Chandarian Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2005 Fi är en total maniac som har 66% VP$iP och 34% PFR. Han har bluffat bort mig ur två potter genom att potbetta hela vägen och då jag inte spelat mer än 35-40 händer på detta bord hade jag inga självklara reads på honom fram tills nu. Här kommer HH nr1 mot Fi (nutsfloped heter han) ***** Hand History for Game 2436615813 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, July 28, 01:34:41 EDT 2005 Table Table 48727 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: nutsfloped ( $333.82 ) Seat 2: JGemg ( $111.73 ) Seat 3: SueZFresh ( $182.70 ) Seat 4: MrNima ( $183.75 ) Seat 5: buckeyecj ( $582.97 ) Seat 6: blueclub ( $0 ) buckeyecj posts small blind [$1]. nutsfloped posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ 6d 6h ] <--- Woohoo. Äntligen hittar jag en hand i position på honom. Hoppas självklart på att klonka sett eller mellanlåg flop då jag vet att han med största sannolikhet kommer att höja upp denna pot och föra hela vägen ner till rivern som han har gjort alla föregående potter han har raisat preflop. JGemg folds. MrNima calls [$2]. buckeyecj calls [$1]. nutsfloped raises [$4]. <-- Oväntat? Nej. MrNima calls [$4]. buckeyecj calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ Th, 3h, 2d ] <-- Helt ok flop. buckeyecj checks. nutsfloped bets [$10]. <-- Svagt bet. Vet nu med 90% säkerhet att han inte har träffat. Han bettar alltid svagt på floppen om han inte har träffat. När han träffar RIKTIGT BRA checkar han och när han träffar något i stil med TP bettar han pot redan på flop. Sätter honom på överkort. Typ AQ, AJ, KJ, KQ. MrNima calls [$10]. <-- Bestämmer mig för att få det att se ut som att jag drar mot flushen och om det kommer några klädda kort på brädan kommer jag att lägga mig, annars kommer jag syna ner honom hela vägen då det känns som jag får maxvaluta då. Samtidigt så hoppas jag på att den tredje spelaren i potten inte gör ett move för då kommer jag med sannolikhet att lägga mig. buckeyecj folds. <-- Gött! He's gone! ** Dealing Turn ** [ Ts ] nutsfloped bets [$36]. <-- Nu VET jag med 99.9% säkerhet att han inte träffat en tia och att han sätter mig på flushdraw, så han bettar pot som vanligt och tror antagligen att jag kommer att lägga mig. MrNima calls [$36]. ** Dealing River ** [ 2s ] <-- Skön river, kan inte ha hjälp han på något sätt. nutsfloped bets [$132]. <-- Japp, han sätter mig på ett missat flushdraw och bluffar rivern as expected. Eller så försöker han bara skrämmas. Either way så har jag redan långt innan bestämt mig för att syna så jag blixtsynar. En annan read jag hade på honom var att han alltid funderade ett par sekunder extra när han bluffade på rivern. Så synen var mer självklar än någonting annat. MrNima is all-In. nutsfloped shows [ Jc, Kc ] two pairs, tens and twos. MrNima shows [ 6d, 6h ] two pairs, tens and sixes. nutsfloped wins $0.25 from side pot #1 with two pairs, tens and twos. MrNima wins $371.50 from the main pot with two pairs, tens and sixes. Dom kommande 40-50 händer hade han inte så stor lust att ge sig in i en pott med mig så han la sig snabbt på floppen om jag bettade. Either way så lyckades han iaf mygla till sig en skaplig stack under tiden jag var passiv och blev utdragen av någon annan kille så nu var han back on track med superstort självförtroende och han höjde varje pott. Jag bara satt och väntade på NÅGRA andra kort än typ 93o, 82o, T4s osv. Fick sjukt bra implicita odds på ANY hand mot honom. Till slut hittade tröttnade jag och gav mig in i en pott med honom. Here's the story! ***** Hand History for Game 2436756015 ***** $200 NL Texas Hold'em - Thursday, July 28, 02:05:49 EDT 2005 Table Table 48727 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: nutsfloped ( $459.29 ) Seat 2: JGemg ( $192.60 ) Seat 4: MrNima ( $302.20 ) Seat 3: MYS1122 ( $285 ) Seat 5: laneace44 ( $183.60 ) Seat 6: BigDawgEats ( $278 ) MYS1122 posts small blind [$1]. MrNima posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ Kd Ts ] <-- Härligt! Ännu en värdelös hand i en värdelös position. Men jag börjar bli otålig då det känns som att hans pengar inte kommer vara kvar där för alltid och nu har han även sjukt stort självförtroende genom att ha lyckats bluffa ut dom flesta vid bordet på majoriteten av potterna och även med konsttycket att ha en hand när folk gjorde idiot calls mot honom med A high eller middle/bottom pairs. laneace44 folds. BigDawgEats calls [$2]. nutsfloped raises [$10]. <-- Hmm, Jag vet att han har höjt 5xBB på ett par specifika händer förut. Har under tiden jag inte fått några händer studerat hur han spelar sina händer i Pokertracker och hur mycket han höjer på vilka händer. Sätter honom på QJs eller QTs då dessa två händer är dom enda han höjt 5xBB på. AA, AK, KK osv har han alltid minimiraisat eller höjt max 3xBB "för valuta" (mongo spelat). JGemg folds. MYS1122 folds. MrNima calls [$8]. <-- Ger mig in i potten med en skithand som jag knappt limpar med annars. Vet att jag kommer valuta om jag träffar. BigDawgEats calls [$8]. ** Dealing Flop ** [ 2c, Kh, Ad ] MrNima checks. BigDawgEats checks. nutsfloped bets [$20]. <-- Han bettar weak igen precis som vanligt när han inte har träffat. Sätter honom på QJ eller QT som jag gissade på PFR. Bestämmer mig för att inte gå vidare i denna pot om BigDawg synar ELLER om det kommer en Tia eller J på brädan. MrNima calls [$20]. BigDawgEats folds. ** Dealing Turn ** [ 5h ] MrNima checks. nutsfloped bets [$50]. <--- Ohh, han bettar weak igen. Nu blir jag dock orolig. Men tänker till en sekund och förstår att han är lite rädd för mig sen sist jag syna ner honom till rivern. MrNima calls [$50]. <--- Check/Call känns mest +EV mot honom då han i dessa situationer känner weakness och bettar rivern oavsett träff. Höjer jag honom på någon gata kommer han antagligen att lägga sig eller check/folda på rivern vilket inte ger mig max valuta. ** Dealing River ** [ 6s ] <-- Bra river. MrNima checks. nutsfloped bets [$169]. <-- Herregud, nu gjorde han det IGEN, först funderar han i några sekunder sen ställer han mig all in. Han förstår inte att hans 6-7 sekunders "tänke tid" är en "tell" när han bluffar och att hela hans bet skriker "DONT CALL ME!!" MrNima calls [$169]. <-- In the words of Pekka: "Jag tror inte du har något, syyyyn" nutsfloped shows [ Jc, Qc ] high card ace. <-- Och mycket riktigt så hade han ingenting. MrNima shows [ Kd, Ts ] a pair of kings. MrNima wins $507 from the main pot with a pair of kings. Slutade iaf med över 800$ på det här bordet mycket tack vare denna unga man Härligt! Jaja, dags att ta sig ner till kontoret nu och låta mina anställda få se sin pokergalna chef som ser ut som en zombie på dagarna! Hörs imorgon!
Ebola Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Mycket bra spelat Chandarian. Skön read du hade på honom
MasterFlash Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Mycket bra spelat Chandarian. Skön read du hade på honom Väldigt bra read!! Bra syn!! Kan inte mera än hålla med.. Tänk om man hade sån pejl på alla spelare man lirade mot.. Bra fiskat CH!
Chandarian Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2005 Visst var han galen? Det sjuka är att efter att jag hade lämnat bordet och kollade tillbaks ca 1,5 timme senare var han uppe i 900$. Ahh well!
bluffsyn Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Schyssta syner där körpen Dealers choice på klubben ikväll eller? Sugen på att slaska omaha
Chandarian Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2005 Dealers choice kör vi imorgon eller på söndag Då får du slaska!
RayIV Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Får man vara med och bli utköpt på söndag då kanske?
Grolsh Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Hmmm...WP Mike, Jättebra! Får aldrig nog av o läsa om fiskar som den här snubben! May all your Cards be live and Your Cocks me monsters!
sooraw Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 hmm, vart kan man kolla hur mkt man höjjt med vissa händer i pokertracker?
