Gå till innehåll

Hjälte utan anledning - MTT Grinder


JerryOdeen

Recommended Posts

Avslutar dagens ganska griniga grind med ett skepp i 55$ 500capen, för strax under 1200$...

 

Känner att jag är lite lipig när jag torskar viktiga flip samtidigt som jag i bakhuvet nånstans har hur många sånna jag vann i slutet av förra året.

Skönt att bärga hem hela turren med, vinster ger ju lite självförtroende, även om det bara var 68 man i turren.

 

I övrigt var det bara ett djuptlöp, en 20e plats i 8rebuy. lite småcashar här och där inkluderar: Hot 11, Hot 44, Hot 75, 10k GTD på Ftilt, Monday night on stars 11$1R1A på .fr

 

Ska tvinga mig själv bort till gymmet för nån mil på cykeln åtminstone. Allt för ltie träning de senaste dagarna. Imon blir det med största sannolikhet ingen grind då det är fyspass med fotbollen och på kvällen drar ju CL slutspelet igång. Antar att jag med resterande familjemedlemmar är överens om att det blir Barca-City. Nästan så man skäms över att någon gång hålla på City...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev att kika PSG - Chelsea hos en polare som precis flyttat hemifrån. Kikade på en projektor så storbild men väldigt låg kvalisort tyvärr. Kul att se Cavanni göra en bra match. Tråkigare att Zlatan inte utmärkte sig.

Älskar Chelseas mål 3 backar involverade i ett rätt fint mål :) Cahill med klackassist, hur mkt gånger pengarna?

På tal om det fick jag ett mess av en polare där han visare sin fint investerade 10a på Ivanovich som första målskytt för 32gånger pengarna...

 

Bestämde mig för att sätta upp 15-20 bord när jag kom hem. Mestadels turbos med ett par undantag.

Lyckades göra Back-to-back i 55$ 500capen. Kul grej med BtB ändå, thats a first :) I övrigt blev det bara 2 småcashar: 11turbo och 51$ Hyper.

Inte lirat mkt hyper det senaste, snittar kanske en varannan session. Inte så att det är vinstgivande men går ju fylla skärmarna med mer värdefulla turrar.

 

Får bli att ta en kort promenix nu sen hem igen å diska kanske glo lite serier, sova och vakna upp fräch imon och hitta en förhoppningsvis finfin grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om matchen. Cavani var riktigt jävla bra igår. Zlatan vann varje duell mot terry och cahill. Ivanovic gör alltid viktiga mål. Sen Chelsea är ett sjukt lag. Totalt utspelade i andra halvlek men får ändå med sig 1-1. Därför jag hatar dom så otroligt mkt. Arsenal hade förmodligen med samma scenario torskat med 2-3 bollar. Sen diggar jag veratti hårt som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De va de... 23a i big 162, en bättre än i går (YEY!) Torskar annorlunda flip sen får in det mot riktigt jävla nöt som bestämde sig för att spela asdåligt med A-2o och sen behöva syna av min jam med 3-3 och orkar sen hitta Ägg.

 

Aja det finns en fin del av den här historien. Det är pluswhine... Hittade 2 småfrustrerande 4e platser. En i 25$ 10k GTD på FTILT för 900$. Spelade FT:t ganska dåligt inledningsvis samtidigt som jag inte orkar jobba in en enda pot...

Andra kom i .fr 10€ storm för 1270€. Kukar ur som chipleader mot kille med typ 1bb mindre. Vi är ganska korta och han bestämmer sig för att setminea lite väl shallow med 2-2. Orkar sedan hitta 2an mot mina kungar och sen var det inte mer med det...

 

Gick semidjupt i big20 på .fr med och bestämde mig för bluffa bort 50bigs mot station. Springer in i botten av hans range men han synar av ändå. Jättenöjd med valet av spelare att bluffa... Hade varit CL med typ 50kvar eller nåt.

 

Övriga resultat:

 

17e 55$ 7.5k GTD

23a 44$ Turbo 16k GTD

45a Hot55

25a 55$ 6max turbo

64a 27$ Turbo KO

 

 

Ska ju inte gå ner på lip när man är plus, men ganska sega resultat idag med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten update:

 

Bustade precis Big Ben lite frustrerande på 25e plats med A-K v 6-6 3betad pot på K-8-6o bräda. Turn semiblankar och jag går från 35bb+ till bust på en hand..

 

Cashat i Bigger 75, Phase 2 och 11€ Storm på .fr

 

Inne i degen i Bigger 109 relativt kort med 19k på 500/1k. djupt i Sunday NLO H/L 5/20 kvar med 85k på 800/1600.

 

Turrar för tillfället

 

Stars: Bigger 109, Sunday NLO H/L, Sunday Million, Bigger 162, 27$ PROG SKO, 11$ REbuy, Sunday Second Chance, 55$ 40k GTD

 

Ftilt: Fullt tilt classic Main och Omahan

 

.fr: Sunday reentry, Sunday Special och Hot 30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 11a i Sunday NLO H/L. Bustade big 109 ganska fort efter förra gången den nämndes. Hittade mincash i FTILT CLassic Main event. Kanske nån småcash nånstans med.

 

5turrar kvar nu:

 

Stars: 11$ REbuy:, vi befffiner oss på bubblan och jag har 51k på 800/1600.

