Gå till innehåll

Ship och Koffes framfart i livet


ShipThat$$

Recommended Posts

Har hänt några gånger att privatekonomi och br blandats. Vill inte se det upprepas hos andra när det är lätt att undvika.

Jag är halvgammal forumit som spelat några år på svenska spel. Är för dålig för poker numera, så ser du mig på siten se till att hälsa och bumhunta mig.

har en dagbok någonstans i arkivet om du är totalt kortdöd, men ingen jättekul läsning.

 

 

spelade mest 5/10 sek på svs.

 

 

Posta gärna lite händer, grafer, annat intressant. Dagböckerna är min eskapism :)

 

1 års kalas för denna jaeveln ;-)

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, November 15, 08:10:34 ET 2013

Table Eva Turbo 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: ViktorH ( $2017.47 USD ) - VPIP: 26, PFR: 18, 3B: 5, AF: 1.3, Hands: 809

Seat 2: Player2 ( $3226.27 USD ) - VPIP: 30, PFR: 24, 3B: 9, AF: 3.0, Hands: 1815

Seat 3: Hero ( $2574.51 USD ) - VPIP: 26, PFR: 21, 3B: 9, AF: 3.3, Hands: 109254

Seat 4: Player4 ( $2046.48 USD ) - VPIP: 58, PFR: 18, 3B: 19, AF: 5.6, Hands: 257

Seat 5: Player5 ( $2107.89 USD ) - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 9, AF: 4.1, Hands: 419

Player2 posts small blind [$5.00 USD].

Hero posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :roll: :roll: ]

Player4 calls [$10.00 USD]

Player5 folds

ViktorH calls [$10.00 USD]

Player2 folds

Hero checks

** Dealing Flop ** [ 6c, Kd, 5d ]

Hero bets [$26.25 USD]

Player4 calls [$26.25 USD]

ViktorH calls [$26.25 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Hero bets [$85.31 USD]

Player4 calls [$85.31 USD]

ViktorH raises [$240.62 USD]

Hero calls [$155.31 USD]

Player4 calls [$155.31 USD]

** Dealing River ** [ 2h ]

Hero checks

Player4 checks

ViktorH bets [$524.00 USD]

Hero raises [$2297.64 USD]

Player4 folds

ViktorH folds

Hero shows [:roll: , :roll: ]

Hero wins $1868.61 USD from main pot

Hero wins $1773.64 USD

 

:roffe:

 

En hand sen sessionen i förrgår som jag diskuterat lite med folk är denna

 

Player3 är helt ok och Player4 som sett till statsen var rätt fishyfishy.

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, November 21, 08:53:33 ET 2014

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Hero ( $2015.12 USD ) - VPIP: 26, PFR: 21, 3B: 9, AF: 3.3, Hands: 109254

Seat 2: Player2 ( $1052.53 USD ) - VPIP: 30, PFR: 25, 3B: 12, AF: 2.1, Hands: 1394

Seat 3: Player3 ( $1065.35 USD ) - VPIP: 25, PFR: 19, 3B: 6, AF: 2.4, Hands: 797

Seat 4: Player4 ( $2274.22 USD ) - VPIP: 57, PFR: 19, 3B: 7, AF: 1.3, Hands: 190

Seat 5: Player5 ( $1198.51 USD ) - VPIP: 30, PFR: 24, 3B: 7, AF: 2.7, Hands: 444

Hero posts small blind [$2.50 USD].

Player2 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ac As ]

Player3 raises [$17.50 USD]

Player4 calls [$17.50 USD]

Player5 folds

Hero raises [$62.50 USD]

Player2 folds

Player3 calls [$47.50 USD]

Player4 calls [$47.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Qd, 6h, 9c ]

Hero bets [$135.00 USD]

Player3 calls [$135.00 USD]

Player4 calls [$135.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Hero bets [$390.00 USD]

Player3 calls [$390.00 USD]

Player4 calls [$390.00 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

Hero checks

Player3 checks

Player4 bets [$887.50 USD]

Hero folds

Player3 calls [$475.35 USD]

Player4 shows [7c, 6c ]

Player4 wins $2710.70 USD from main pot

Player4 wins $412.15 USD

 

 

Feel free att diskutera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär ja! Hann spela närmare två timmar idag, dock väldigt svårt att få igång bord ikväll av nån anledning. När borden väl var i rullning var det dock annat, kortvarig men bra action! :lol:

 

Dagens giraff:

3dlcBsb.png

 

Är hemskt dålig på att markera händer under sessions, ska försöka göra det framöver! Men var ingen särskilt rolig/klurig hand idag skulle jag vilja påstå utan det vanliga beståendes av 65/35 flips i 3bet potter, drag vs par osv

 

God natt och lycka till ni som spelar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagbok och följare :-)

 

Blev lite vev på 2.5/5 igen, hoppas kunna få in lite ytterligare volym i veckan men kan bli tight om tid pga jobb och lite annat.