Chandarian Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Inte en aning. Menar du alltså hur många BB man höjer på händerna eller hur OFTA man höjer händerna PF?
Chandarian Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Usch, helgen har varit helt pokerlös men innehållit desto mer sprit! Inatt har jag dock tänkt att lira en del så förhoppningsvis kommer jag med lite nya HH's senare! Until then...
sooraw Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 menar hur du kan se detta i PT "Har under tiden jag inte fått några händer studerat hur han spelar sina händer i Pokertracker och hur mycket han höjer på vilka händer. Sätter honom på QJs eller QTs då dessa två händer är dom enda han höjt 5xBB på"
Chandarian Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Jasså. Jag replayar händerna. Easy
Chandarian Postad 9 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Woohoo... Nästan en vecka sen jag uppdaterade min kära dagbok. Men tyvärr så konsumerades det alkohol 4 av 7 dagar förra veckan och sen spelades det en del livepoker så jag har ej hunnit med att lira. Inatt tog jag upp pokern igen..och det gick riktigt bra...1234.90$ plus. Inte direkt något fantastiskt spel av mig och ofta inte heller något superdumt spel av mig men jag tänkte ändå posta lite HH's från natten. Ska bara leta upp dom först!
Chandarian Postad 9 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Första handen som följer är inget speciellt men jag vill egentligen veta om jag gjorde fel på rivern eller inte? Bordet är ganska loose aggressive med en supergalning som överspelar sina kort väldigt mycket, Furacao. Han SLÄPPER INTE top pair eller drag förrän rivern, floppar han par betar eller överbetar han hårt på flop och släpper det sällan till showdown. Semi bluffa gör han dock väldigt svagt om han nu gör det alls. Min image på bordet är iaf ganska solid och när jag gått till showdown har jag alltid visat bra händer, så jag får sällan några stora bluffar mot mig. Här kommer iaf HH nr1: ***** Hand History for Game 2501940272 ***** $200 NL Texas Hold'em - Monday, August 08, 21:37:28 EDT 2005 Table Table 36640 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: MrNima ( $235.95 ) Seat 2: Furacao ( $1426.28 ) Seat 4: G_Riv ( $222.05 ) Seat 5: winkandgun ( $647.10 ) Seat 6: PSUjeeper1 ( $105.35 ) Seat 3: JSwinginYayo ( $198 ) JSwinginYayo posts small blind [$1]. G_Riv posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ Th 7h ] <-- Helt ok draghand i CO på detta lösa bord tycker jag winkandgun folds. PSUjeeper1 raises [$5]. <--- Miniraise från UTG +1, men det är inget som skrämmer mig iom att killen raisar oavsett position på vilka två facecards eller PP som helst. MrNima calls [$5]. Furacao calls [$5]. JSwinginYayo folds. G_Riv calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ 4c, Ts, 2c ] G_Riv checks. PSUjeeper1 bets [$5]. <-- Ja han har ju inte träffat iaf och försöker post oak bluffa som vanligt. MrNima raises [$20]. <-- Bestämmer mig för att raisa för att se vart min T står. Furacao calls [$20]. <--Plansyn från Furacao betyder ALLTID drag. Vet ej om jag ska sätta honom på 5 3 eller flushdraw. Det lutar dock åt flushdraw, även om han är en galning så har han ofta lirat ganska "höga" kort mot en preflop raise. G_Riv folds. PSUjeeper1 folds. <-- Preflopraisarn borta som jag hoppades på. ** Dealing Turn ** [ 8h ] MrNima bets [$45]. <-- Turn är ju blank så jag bestämmer mig för att beta 3/4 pot igen. Furacao calls [$45]. <-- Nu vet jag att han sitter på flushdraw iaf, skulle han ha set, T eller bättre skulle han reraisat HÄR men mest troligast är att han skulle gjort det på floppen, för så spelar han. ** Dealing River ** [ Ah ] <--- Bläää. MrNima checks. <--- Jag funderar ett bra