Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

...trots tight spel med höga starthandskrav.

1. Fegar pre-flop. Betar för lågt.

2. Spelar på så låg limit att folk synar en bet med vad som helst!

3. Går med trots en re-raise.

4. Betar för lågt efter floppen och skyddar därmed inte min hand om jag träffar.

5. De som går med när jag betat på floppen träffar sitt låga kort på turn och får därmed ett set/två par. Detta orsakat av punkt 4.

6. De/den som går med när jag betat för lågt på turn träffar sin 2:a och får därmed kåk, 7:or och 2:or.

7. Jag går med när han/hon helt plötsligt raisar min bet!

8. när jag nån gång lyckats dubbla inköpet tar det en kvart innan jag är nere på inköpsnivå eller minus igen pga ovanstående punkter.

:evil::cry::evil::cry::evil::cry::evil::cry::evil::cry::evil:

En inte alltför trevlig analys av mig själv! Vet inte hur många gånger jag råkat få med mig någon när jag betat efter fjärde gatan och denna träffar på river! Det suger pung!

Antar att alla ni gamla rävar tycker att detta är rätt kul. Kan ni inte erkänna bara lite att ni känner igen er från "the good old days"?

p.s spelar ENDAST no-limit.....

Postad
Du kan gärna få några! Känns lite som att man inte kan spela efter böckerna när folk går med på vilka odds som helst!

Måste bara skriva av mig lite, sorry!

Att folk spelar dåligt borde vara positivt för dig.

Postad
Jo det borde det verkligen! Har bara inte kommit in i grejen att hålla dom ifrån mig.

Tycker callstations är dom lättaste o vinna över, är ju bara o göra feta värdebets men undvika o bluffa.

Postad

Det är vad du vill att dom ska göra! Kan du inte vinna pengar av dem när de lirar så är du en fisk precis som du skriver.

Postad
...trots tight spel med höga starthandskrav.

1. Fegar pre-flop. Betar för lågt.

3. Går med trots en re-raise.

4. Betar för lågt efter floppen och skyddar därmed inte min hand om jag träffar.

5. De som går med när jag betat på floppen träffar sitt låga kort på turn och får därmed ett set/två par. Detta orsakat av punkt 4.

6. De/den som går med när jag betat för lågt på turn träffar sin 2:a och får därmed kåk, 7:or och 2:or.

7. Jag går med när han/hon helt plötsligt raisar min bet!

8. när jag nån gång lyckats dubbla inköpet tar det en kvart innan jag är nere på inköpsnivå eller minus igen pga ovanstående punkter.

:evil::cry::evil::cry::evil::cry::evil::cry::evil::cry::evil:

En inte alltför trevlig analys av mig själv! Vet inte hur många gånger jag råkat få med mig någon när jag betat efter fjärde gatan och denna träffar på river! Det suger pung!

Antar att alla ni gamla rävar tycker att detta är rätt kul. Kan ni inte erkänna bara lite att ni känner igen er från "the good old days"?

p.s spelar ENDAST no-limit.....

Vilken nivå spelar du, samt, hur stor bankrulle har du?

Postad
Jo det borde det verkligen! Har bara inte kommit in i grejen att hålla dom ifrån mig.

du vill inte hålla dem ifrån dig. du vill att de callar dig, och du vill att de callar hur mycket du än bettar med vilka händer som helst på vilken flop som helst. du betar/raisar bra händer för att öka din förväntan, inte för att få fiskarna att folda.

Postad

Prova fixed limit o se hur det går. Om du är rädd för att förlora pga av att folk synar o bettar ut dig--med bluffar ex.

Gå ner lite mer i nivå på nl annars, Testa 0.05/.10 nl. Nån fisk behöver du inte vara för att alla här hoppar på dig med kommentarer att om du inte klarar det o det, du vill att dem ska syna bla bla...Är du som sagt rädd att förlora- mycket som i nl..prova som sagt fl- där kan ju ingen ställa dig all in i allafall. Självklart vill du att dem skall calla dig - när du träffar nått- men jag förstår ditt inlägg, dåliga spelare har svårt att lägga sig med tex 2 överkort- och synar ner dig- och träffar sitt mirakel kort ex...