 

yDtBLZW.png

jlaw-nod.gif

 

Blir väl kanske posta lite HHs nån dag om man får igång någon input från den tidigare.

 

God kväll och kötta på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll alla/ du som läser denna halvsjabbiga dagbok!

 

Blev lir igår, en hel del faktiskt, men likt den hemska rollercoastern som det var så fick jag glatt åka till Ica smått chockad, väldigt frustrerad och ännu mer röd om kinderna av värme som alla blandade känslor medförde. Sammanfattningsvis var det en sån session där man spelade sitt A-game men konstant fick den i tarmen oavsett. Jag kunde verkligen inte träffa, och de gånger jag mirakulöst nog gjorde det så var det som om mina motståndare klickat i den där goa "Fold to any bet" knappen. Såna tragiska snapfolds var det.

På nått jeffla vänster lyckades jag kryssa borden med +300 på kontot. Kände mig helt slut och minst sagt väldigt lost.

up8mEjj.jpg

 

Yr5RGqs.gif

 

 

Men idag! Oj oj oj! Idag var det andra bullar! Boom shacka-lacka, racka-macka phone! Ett par goa 90-tals referenser till och med, inte dåligt.

Idag satt det mesta, eller för att citera _aikon_: "alltså ditt jävla spring.." efter en ganska sorglig utdragning från min sida som resultat av en katastrofalt skön misread som självfallet gav maximal utdelning. Nu gör vi aldrig mer om det.

 

Volymmässigt så har jag verkligen stepped up så att säga, har dock med att frugan har jobbat kväll o göra, var lika bra att passa på o pumpa när det gick :mrgreen: Igår blev det totalt 1400 händer över 3h och idag då 1600 händer över totalt 4h. Skönt med framsteg!

 

Giraffen sen start:

NGBNo3T.png

 

Min bankrulle på svenskaspel ligger på totala 17259:- och vi går mot grönare tider mina vänner! 25k goal, I'm coming for you! #Inb4jinx

 

Nu; tid för frugan och njuta av den bättre sidan av poker 8-) Kriga på och gl!

GO KOBRA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1
Kan ju inte lämna en sån cliff!

 

Hehe, skriver en post om den imorgon :roll:

 

Tjenare hur går det en fredagskväll som denna? Mvh GRINDER

 

Tjena, det blir förmodligen grind hela kvällen tills jag stupar :mrgreen: hittills ganska breakeven, sen blir det lite lätt DH stream i bakgrunden för att kika lite :) själv? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte lämna en sån cliff!
+1
Hehe, skriver en post om den imorgon :roll:

 

Låter han dra en post först och så drar jag min POV sen så att säga haha :mrgreen:

 

Tjenare hur går det en fredagskväll som denna? Mvh GRINDER

En av mina sämsta kvällar någonsin på SvS, du är inte enda som tagit pengar av mig ikväll, men å andra sidan är jag ganska så nöjd med mitt spel så kan inte lipa heller. Ibland får man bara göra en bendover och grina illa, fråga bara Koffe33 som just nu är i full gång med att gräva fram burk nummer två i sitt vaselinförvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, det blir förmodligen grind hela kvällen tills jag stupar :mrgreen: hittills ganska breakeven, sen blir det lite lätt DH stream i bakgrunden för att kika lite :) själv? 8-)

 

Brukar vara bra värde under fredagar så det gör du rätt i. Vart kan man se DH streamen btw?

 

Låter han dra en post först och så drar jag min POV sen så att säga haha :mrgreen:

 

En av mina sämsta kvällar någonsin på SvS, du är inte enda som tagit pengar av mig ikväll, men å andra sidan är jag ganska så nöjd med mitt spel så kan inte lipa heller. Ibland får man bara göra en bendover och grina illa, fråga bara Koffe33 som just nu är i full gång med att gräva fram burk nummer två i sitt vaselinförvar.

 

Vi råkar alla ut för såna sessioner, så du är inte ensam! ;)

För övrigt är det alltid kul att veva mot dig Ship så det ska du ha cred för.

 

Ses vid borden framöver boys, men ge fan i att springa bra mot mig så vi kan hålla det på en vänskaplig nivå här. (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker super weekend

 

Fredagen hade anlänt, vaknade med ett litet lätt leende med vetskapen om halvdag på jobbet tillsammans med poker helg och träffa lite gamla polare. Under veckan hade min kära fast fold Fabian snackat om poker super weekend i helgen, det skulle vara mycket fisk och action framförallt i form av semester glada norrmän under sommarveckorna nere i gbg.

 

Sagt och gjort flyg betalat och klart ner så beger jag mig ut till Bromma och ner till Landvetter, blev upplockad av morsan och planen var dusch, restaurang och sen ner mot det beryktade cc och grind hela helgen.

 

Väl vid restaurangen så kände jag mig ganska seg och suget att åka buss fram och tillbaka en fredag kväll kändes mindre lockande. Styr om planerna och ringer upp ship och meddelar att jag hakar på utgång och sen vart det systemet nästa.

