Gå till innehåll

Hjälte utan anledning - MTT Grinder


JerryOdeen

Recommended Posts

Kul att det uppdateras!

 

Vilka live event är inplanerade detta året?

 

Av ett missförstånd hamnar jag i Dublin nästa vecka för Irish Open. Efter det Blir det Spring poker week i götet, SM i Stockholm sen Vegas och WSOP.

Efter det är det ovisst eftersom scheman och sånt inte finns än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja. Inte sett denna tråden innan men nu när du precis svarat och kanske tittar i tråden då och då har jag några saker jag undrar över.

 

Såg att du skrev att du lirade big 8 på första sidan. Sen har jag sett att du lirar betydligt dyrare turrar som super tuesday. Är det stor skillnad på kvaliteten på dessa turrar( så klart jag fattar att det är det) men hur anpassar du ditt spel till det. Man måste väl på nåt sätt tänka " ok han är duktig han tänker nog så" Eller spelar du i princip likadant mot alla. Skulle vara kul hur du ser kring det?

 

Sen undrar jag kring holdem manager. Kan du det till 100% o använder det flitigt eller använder du bara ett fåtal saker och i så fall vilka.

 

Sen undrar jag hur du ser personligen på vill siter du tycker är skönast att lira på. Kan du känna- ffs partypoker är en pisstråkig site att lira på men det är bättre värde än stars. Pengarna är viktigast inte att ha roligt när jag spelar.

 

Många frågor nu;-) Undrar hur du motiverar dig att lira en tex 20dollars när du kanske gått och vunnit 10k dagen innan. ok ok flummig fråga men bara undrar hur du ser på motivationen och inställningen eller tänker du bara. I dont give a shit jag bara lirar;-)

 

Sista frågan. Hur lirar du poker? Soffan, stol skrivbord, har du tv n på? eller är det total fokus på pokern?

 

Skulle kunna ställa 10 till men nu får det räcka. Ha det gött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För tillfället gått och blivit lite sjuk och inte haft något som helst skrivsug därför bloggen inte fått någon action på ett tag.

Inte omöjligt att jag börjar köra lite söndagsrail här i dagboken igen snart. Har varit småsugen på det men lovar inget.

 

 

Ta den tid som behövs, skrivlusten kommer när den kommer :-) Lycka till i Dublin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta den tid som behövs, skrivlusten kommer när den kommer :-) Lycka till i Dublin!

 

Tack Erik :)

 

Tja. Inte sett denna tråden innan men nu när du precis svarat och kanske tittar i tråden då och då har jag några saker jag undrar över.

 

Såg att du skrev att du lirade big 8 på första sidan. Sen har jag sett att du lirar betydligt dyrare turrar som super tuesday. Är det stor skillnad på kvaliteten på dessa turrar( så klart jag fattar att det är det) men hur anpassar du ditt spel till det. Man måste väl på nåt sätt tänka " ok han är duktig han tänker nog så" Eller spelar du i princip likadant mot alla. Skulle vara kul hur du ser kring det?

 

Sen undrar jag kring holdem manager. Kan du det till 100% o använder det flitigt eller använder du bara ett fåtal saker och i så fall vilka.

 

Sen undrar jag hur du ser personligen på vill siter du tycker är skönast att lira på. Kan du känna- ffs partypoker är en pisstråkig site att lira på men det är bättre värde än stars. Pengarna är viktigast inte att ha roligt när jag spelar.

 

Många frågor nu;-) Undrar hur du motiverar dig att lira en tex 20dollars när du kanske gått och vunnit 10k dagen innan. ok ok flummig fråga men bara undrar hur du ser på motivationen och inställningen eller tänker du bara. I dont give a shit jag bara lirar;-)

 

Sista frågan. Hur lirar du poker? Soffan, stol skrivbord, har du tv n på? eller är det total fokus på pokern?

 

Skulle kunna ställa 10 till men nu får det räcka. Ha det gött

 

Tja,

 

1. Jag lirar kanske inte big8 längre men big22 och är väl i prinip samma sak. Klart man anpassar sig men det beror mest på spelarna. Mot REGs (reguljära spelare) så försöker jag spela till stor del så balanserat som möjligt medans mot sämre motståndare gör jag bara det jag tror är bäst i stunden och försöker exploatera deras svagheter så mycket som möjligt.

 

2. Använder HM2 även om jag skulle reka alla att börja använda pokertracker då det finns många dåliga saker med HM2 som vad jag hört PT4 inte har. Använder det mest för att lagra händer och för att ha en HUD. Leakbuster och notecady använder jag dock inte.

 

3. Spelar på 7-8 olika sajter på söndagar. Avskyr nämnda partypoker men värdet är för bra för att kliva. Spelar på: Party, stars, stars.fr, SvS, 888, Winamax. Fulltilt och Ipoker nån gång ibland.