Jag kan hålla med vissa spelare här på forumet om att man vill bli synad, men att läsa en motståndare som inte kan spela poker- och ex inte vet vad en låg kicker är- är oerhört svårt att spela emot ibland. Även många proffesionella poker spelare hävdar detta- att dem har ibland svårare att sätta folk på händer- på lägre limits. Satt igår kväll på ett internet cafe o spelade med 2 killar som kör 30/60 fl.. dem själva snackade just om detta. Dem spelar inte på lägre än 2-4 pga detta..

Jag vill inte få massor med påhopp pga av detta inlägget.

Varför skriver jag så här då?

I min mening består en stordel av ett framgångsrikt pokerspelande av att kunna bluffa sina motståndare vid rätt tillfällen och med sin skicklighet på så sätt kunna få spelare att lägga sig. På dessa nivåer som du nu skriver- går det ej att bluffa- eftersom dem synar idem flesta fallen- eftersom poker innehåller en stor gnutta tur- när du inte kan använda det mest effektivaste vapnet bluffen - blir det svårt på dessa nivåer.

Lycka till.

Postad

Asså grejen som blir är att mna blir beatad lite mer, man kna inte göra lika många bluffar. Däremot kan mna göra bra mycket större valuebettar än på högre nivåer.

För varje nivå på spelet och varje bord måste man anpasssa sig för att få maximalt värde. Klarar man inte anpassa sitt spel så går det inget bra. Men det är ju faktiskt så att nästan alla bra pokerspelare började från botten för att kämpa sig upp. Alltså har även de oftast spelat på de lägsat nivåerna.

Postad

Grejen med micro är att man inte behöver sätta folk på en hand, bara se till att man har en stark hand som slår deras HD, vilket är vad som helst i de flesta fall.

Mot reraises handlar det lite mer om read och fortfarande att man har lite koll på vilka händer som dom skulle reraisa, observera VILKA händer, inte vilken.

Postad
Asså grejen som blir är att mna blir beatad lite mer, man kna inte göra lika många bluffar. Däremot kan mna göra bra mycket större valuebettar än på högre nivåer.

För varje nivå på spelet och varje bord måste man anpasssa sig för att få maximalt värde. Klarar man inte anpassa sitt spel så går det inget bra. Men det är ju faktiskt så att nästan alla bra pokerspelare började från botten för att kämpa sig upp. Alltså har även de oftast spelat på de lägsat nivåerna.

Njaa...tjänar minst lika bra vid vissa bord på att raisa en medioker hand, mot vissa veka spelare, sen köpa direkt på floppen.

Men då gäller det att man har koll på vilka som är synstationer.

Postad

Självklart vill du att dem skall calla dig - när du träffar nått- men jag förstår ditt inlägg, dåliga spelare har svårt att lägga sig med tex 2 överkort- och synar ner dig- och träffar sitt mirakel kort ex...

Jag kan hålla med vissa spelare här på forumet om att man vill bli synad, men att läsa en motståndare som inte kan spela poker- och ex inte vet vad en låg kicker är- är oerhört svårt att spela emot ibland. Även många proffesionella poker spelare hävdar detta- att dem har ibland svårare att sätta folk på händer- på lägre limits. Satt igår kväll på ett internet cafe o spelade med 2 killar som kör 30/60 fl.. dem själva snackade just om detta. Dem spelar inte på lägre än 2-4 pga detta..

I min mening består en stordel av ett framgångsrikt pokerspelande av att kunna bluffa sina motståndare vid rätt tillfällen och med sin skicklighet på så sätt kunna få spelare att lägga sig. På dessa nivåer som du nu skriver- går det ej att bluffa- eftersom dem synar idem flesta fallen- eftersom poker innehåller en stor gnutta tur- när du inte kan använda det mest effektivaste vapnet bluffen - blir det svårt på dessa nivåer.

