Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

Djens har nog sin anledning att vara lite less på pokern för tillfället. Railade lite innnan och det var inte " coinflips " han torskade direkt. Visst, så kan det vara vissa dagar, men så har det tydligen varit ett par veckor nu. Spelar man så högt som Djens gör är det ju extra jobbigt i en downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mer i stil med:

Började gå neråt slutet av förra månaden->Barca lite upp->Fortsatt nedgång.

 

Kan ju säga att min B2B rulle gått ner från 24k-16k, iofs den som fått ta mest stryk, men det borde ge lite hintar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra om oflytet. Själv hade jag en fruktansvärd månad under okt-05 då jag losade nästan alla trissar mot högre eller drag...och undrade om det var möjligt att vinna igen....men det vänder tro mig å snart e du vinnarfilen igen =) Nog inte fel å ta ett break nåra dar å njuta av solen å samla kraft.

 

Löcka te!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt vad avundsjuka folk är.

 

Ja jag är avundsjuk på tur. Förstår att inte DU är det, dock...

 

Ju skickligare man är desto mer tur har man...

 

 

Till Djens! Ta ett break på en vecka och sysselsätt dig med något annat och rensa skallen från poker. Kan vara lätt att snöa in som du säkert vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens: Det är billigare att ta semester än att spela då man saknar känslan, glädjen och klonken.

 

Jag hoppas att du kommer tillbaks då du har en intressant dagbok som jag följer med stort intresse. (försöker även raila dig när jag får chansen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en period i november -05 då jag fölorade elva raka FLT HU (50-100) sessioner i rad (alla var mer än tre timmar långa).

 

I slutet kände jag mig illamående varje gång jag slog på laptopen, men till sist vände det.

 

Så här i efterhand är jag grymt nöjd med att jag fortsatte spela varje dag och inte tog "semester" utan litade på att jag tog korrekta beslut trots att variansen var emot mig.

 

Känner du bara att du kan spela optimalt trots att du förlorar så förlorar du massa värde genom att gå ner i nivå eller sluta spela en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kommer ju inte ens låta seriöst men jag gör ett försök. Doyle skrev ju om det här lite i supersystem.. Åk iväg till Hawai eller nåt en vecka lr två, ha så jävla kul du bara kan.. Tänk inte ens poker.. Sippa Pina Coladas och dansa hula hula med the natives.. Go for it. Din dagbok får inte försvinna mannen.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en period i november -05 då jag fölorade elva raka FLT HU (50-100) sessioner i rad (alla var mer än tre timmar långa).

 

I slutet kände jag mig illamående varje gång jag slog på laptopen, men till sist vände det.

 

Så här i efterhand är jag grymt nöjd med att jag fortsatte spela varje dag och inte tog "semester" utan litade på att jag tog korrekta beslut trots att variansen var emot mig.

 

Känner du bara att du kan spela optimalt trots att du förlorar så förlorar du massa värde genom att gå ner i nivå eller sluta spela en längre tid.

 

Jo men är man less så är man less? =)

Man måste se till det personliga välbefinnandet ibland också och tine enbart till sin BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men är man less så är man less? =)

Man måste se till det personliga välbefinnandet ibland också och tine enbart till sin BR.

 

Jovisst, man gör naturligtvis som man vill, har egentligen inga problem med det.

 

Det jag vänder mig emot är den typ av av slentrianmässiga råd (typ "åk på semester", "ta ett break", "skaffa dig ett liv") som alltid ges när någon råkar ut för en downswing.

 

Perioder när det går dåligt är ett naturligt inslag i spelet och kan man lära sig hantera dem, fortsätta spela (och spela bra) så kommer man vinna mer i längden. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men är man less så är man less? =)

Man måste se till det personliga välbefinnandet ibland också och tine enbart till sin BR.

 

Jovisst, man gör naturligtvis som man vill, har egentligen inga problem med det.

 

Det jag vänder mig emot är den typ av av slentrianmässiga råd (typ "åk på semester", "ta ett break", "skaffa dig ett liv") som alltid ges när någon råkar ut för en downswing.

 

Perioder när det går dåligt är ett naturligt inslag i spelet och kan man lära sig hantera dem, fortsätta spela (och spela bra) så kommer man vinna mer i längden. Så enkelt är det.

 

Det har du helt rätt i men som jag förstod det så handlade det om en rätt lång nedåtgående spiral. Då kanske det är mer än varians. Asch jag försökte bara vara supportive :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perioder när det går dåligt är ett naturligt inslag i spelet och kan man lära sig hantera dem, fortsätta spela (och spela bra) så kommer man vinna mer i längden. Så enkelt är det.

Ja, poker handlar ju om att samla på sig så stor summa i form av +EV-timmar (eller beslut om man hellre vill det) som möjligt. Genom att spela när det känns tråkigt, inte spela mot bättre motstånd, osv. Om målet är pengar snarare än underhållning, vill säga.

 

Att inte orka grinda in timmarna när det går kasst är antagligen det ställe där jag (och väldigt många andra) skulle kunna påverka mitt EV mest. Antagligen mer än om jag skulle få klona Sagströms spel och fortsätta spela som jag gör. De riktigt stora EV-besluten för en någorlunda bra spelare rör ju inte saker som hur man spelar AK 3-handed på en missad flopp utan saker som hur man hanterar sitt spel, sin konsumtion, dygnsrytm och annat.

 

Angående "ta en paus"-råden så skulle folk antagligen inte ge en snickare eller advokat samma råd varje gång någon av dem mådde kasst. Om de gjorde det, och yrkespersonerna tog råden, så skulle det antagligen sluta med bortåt 20 veckors semester om året.

 

Jag tror att det är naivt att tro att man spelar lika bra om man är i en nedåtgående trend som när man har självförtroende. Då behöver man komma ifrån ett tag innan man slänger iväg för mycket av sin rulle.

Jag skulle nog säga tvärtom. Precis som det är naivt att tro att man spela extra bra om man tokplussar över 10k händer så är det naivt att tro att man spelar extra dåligt om man backar över 10k händer. Människor har i allmänhet en alldeles för stark tro på sin egen förmåga att påverka världen, särskilt i spel som poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående "ta en paus"-råden så skulle folk antagligen inte ge en snickare eller advokat samma råd varje gång någon av dem mådde kasst. Om de gjorde det, och yrkespersonerna tog råden, så skulle det antagligen sluta med bortåt 20 veckors semester om året.

 

Det beror ju på hur mycket deras "kassa mående" påverkar deras intjäningsförmåga. Kan tänka mig att många pokerspelare tar en del fler mycket marginella beslut när de har en downswing. Om så inte är fallet så ska man förstås fortsätta spela men om man känner att spelet påverkas negativt tycker inte jag det är fel att ta en paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på hur mycket deras "kassa mående" påverkar deras intjäningsförmåga.

Ja, min tes är ju att det inte är särskilt mycket. I vart fall inte om man har ok gameselection och spelar där man har rätt stora marginaler gentemot motståndarna.

 

Sen är det ju skillnad på att känna att man inte orkar spela och att vara så spyfärdig och bedövad av alla förluster att man bara vill bli nollad så man kan sluta. Då är det inte så bra idé att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...