 

4. Tror att en av mina största styrkor är att jag älskar spelet. Det är långt ifrån bara pengarna som driver mig. Men sure det har hänt att jag spelar sämre generellt efter man sprungit bra ett tag.

 

5. Har mycket polare som kan ligga i sängen och slöa men det är inget jag föredrar. Föredrar en skön stol med ett höj och sänkbart skrivbord. Det tär på ryggen annars när man spelar mycket. Händer att jag har en fotbollsmatch på ena skärmen i början av grinden och att när man börjar närma sig slutet och har färre bord kan det åka upp nån serie ibland. Ibland spelar jag med musik, ibland utan.

 

Hoppas du är ´nöjd med svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tja jag håller med föregående bra podcast. Har några tankar igen.

 

1 Vilka händer tycker du är överskattade i poker och jävligt svåra att spela? Känns själv som pocket kan vara ganska svåra. Slänga skiten tidig position?

 

2 Vilka händer tycker du man ska 3 betta?

 

3 Om man vet att folk synar jävligt mkt 3 bett ska man 3 betta mer eller mindre då? Känns jävligt poänglöst att 3 betta 8,9 suited och driva upp potterna när man vet att man till 90% kommer få en syn.

 

4 Standard att Alltid 3 betta händer som 10 och jj? Nån 4 bettar. Syna av, all in eller rentav lägga sig? Beror ju såklart mkt på bb men överlag alltså. Du som är så djävulskt bra brukar det vara typ vanligt att lägga qq eler rentav kk i en session. Har ju typ hänt många gånger att man själv har kk men spelet blir så att man typ av VET att motstådaren har ess och man i vissa fall inte lägger sig trots att typ vet man ffs är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
Klickade in på ditt bord precis i tid för att se att du hade löparskorna på:-D Bara o se till o komma långt o vinna! glgl! PokerStars Hand #168491411059: Tournament #1852547547, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level XV (600/1200) - 2017/04/02 17:17:10 ET Table '1852547547 595' 9-max Seat #3 is the button Seat 1: homzapltor (18306 in chips) Seat 2: Perrymejsen (56390 in chips) Seat 3: piksushi (19730 in chips) Seat 4: ruffo (16150 in chips) Seat 5: jamez_rjcv (24760 in chips) Seat 6: bergeroo (48653 in chips) Seat 7: malekfatte (27409 in chips) Seat 8: sacizeiro (28066 in chips) Seat 9: Lionet (14563 in chips) homzapltor: posts the ante 120 Perrymejsen: posts the ante 120 piksushi: posts the ante 120 ruffo: posts the ante 120 jamez_rjcv: posts the ante 120 bergeroo: posts the ante 120 malekfatte: posts the ante 120 sacizeiro: posts the ante 120 Lionet: posts the ante 120 ruffo: posts small blind 600 jamez_rjcv: posts big blind 1200 *** HOLE CARDS *** bergeroo: folds malekfatte: folds sacizeiro: folds Lionet: raises 13243 to 14443 and is all-in homzapltor: folds Perrymejsen: raises 13243 to 27686 piksushi: folds ruffo: calls 15430 and is all-in jamez_rjcv: calls 23440 and is all-in Uncalled bet (3046) returned to Perrymejsen *** FLOP *** [9d 3d Qs] *** TURN *** [9d 3d Qs] [4d] *** RIVER *** [9d 3d Qs 4d] [3h] *** SHOW DOWN *** jamez_rjcv: shows [Ad Ac] (two pair, Aces and Threes) Perrymejsen: shows [Qd Kd] (a flush, King high) Perrymejsen collected 17220 from side pot-2 ruffo: shows [Td Th] (two pair, Tens and Threes) Perrymejsen collected 4761 from side pot-1 Lionet: shows [As 8s] (a pair of Threes) Perrymejsen collected 58852 from main pot jamez_rjcv finished the tournament in 17246th place ruffo finished the tournament in 17247th place Lionet finished the tournament in 17248th place *** SUMMARY *** Total pot 80833 Main pot 58852. Side pot-1 4761. Side pot-2 17220. | Rake 0 Board [9d 3d Qs 4d 3h] Seat 1: homzapltor folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Perrymejsen showed [Qd Kd] and won (80833) with a flush, King high Seat 3: piksushi (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: ruffo (small blind) showed [Td Th] and lost with two pair, Tens and Threes Seat 5: jamez_rjcv (big blind) showed [Ad Ac] and lost with two pair, Aces and Threes Seat 6: bergeroo folded before Flop (didn't bet) Seat 7: malekfatte folded before Flop (didn't bet) Seat 8: sacizeiro folded before Flop (didn't bet) Seat 9: Lionet showed [As 8s] and lost with a pair of Threes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...