Tack Eddie, du verkar vara en av få som fattar vad jag menar! De flesta verkar ha glömt att de en gång i tiden var i samma sits som jag! :lol:

Postad

Du kanske borde köra lite 30/60 ifall motståndarna är för dåliga för dig? hehe

Sanningen är ju att kassa motståndare är lättast att lira mot, bara att köra matematisk korrekt poker så klirrar slantarna in. Vem bryr sig om dom träffar nåt "mirakelkort" ibland, ofast gör dom det inte och då vinner du.

Postad
Självklart vill du att dem skall calla dig - när du träffar nått- men jag förstår ditt inlägg, dåliga spelare har svårt att lägga sig med tex 2 överkort- och synar ner dig- och träffar sitt mirakel kort ex...

Tack Eddie, du verkar vara en av få som fattar vad jag menar! De flesta verkar ha glömt att de en gång i tiden var i samma sits som jag! :lol:

Alltså, om du är mot motståndare som synar dig hela tiden, så är bluff ditt minst effektiva vapen.

Det handlar väl ändå om att anpassa sig efter sina motståndare??

Det finns gott om callstations även på lite högre nivåer.

Postad
Du kan prova att spela högre. Är alla passiva calling stations råkar du ut för "implicit collusion", dvs att de ger varandra odds att syna.

Har inte hört det utrycket förut men det är ju ruggigt sant, kan tänka mig att det finns en gräns när alla synar så mycket att det knappt går att vinna för en bra spelare (kanske speciellt i FL)

Postad

Visst känns det som du förlorar ett vapen när du inte kan bluffa ut dem, men det gör du faktiskt inte.

Mot bra motståndare har dina bluffar, om du bluffar korrekt, 0 i EV! Bluffar är bara EV+ i sig själva mot folk som har motsatt problem mot dina fiskar, de foldar för mycket.

Bluffen används för att förhindra de andra från att korrekt läsa dina händer. Fiskarna kan inte läsa dina händer, och drar med för dåliga odds! Situationen som korrekt bluffande skapar är redan förestående, med den skillnaden att istället för solida motståndare har du kassakor runt bordet.

Det är totalt trivialt att spöa tomtar i långa loppet. Value bet, value bet, value bet. När de alltid betalar är det bara att dra i spaken!

Jag tror att orsaken är att folk har fel psykologisk inställning. När du är en 3:2 favorit så förtjänar du inte att vinna potten. Faktiskt så kommer motståndaren ofta ha långa serier där han vinner varenda sådan konfrontation. Vad jag tycker mig märka är det mycket lättare för 'bra' spelare att acceptera att en annan bra spelare orsakar varians än att en tomte gör det.

Guru Lethe förespråkar Transcendental Meditation, ditt mantra är 'väntevärde' gräshoppa.

Postad

Jag hör sjölv hur dumt det låter, klart att jag vill att folk går med! Speciellt med tanke på att jag bara spelar starka händer. Men, det är ju inte nödvändigt att dom ALLTID går med HELA vägen! Har nog haft lite oflyt också, dom andra har en tendens att träffa sin striaght eller flush på rivern!

Postad
Du kanske borde köra lite 30/60 ifall motståndarna är för dåliga för dig? hehe

Sanningen är ju att kassa motståndare är lättast att lira mot, bara att köra matematisk korrekt poker så klirrar slantarna in. Vem bryr sig om dom träffar nåt "mirakelkort" ibland, ofast gör dom det inte och då vinner du.

Om han har en br för det :). Jag minns själv när jag började med 30-40 dollar- jag hade inte råd att torska och bli utdragen på det viset jag blev då. Jag borde anpassat min br för en lägre limit ja, men en ny spelare börjar oftast inte med en stor br och det räcker med 2 utdragningar på nl ex- så åker hela skiten. Så sitta o nöta så slantarna bara ramlar in- stämmer för en hyfsat bra spelare med en bra br och som vet att man kan bli utdragen rätt ofta- men en kille som spelar på 0.10/0.20 nl har nog ingn större br... eller?

Jag spelar själv på den nivån ibland--även micro limit när jag vunnit lite i nån freerooll för att bygga. men om slantarna hade ramlat in så lätt, hade jag bott på Hawaii med 3 feta fruar och 15 barn som jag försörjde.

Prova att gå ner i limit...Max...så kanske du vågar mer i alla fall.