 

Anländer till förkröket med en gemensam polare och får se ships nya lägenhet, chillar lite allmänt med bärs, musik och driver om allt som vanligt och tycker som alltid att det var för längesedan vi sågs.

 

Folk vill åka buss till stan, så jobbar inte kobra, ringer taxi (hur dyrt kan det vara jämfört med Stockholms priser.. precis) in på klubb kommer vi iaf och börjar beställa in nån flaska champagne mumm tror jag den hette, överprisad as fuck och var väl inget att hänga i granen iaf och inte för det priset. Ser nu till min förvåning massa gamla vänner ifrån gymnasietiden och jag ber alla komma över till gemensamt sällskap, det skålas, pratas minnen och allt möjligt, stämning! Dyker in flaska efter flaska i form av cava och drinkar, jag är rätt dragen och ship är i ja hur man nu ska formulera det på ett fint sätt riktigt jävla kalas. Kvällen drar sig till sitt slut och vi skiljdes åt runt 2-3 tiden.

 

Vaknar upp dagen efter och minst sagt gårdagens bravader har satt sina spår, älskar känslan av bakfylla och ställer mig frågan om det verkligen är den eller om jag fortfarande är full, morsan bara skrattar åt mig och tycker som vanligt som man bäddar får man ligga, bjuder på den och ler. Slår en signal till ship utan framgång, ringer en gång till inget svar, en tredje, men för i helvete skriver jag på fb nu fan vaknar du. 1 timma senare får jag ett mess "det var kaos när jag kom igår" ship har tydligen ockuperat toan och duschen till 7-8 på morgonen och hans sambo är uttryckligen rasande. Vi bestämmer en tid när vi ska ta bussen och tänkte fixa lite bakismat när man ska spela poker.

 

Är nere i stan i tid innan vi ska åka, ser ingen ship, ringer och han har missat bussen ner till stan, jaha vafan dude tempo, han eller hon eller båda tyckte det var så oerhört bra idé att pumpa innan, ship kommer naturligtvis inte i tid och jag ser våran buss mot gbg försvinna mot horisonten och vidare samtidigt som tanken på utblindning på en turre suger men vad fan ska man göra.

 

Bussresan är misär, ingen ac och tillståndet vi båda var i gjorde inte saken bättre, anländer och spelar i några timmar tills jag blir utdragen och till sist får stoppa in det med tior som inte håller mot ak. Cg nästa och jaga norrmän! Super kallt, summerar 13k i hålet och kommentaren fuck my life kunde inte kommit mer lägligt. Ship tar sig till dag 2 och efter några sega händer från dag 1 så är stacken ganska short och bust tidigt dag 2 är ett faktum.

 

Avslutar söndagen med lite skön grillning med ship + sambo, känner lite små skuldkänslor över utgången och ber om ursäkt till sambon att det spårade lite, alles gut och hon skrattar åt vilka retards vi är. Avslutar kvällen och skiljs åt.

 

Lägger mig med ett leende på läpparna, tänker över vilken jävla kaos helg men fortfarande helvete vad jag älskar livet, hur jävla rolig helgen var och ställer mig frågan hur jobbveckan kommer bli efter det.

 

Klockan ringer 05:30, kostymen på, taxi till flygplatsen, flyget tillbaka och jag slumrar en aning, kommer in på jobbet med ett bra humör, stort leende och hälsar på kollegorna, ny vecka nya möjligheter, nu kör vi.

 

Kobra out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa! =)

Vilken nattklubb var ni på?

"Viva", tragiskt nog världens mest torra och fattiga ställe men som ändå är Borås "inneställe". Fyfan.

 

Oh herre min gud vad det känns att det är måndag. Sitter här i min förvisso bekväma truck men ack så tråkiga truck då det innebär att jag befinner mig på jobbet.

Vaknade imorse av första signalen (har en intervall om tre klockslag), snooze. Fanskapet till iPhone skriker igen. Helvete. Ligger sådär klarvaken som man bara är när man mest av allt i världen bara vill somna om men vet att sömnen inte kommer bli långvarig, närmare bestämt tio min. Hör sms-signalen och ser att pappa som jag samåker med (jobbar på samma ställe) har blivit sjuk. Fan, han hann före, jag som var så sugen på att ljuga ihop en sjukanmälan, fult men fuck it. Jag kliver in i duschen i hopp om att vakna till lite nu när den verkliga tröttheten kickat in.

Medan jag klär på mig ber min sambo mig att hålla om henne en stund innan jag måste gå upp. Jag viskar i hennes öras om mitt sug att stanna hemma, eller civil olydnad som min kollega kallar det. Hon tillrättavisar mig och jag kan verkligen känna hur seg denna arbetsdag kommer bli.

 

Det bästa so far idag är det faktum att radion spelar endast julmusik fram tills jul, blir åtminstone lite uppmuntrad av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...