Sunday Second chance: 36k på 300/600

55$ 40k GTD: 32k på 300/600, 20 till pengarna

16$ Turbo ligger 75/87 och varit inne i pengarna ett tag har dock bara 30k på 1600/3200

 

.fr: Sunday Special, 22/94 med 170k på 2/4k. Spelas bara några minuter till sen är det paus till morgondagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14e i special för typ 760€. Ett mirakel att jag fick vara med sålänge då jag aldrig kom över 450k och aldrig under 150k. Hade 2 Q-Q på 2.5h och en A-Qs 3betade och fick vik med båda damerna och var tvungen att vika A-Qs preflop. Var bland shortstackarna från 30 och ner. Sista handen trycker jag över apas UTG 3x (japp det finns 2015 folk som 3xar djupt i 100euro turrar) jag ställer 7bb med 9-9 efter foldat i evigheter han har A-Qs och bordhelvetet ger ju honom både 1 och 2 par..

Smutsigt jävla spel det här poker

 

Spelat typ 12 turrar utöver detta och cashat i 2: 22$ 12k GTD och 44$ turbo. Sitter nu givetvis och onetablear lilla monday night on stars utan någon som helst lust att regga mer. Hoppas jag plockar upp äggen får in det mot J8s och bustar.

 

Lite lip skadar inte er...

 

Antar att jag skrivit det innan nånstans men om jag missat det så kan jag berätta att jag åker till Köpenhamn på Torsdag och lirar Unibet Open. Lär bli en jävla massa deltagare (350-450) och min tanke är att vinna turren. Eller 2a, det får fan räcka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att jag skrivit det innan nånstans men om jag missat det så kan jag berätta att jag åker till Köpenhamn på Torsdag och lirar Unibet Open. Lär bli en jävla massa deltagare (350-450) och min tanke är att vinna turren. Eller 2a, det får fan räcka

förstaplatsen är redan bokad så 2a får fan räcka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Of topic så spelade jag faktiskt livepoker för några dagar sedan med ett gäng. Har spelat mkt onlinepoker men typ knappt nån livepoker alls. Skulle inte säga att motståndet var toppklass. Tror knappt nån av dom lirar online och dom visste nog inte att jag har lirar/ lirat jävligt mkt online. Vissa är hobbyspelare kan man säga fast vet att vissa lirat i homegames och så. MEN FY FAN...

 

Vilka veka pokerspelare ja mötte. Mkt mkt limp om man säger så. Ville inte hålla på och styla för mkt med 4-5 bett med 89 utan spelade ganska ABC poker med rätt mkt bluffande som gick vägen.

 

Allafall så fick ja lite smak på det och är sugen på nån seriös turre nån gång. Känns som det är jävligt mkt roligare med livepoker även om jag kan tänka mig att det kan bli långtråkigt också. Kom bara att tänka på det när du nämnde unibet open. Lycka till där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter påväg ner till Köpenhamn jämte 3falldige PLO SM vinnaren Andy. Kan bli att kortleken åker fram för lite OFC snart kanske...

 

Då pokerforum är aningen osmidigt att skriva på på mobilen och jag vet med mig sen tidigare att jag kommer uppdatera dåligt om jag gör det via PF så tänker jag istället köra via Twitter. Aldrig varit en frekvent användare av Twitter men får la börja nu :)

 

@jerryodeen94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på tåget hem till skogen igen, efter ännu en katastrof liveresa (resultatmässigt). Har däremot varit jävligt roligt med gårdagens spelarfest som höjdpunkt. Var rätt jävla drunk men springet är bra då jag bara är lillbakis.

Blir att jobba söndagsgrind ikv, hoppas man hittar fokus...

 

Drar kanske en längre summering av resan nån dag i veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick söndagsgrinden?

 

Jag var aldrig på spelarfesten utan stack hem direkt när ja busta, men vi får ta en öl på nått annat live event!

 

Tror jag fick ett ansikte på dig efter du skrev vart du satt... Railade Andy i brist på annat att göra på bordet bakom dig. Hade detroitkeps på mig och en bärs i handen oftast :P Det får vi göra!

 

 

Söndagsgrinden var ingen höjdare. Väldigt få cashar och inga stora. Enda positiva var att jag degade i 3/4 majors på ftilt (Big ben, Sunday Major och T-Rex). Busten i big ben var den tråkigaste under kvällen. Missclick-limpar 6-2s i MP med 16bb. SB sitter reggish spelare och slår på 1200/2400 till 5.8k. Jag är ju egentligen hundra på att han är så jävla obalanserad i detta spot. Alltid nötkaka och inte en hand som A-K... Men jag känner ändå att så obv får man inte spela så jag flattar med det sjuka priset jag får. Floppen leverar: 7-5-4ss (med mitt runner runner FD) jag 5x jammar över hans cbet och behöver la inte ens nämna att Q-Q var på handen då han klart och tydligt sa det preflop...

 

Dagens grind blev en 1k$ plussare med 3 FTn.

 

3a 55$ 10k GTD 1496$ Stars

4a Big30 539$ .fr

5a Hot25 433$ .fr

10a 50€ 6max Club 190€ .fr

16e Monday Mayhem 160$ Ftilt

 

Å en del cashar utöver det... Ganska segt att jag inte jobbar in några skepp nu men så är la livet

 

 

Tar nog hela dagen off imorgon. Första grusträningen med fotbollen imorgon bland annat. Slog mig samtidigt som jag skrev det att jag inte har några skor.

Är det orimligt att köra med vanliga fotbollskorna, någon som testat och vet ifall det funkar och hur mkt stryk de tar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första grusträningen med fotbollen imorgon bland annat. Slog mig samtidigt som jag skrev det att jag inte har några skor.

Är det orimligt att köra med vanliga fotbollskorna, någon som testat och vet ifall det funkar och hur mkt stryk de tar?

 

Trodde inte grusträningar existerade längre när dagens ungdom blivit så bekväma.. ;) men ja, grässkor är det klart bästa att använda på grus pga känslan är så mycket bättre i grässkor än grusskor och ja de tar jäkligt mycket stryk. Detta förutsatt att planen inte är djupfrusen då det är bättre att halka runt med grusskor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...