Gå till innehåll

Usel på turneringspoker...


Kåkfararen

Recommended Posts

Jag är som ni förstått av rubriken helt värdelös på turneringspoker. Ja kanske den uslaste som finns i hela Sverige.

 

Jag kan helt enkelt inte vinna. Inte heller komma till finalbordet.

Om jag någon gång mot förmodan kommer ITM känns det som hela helgen är räddad.

 

Det som förvånar mig är att jag är rätt bra på satellitspel, rebuy. Ex under Pokerstars Micromillions skulle jag bara testa en satellit till Main Event och utan att jag visste hur det gått till satt jag plötsligt med en finalbiljett. :shock:

 

Nästa dag tänkte jag prova igen, bara på skoj, för att se hur långt jag skulle komma och vann en biljett igen. :-)

På eftermiddagen körde jag samma satellit en tredje gång och knep en biljett även denna gång.

 

Jag körde även en massa småsatelliter och biljetterna stod som spön i backen.

Tror jag körde hälften av alla turneringar i MicroMillions i princip gratis, då jag avreggade mig från flera, för att även kunna spela satelliterna till dem gratis :mrgreen:

 

I huvudturneringarna gick det dock sämre...någon enstaka ITM här och där, inget att hänga i julgranen direkt :oops:

 

Jag kan helt enkelt inte spela turneringar och förstår inte hur man gör för att ta sig till finalbord.

Någon som kan ge lite råd hur jag bör anpassa spelet från satellitspel till vanliga turneringar för att bli en vinnare som alla ni andra :-)

 

-Hur bygger jag stack?

-När ska jag gå allin?

-När ska jag syna allins?

etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det bero på att sattspelare är sämre eftersom buyin är 1/10 av inköpet i turren?
Sämre är helt fel ordval: Däremot tightare eftersom det inte spelar någon roll om du kommer på första eller sista prisplats, alla placeringarna är lika mycket värda.

 

I satelliter ser man ofta folk som spelar satelliten som en tävling, chipleadern kan hamna all-in mot chiptrean på bubblan utan att någon av dessa egentligen hade behövt spela handen fån början. Så satellitproffsen "äger" turrespelarna i satelliyterna, men blir själva ägda i huvudtävlingen.

 

Med detta sagt, så tror jag att OP är för tight, om hans problem är att "kommer aldrig på finalbord", han har helt enkelt antat sig ner till en stack som är alldeles för grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre är helt fel ordval: Däremot tightare eftersom det inte spelar någon roll om du kommer på första eller sista prisplats, alla placeringarna är lika mycket värda.

 

I satelliter ser man ofta folk som spelar satelliten som en tävling, chipleadern kan hamna all-in mot chiptrean på bubblan utan att någon av dessa egentligen hade behövt spela handen fån början. Så satellitproffsen "äger" turrespelarna i satelliyterna, men blir själva ägda i huvudtävlingen.

 

Med detta sagt, så tror jag att OP är för tight, om hans problem är att "kommer aldrig på finalbord", han har helt enkelt antat sig ner till en stack som är alldeles för grund.

 

Håller med. Varför skulle spelarna i en 20 cents satellit på något sätt vara sämre än spelarna i någon annan turnering? Skämt åsido, resten håller jag med om.

/ back halv miljon på satelliter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre är helt fel ordval: Däremot tightare eftersom det inte spelar någon roll om du kommer på första eller sista prisplats, alla placeringarna är lika mycket värda.

 

I satelliter ser man ofta folk som spelar satelliten som en tävling, chipleadern kan hamna all-in mot chiptrean på bubblan utan att någon av dessa egentligen hade behövt spela handen fån början. Så satellitproffsen "äger" turrespelarna i satelliyterna, men blir själva ägda i huvudtävlingen.

 

Med detta sagt, så tror jag att OP är för tight, om hans problem är att "kommer aldrig på finalbord", han har helt enkelt antat sig ner till en stack som är alldeles för grund.

 

Tolkar jag dig rätt som att du menar att 10 dollarssatten med 5000 spelare till million inte är softare motstånd än själva million?

 

Trodde faktiskt det skrev sig självt ju högre inköp ju högre klass generellt på spelarna förutom vissa extrema undantag.

 

OP skriver att han sattar till micro, betydande att hans sattar går på runt 0,10-1 dolls. Tror inte du ska vara orolig att hans motstånd där är för tajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...