Gå till innehåll

Hjälp, jag är en fisk!


Max Cady

Recommended Posts

Min bankrulle började med $8 som jag vann när jag kom 2:a i en freeroll. Som mest var den uppe på $30 men är nere på $17 nu tror jag? Har inte råd att stoppa in pengar nu, får bli efter sommaren. Vore dessutom coolt att bygga från noll! 8-)

 

Rullen är alltså inte i proportion till nån limit alls egentligen, inte om man ska gå efter 30 inköp regeln( 30*maxinköp?). På den nivå jag kör nu, som är den lägsta på den siten jag spelar, skulle min rulle behöva vara $240!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela mer frirullar!

 

Själv började jag med de gratis $15 man fick av Royal Vegas och deras frirullar förra våren. Har än så länge aldrig gulat, även om jag har haft ett par swings som tryckt ner mig två limits. Jag tycker att det är ett utmärkt sätt att börja på. Eftersom jag aldrig investerat några pengar i pokern så har jag inga problem alls att helt frikoppla mig från pengavärdet på potten.

 

Greenstein skriver i sin bok att "most great players don't know the value of a dollar". (Löst citerat.) Som student vet man värdet på pengar efter någon termin utan CSN. Men för mig så är inte marker/bilder på datorn pengar. Alls.

 

Och ja, man menar 30x maxinköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot bra motståndare har dina bluffar, om du bluffar korrekt, 0 i EV! Bluffar är bara EV+ i sig själva mot folk som har motsatt problem mot dina fiskar, de foldar för mycket.

 

Bluffar 0 i EV, förstår inte vad du menar. om jag sitter på knappen, ohöjd pott 4 spelare med totalt och en ragged flop t.ex. J62 rainbow, inga drag osv. om jag då bettar 6 i potten på 8 och alla foldar 43% av gångerna så går det jämnt upp, och om det inte är några stations så foldar dom bra mycket mer än så, såvida +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 BB är för fixed har jag för mig.

 

Och jag ska förespråka det som min numera käre kompis ;) stoneburg brukar göra, byt spelstil till TOKTIGHTAGGRO.

 

med andra ord:

 

Spela nästan bara färdiga händer, skippa draghänder etcetc.

Av de färfdiga händerna du spelar så är 10% TP, 40% set och 50% 2p.

 

Och betta HÅRT hela tiden med de. Känner du att du leder, SMÄLL PÅ!

överbetta potten funkar det med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 BB är för fixed har jag för mig.

 

Och jag ska förespråka det som min numera käre kompis ;) stoneburg brukar göra, byt spelstil till TOKTIGHTAGGRO.

 

med andra ord:

 

Spela nästan bara färdiga händer, skippa draghänder etcetc.

Av de färfdiga händerna du spelar så är 10% TP, 40% set och 50% 2p.

 

Och betta HÅRT hela tiden med de. Känner du att du leder, SMÄLL PÅ!

överbetta potten funkar det med..

 

Jag blir alldeles varm i hela kroppen...

 

:heart:

 

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azaroth: Läs om hela kapitlet om bluffar och spelteori i Theory of Poker.

 

Bluffen har ett positivt EV bara mot personer som foldar för mycket. Mot dessa förlorar du å andra sidan möjligheten att göra ett value bet. Han kommer sällan syna med näst bästa handen, han foldar den eller höjer en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena allihopa.

 

Precis börjat lira poker på Expekt. Satte in 100kr för skojs skull,idiotiskt vet, men ville bara känna på det, var rätt för det okända men nu känner jag mig tryggare ;)

 

Iallafall, dessa 100kr har gått upp och ner i säkert en vecka. Upp lite, sen åker jag på en smäll och åker ner, jobbar sakta upp mig igen. Eller tvärt om.

 

Idag tänkte jag att nu ska jag spela som jag tror man ska spela, helt enkelt inte låta idioterna dra ut på mig.

 

En liten HH tagen ur huvudet. (Hade precis satt mig vid bordet så ingen bra read på spelarna)

 

Jag får A,Ko på handen. Bettar 2x BB.

2 limpar. Floppen kommer Q,J,10. Drömflopp fast 2 hjärter ligger på bordet.

 

Jag bettar 4(lr 3 minns inte)xBB för att om någon sitter på färgdrag vill jag att deras pottodds ska göra det inte värt att syna.

 

En synar. Flopp kommer Xh, alltså kan han nu sitta på färgen. Men det är inget jag tänker visa mig svag p.g.a. Men bettar 5BB för att se om han har färgen eller inte.

 

Han synar mig bara. River kommer ett irrelevant kort. Jag bettar en hel del. Har som sagt högsta stege sen floppen. Han callar och hade färgen.

 

Skulle jag förstått att han hade färgen på något skumt sätt? ;) Han reraisa inte utan bara call call call. Sånt här har hänt mig flera gånger och är nu tom i pungen. ;)

 

Aja, flummigt skrivet, vet. Förlåt att jag tar upp forum space men behöver skriva av mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

tror att jag åtminstone blivit en lite mindre fisk nu. Har använt mig mer av positionsspel och dessutom betat hårdare preflop när jag har en bra hand. Även när jag inte träffat på floppen betar jag ibland om ingen annan gjort det innan, ger en ibland potten redan då och utan bra kort.

Pottodds mm känns som att jag är den enda på micronivå som bryr sig om, således inte så användbart.

 

När jag blir stor ska jag bli en haj! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror att jag åtminstone blivit en lite mindre fisk nu. Har använt mig mer av positionsspel och dessutom betat hårdare preflop när jag har en bra hand. Även när jag inte träffat på floppen betar jag ibland om ingen annan gjort det innan, ger en ibland potten redan då och utan bra kort.

Pottodds mm känns som att jag är den enda på micronivå som bryr sig om, således inte så användbart.

 

När jag blir stor ska jag bli en haj! :D

 

Vadå inte användbart?

Potodds är ABC-poker. Om du inte tar hänsyn till dom så är det EV-. Du ska bara vara glad att dina motståndare skiter i potodds, det ger ju mer pengar åt dig!

Potodds är mer eller mindre alltid användbart i poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...