tag innan jag checkar och detta går genom mitt huvud: Checkar jag kommer han definitivt försöka stjäla potten och då kommer jag ställas inför ett dilemma. Betar jag och han HAR haft nutflushdraw kommer han reraisa mig och då är det mycket möjligt att jag får betala av honom om jag får korrekta odds på en syn.Furacao bets [$100]. <-- Riktigt jobbigt, han betar strax under pot också så det känns som att han VET att hans A står och VILL ha en syn. Annars har han oftast betat pot eller överbetat när han är osäker. Jag funderar till det är 3 sekunder kvar och då bestämmer jag mig för att han hade nutflushdraw eller passivt spelad AK. MrNima folds. Furacao shows [ Ac, 7c ] a pair of aces. <-- Skönt. Men jag är missnöjd med mitt veka riverspel ändå. Även om jag gjorde rätt känns det fel. Skulle jag ha gjort något annorlunda? Känns så iaf. Furacao wins $254 from the main pot with a pair of aces. HH nr2 är från ett annat bord. Också detta ett löst bord men jag har inte så mycket reads på folk då jag inte spelat mer än 30 händer på detta bord. Den enda som utmärker sig lite extra här är rhinotuff med 16% PFR och 65% VP$iP. Rhino raisar alltså oftast preflop oavsett pos med två face cards. ***** Hand History for Game 2501944119 ***** $200 NL Texas Hold'em - Monday, August 08, 21:38:02 EDT 2005 Table Table 49744 (6 max) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: CheckSlap ( $401.60 ) Seat 2: Cashugh ( $167.90 ) Seat 4: rhinotuff ( $211.35 ) Seat 6: MrNima ( $227.20 ) Seat 3: marky__ ( $70.05 ) Seat 5: pauly0033 ( $100 ) rhinotuff posts small blind [$1]. >You have options at Table 49624 (6 max) Table!. pauly0033 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrNima [ Ah Td ] <-- Tråkig position (UTG)och ganska tråkig hand men jag bestämmer mig för att limpa.MrNima calls [$2]. CheckSlap folds. Cashugh folds. marky__ folds. rhinotuff calls [$1]. pauly0033 checks. ** Dealing Flop ** [ Kc, As, 6s ] rhinotuff checks. pauly0033 checks. MrNima bets [$6]. <-- Fick iaf position och en helt ok flop, känns som att det bara är att beta här och plocka upp poten mot blindsen. rhinotuff raises [$12]. <-- WTF? Han bara dubbla mitt bet? Sätter honom på K6 eller flushdraw och bestämmer mig för att bara syna för att se vad som händer på turn. pauly0033 folds. MrNima calls [$6]. ** Dealing Turn ** [ Jc ] rhinotuff bets [$15]. <-- Turn känns ganska blank om han inte hade QT spader, förstår inte riktigt varför han betar halvpot, om det är för value eller om han är svag och semibluffar färgdraget. MrNima calls [$15]. <-- Vekt av mig att plansyna men då han sitter på SB på en ohöjd pot har jag fortfarande lite svårt att sätta honom på en hand. Jag tänker att om han verkligen inte har något och missar rivern kommer jag undan billigt med mycket information om honom och om jag raisar här kan det bli väldigt dyrt och jag får väldigt lite information om honom. ** Dealing River ** [ 3h ] rhinotuff bets [$90]. <-- Jesus christ?! Poten är på 60$ och han betar 90$? Han VAR verkligen svag med sina bets och raises på flop och turn. Känns som att han kan ha missat sitt flushdraw och köper poten. MrNima calls [$90]. <-- Bestämmer mig alltså för att endast syna fast jag med 90% säkerhet vet att jag har honom slagen. Anledningen till att jag ej höjer fast jag är så "säker" på vad han har är att jag har spelat för lite händer mot honom och är rädd för att han verkligen sitter på något monster och vill ha bra betalt men vill få det att se ut som ett köp. rhinotuff shows [ 9d, 6d ] a pair of sixes. <-- Hmm, jag hade fel, det var inte ett missat flushdraw men visst hade jag honom slagen. Snacka om att överspela sina kort? MrNima shows [ Ah, Td ] a pair of aces. MrNima wins $238 from the main pot with a pair of aces.
