbättrar sig till näst bästa hand. sedan skriver du inte om du drar till nötfärgen eller ej. frågan är för generell läs kapitlet om "when you flop flushdraw" i internet texas holdem s177 och framåt så får du säkert bra svar på din fråga. tror verkligen inte hjort har så mycket att tillägga din frågeställning. du har fått många bra svar, försök vara lite mer ödmjuk. vill du räkna ut equity så använd pokerstove.com men då kommer du inse att du speca mycket mer. Citera
Recommended Posts