Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar NL 2/4 eller högre, har pysslat med detta ett par år och spelar ett vinnande spel. Skaffade pokertracker för ett tag sedan och gillar inte riktigt vad jag ser där... 8-)

Problemet som dykt upp är det att jag loosar duktiga cash från mörkarna, spelar + från alla andra positioner. Har funderat på detta ett tag nu men kan inte riktigt få bukt med problemet. Tycker att man borde spela plus även från blindsen.

Detta leder ju vidare till frågorna....hur spelar ni från mörkarna? spelar ni + eller - från mörkarna? hur ser resultat ut jämfört med resultat ifrån andra säten?

Vore trevligt att få igång en liten diskussion om detta...

Postad

är det så? kan du utveckla det lite mer? Känns inte som det borde vara det och om det är det, var borde man ligga på för siffror i så fall? Jag ligger på -0.14 BB/hand från stora och -0.11 BB/hand från lilla mörken...

Hur ser det ut för andra som har PT?

Kan väl tillägga att jag har ca 55 000 händer i PT.

Postad

Man sitter ju i kass position postflop och har en tendens att gärna gå med på händer man annars skulle slängt iom att man redan laggt blind..

Är väll som smetat för ett minus resultat?=)

Postad

Tycker det känns självklart att man går minus på blindarna. Man är trots allt tvungen att betala dom vilka skräpkort man än har och det är ju sällan man får spelbara kort på dom. Sen är det inte ofta man får se floppen med en check i slutet bara för att man är på BB med tanke på att det ofta höjs innan. Man sitter ju även på dålig position. Tycker istället att du ska vara glad att det inte är mer platser du går minus på. Man ska ju inte bli girig i onödan. ;)

Postad

Jag ligger -0.11 från BB och -0.10 från SB vilket jag är nöjd med. Vad som är lite sjukt är att "diff w/o blind" subtraherat med "net amount" från mörkarna är överlägset större än från alla andra positioner vilket borde betyda att mörkarna är de bästa positionerna? Eller är det bara för att man får se så många floppar billigt härifrån?

Postad

Sen beror det väl på om det är SH eller fullbord. Det borde ju oftare bli battle of the blinds på SH och är man duktig HU sp..

Mina 1.000 provhänder som jag loggat i PT visade ett fint litet plus även från mörkarna. ( För få händer jag vet, men ändå). Sen antar jag att det är lite mer aggro på NL400 än NL100 och därmed svårare för dig att plussa där från mörkarna än för mig..

Postad

ghost: Samma som för mig alltså och en del andra jag pratat med. Betyder det att man köper mycket potter i UTG? Men då skulle ju mörkarna vara en bättre position än knappen!? Riktigt skumt.

Postad

Det är svårt att spela från mörkarna, men som jag ser det är det extremt viktigt vilka händer man spelar och själklart är det inga problem att lägga händerna. Regeln som jag skulle spela efter är att om potoddset tillåter spelar du farliga draghänder draghänder alternativt har du en bra hand måste du höja raisen preflop, så att du får övertag. I alla andra fall skulle jag lägga handen innan floppen. (Inte gratis händer såklart) Viktigast är nog att man förstår att positionen är den sämsta och i NL är positionen allt. Det är med andra ors inte konstigt om man inte går plus från dessa positioner.

Postad
ghost: Samma som för mig alltså och en del andra jag pratat med. Betyder det att man köper mycket potter i UTG? Men då skulle ju mörkarna vara en bättre position än knappen!? Riktigt skumt.

Nja, det är väl inte så konstigt att det blir mer pengar över om du får räkna bort kostnaden för blindsen? Du ser ju förmodligen fler floppar med "ovanliga" kort från bb än från andra positioner. Träffar du floppen blir det bra betalt och missar du är det lätt att lägga sig. Om du då inte "betalat något" för att se floppen så är det naturligt att du går plus på positionen.