RayIV Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Anledningen till att jag ej höjer fast jag är så "säker" på vad han har är att jag har spelat för lite händer mot honom och är rädd för att han verkligen sitter på något monster och vill ha bra betalt men vill få det att se ut som ett köp. Dessutom slår du ju bara vad man får lov att kalla en bluff och lär ändå inte få syn om du höjer, såvida han inte har dig slagen.
dlinder Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Dej vill man inte gärna bluffa mot, det är ju ett som är säkert. Tror det är vad som skiljer mej från de riktigt bra spelarna, jag pallar inte göra syner för hela stacken med mellanpar, även om jag känner på mej att jag leder.
erik87 Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Måste säga att jag är grymt imponerad av ditt spel, du spelar precis som jag skulle villja spela men inte vågar.
hogge75 Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Trevlig dagbok Nima Nån livepoker idag?
jackbalsam Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Kul dagbok som jag hade missat. En fråga: Hur många bord spelar du? Tycker nämligen att du har väldigt bra read på spelare. Eller kan det vara så att du lägger till lite saker i efterhand omedvetet när du skriver om händerna (har märkt att jag gör det iblnad). Hur som helst kul läsning.
cDk Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 snyggt nima nått cg på fredag btw?=) pm'a
Chandarian Postad 9 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Kul dagbok som jag hade missat. En fråga: Hur många bord spelar du? Tycker nämligen att du har väldigt bra read på spelare. Eller kan det vara så att du lägger till lite saker i efterhand omedvetet när du skriver om händerna (har märkt att jag gör det iblnad). Hur som helst kul läsning. Tjena jack! Jag spelar på 3 eller 4 SH bord. Jag kan säga med en gång att jag har oftast riktigt bra reads på 1 max 2 spelare per bord, för jag fokuserar oftast på någons pengar och sedan så studerar jag alla potter den spelaren är med i. Missar jag någon pot springer jag till pokertracker och replayar händerna han spelat. Att säga att jag har bra reads på 3-4 x 6 spelare skulle vara en sjukt stor lögn. Tyvärr så har jag sällan bra reads på resterande spelare på bordet då jag fokuserar så mycket på någon enskild spelares betting struktur, acting time osv... Och i och med att jag försöker ge mig in i potter med spelare som jag kan läsa bra är det dom HHna som hamnar här. Annars så har jag ganska bra reads på folk ibland Fråga RayIV om livepokern i söndags, han satt på SB och jag UTG tror jag, 5 pers kvar i turneringen. Ray höjer 3xBB jag flatcallar med AQs. Flop kommer 2 3 9. Ray betar 1/3 pot och jag läser honom på set och lägger AQ utan tjafs. Efter tourneyn berättar Ray att han hade set så det var ju skönt Bra tourney du spelade förresten Ray! Otur där på sista handen, imponerad av ditt spel annars
jackbalsam Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Kul dagbok som jag hade missat. En fråga: Hur många bord spelar du? Tycker nämligen att du har väldigt bra read på spelare. Eller kan det vara så att du lägger till lite saker i efterhand omedvetet när du skriver om händerna (har märkt att jag gör det iblnad). Hur som helst kul läsning. Tjena jack! Jag spelar på 3 eller 4 SH bord. Jag kan säga med en gång att jag har oftast riktigt bra reads på 1 max 2 spelare per bord, för jag fokuserar oftast på någons pengar och sedan så studerar jag alla potter den spelaren är med i. Missar jag någon pot springer jag till pokertracker och replayar händerna han spelat. Att säga att jag har bra reads på 3-4 x 6 spelare skulle vara en sjukt stor lögn. Tyvärr så har jag sällan bra reads på resterande spelare på bordet då jag fokuserar så mycket på någon enskild spelares betting struktur, acting time osv... Och i och med att jag försöker ge mig in i potter med spelare som jag kan läsa bra är det dom HHna som hamnar här. Annars så har jag ganska bra reads på folk ibland Fråga RayIV om livepokern i söndags, han satt på SB och jag UTG tror jag, 5 pers kvar i turneringen. Ray höjer 3xBB jag flatcallar med AQs. Flop kommer 2 3 9. Ray betar 1/3 pot och jag läser honom på set och lägger AQ utan tjafs. Efter tourneyn berättar Ray att han hade set så det var ju skönt Bra tourney du spelade förresten Ray! Otur där på sista handen, imponerad av ditt spel annars Hade AQ varit AA hade du lagt dig direkt också eller? Kul att höra hur andra spelare tänker angående reads osv. Själv brukar jag inte få så bra read på någon alls. Undantaget är om någon spelar helt galet så brukar jag kolla hur han spelar varje pott. Sen så spelar dom flesta spelarna på mina nivåer 025/05-050/1 ganska förutsägelsebart och det är få som riktigt sticker ut. Kan tänka mig att det därför är viktigare med reads på höga nivåer.
Recommended Posts