Gå till innehåll

Önskemål och klagomurs tråd


Mjukis

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Prima och Tain kör väl med 1000-1500 i startchips?

Vi har snällare struktur än dom också så så himla farligt är det väl inte.

 

Men visst, är det många som tycker det är förlite får vi ta en funderare.

 

Så, ni som inte tycker om det, gör eran röst hörd här!! Även ni som tycker det är bra med 1500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja visst är det en snällare struktur..men du måste hålla med om att det lutar mer åt vem som får dom bästa hämderna inom en timme...man känner ju sig liksom fattig redan när man sätter sig vi borden.

 

om andledningen till att man får så få marker är att turneringen inte ska hålla på så länge...????

jag tycker så här....ni ordar ju en turnering i månaden....varför inte låta dom bakfulla kliva upp ur sängen tidigare och börja spela vid 12....istället för 15.00....då blir det för hoppningsvis mer poker..(om ni ger oss fler marker).

och dom som ska upp till arbetet känner sig inte lika stressade,,,( om det nu finns sånna)

mer marker till folket....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki när jag spelade masters of poker hade vi 4.000 i start marker. det var mer poker spel på borden än vad det är med 1500..på en turnering i stan....

blir man ut köpt och nån dåre får en träff på river ex. så har du fan inte mkt marker kvar....och att spela bra och psykologisk poker med en liten stack är inte det lättaste...

ett ex till...har man en callingstation vid bordet (som har lite tur oxå) och synar ner en med vad som helst en sån dåre kan man bli skylldig halva sin stack....har man då en STÖRE STACK så kan man ju spela på ett annat sätt mot en sån dåre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså... Kärringen har varit inne och bråkat..... (jessica)....

Det var 10000 i marker i masters (tanten skrev 4000... )

Blindsen var 25-50 och tiden 25min-50min....

Det är ju ett flerdagars event, det går ju inte jämföra med westbay.....

 

 

1500 i marker, blinds 5-10... är ju snällare än 4000 i marker, blinds 25-50.

(som det var förut)....

Handlar nog mer om psykologin... jag kände mig "jätte fattig"... det gick ju inte spela poker.... gillra fällor... skulle man spela vid mitt bord så var det HÖGA kort som gällde...

Ett exempel: I potten 90 marker... "folk" betar 500 marker.. :)

Frågan: Ska man syna med en draghand?? (hälften av mina marker)

Det kändes som ingen hade respekt för små markerna.....

Mitt bord där jag spela var ett "TOMTE" bord... antingen pank eller jätte stack.... fick ju absolut inga höga kort så det blev pank....

Hade 56s, J10s.... men kunde inte spela dom.... (vet att man vinner över tomtarna i längden men men...

(alla som satt vid mitt bord, ta bara åt er om ni är en TOMTE.... :)

 

 

Rossman.... Live och online går ju INTE jämföra... (bra svar willy wonka)

 

Tycker man kunde höja blinds tiderna iallafall (30min) och börja spela vid klockan 12.... men folk kanske inte har det intresset som jag har, och vill spela så länge...

/kejan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weyy skönt att det blivit lite fart på debatten iaf...

 

Jag tycker 1500 i marker är alldeles utmärkt, iaf när det gäller rebuy turneringar...

Ser inte hur det överhuvudtaget skulle gå o motivera 4k stack i rebuy...

 

Visst ska poker spelas över en lång tid, No doubt about it...

 

 

 

ps. ANTE to the people

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså 1500 kan kanske tyckas lite men jag tycker att det passar våran struktur på blinds rätt så bra.. :/

max antal startmarker skulle va 2k alltså

 

 

Men visst.. om nån känner för det så tycker jag vi kan ta en liten turnering där vi börjar med 20k i startmarker var / blindshöjning var 25e min / lessen familjen men ante är givet med startstack på över 2k !

 

O sen kan vi se hur många dagar det tar att få fram en vinnare :D

Vi kör givetvis efter vårat nuvarande blindsschema :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Tycker också vi borde ha lite mer startmarker eftersom det minskar turfaktorn och ökar spelutrymmet... kanske något högre blinds tider (30 mins) också.

 

Ante är bra att ha i slutet eftersom annars kan det sitta nån riktig shortstack och vänta ut någon annan shortstack som har mer marker men ändå kommer åka före eftersom han/hon får blinds före.. och på så sätt klättra i placering vilket är lite orättvisst... men antes löser ju det problemet :) Fast det är jobbit med antes i början..

 

aja det va lite funderingar iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som vi märker är det ju väldigt skilda åsikter ang startmarker och nu även antes.

 

Jag håller med dej Kejan att man känner sej lite fattig med bara 1000 startmarker, man måste hitta en bra hand hyffsat tidigt och klonka med den mot nån tomte som ger bort sina chips, så visst är det lite mer korten som avgör.

Här i Oslo startar vi med 1000 och har en lite brantare struktur än vad vi har och jag vet att det är jävligt att ta sej långt (ca 80 pers med varje gång), speciellt när det är så många tomtar med som det är här.

Men samtidigt är det nog mycket mer psykologi i det när man har färre marker, du vågar inte beta lika hårt på ett drag som du skulle om du hade dubbla stacken eller mer. Det är ju då man får börja räkna lite hur mycket procentuellt man betar ut från sin stack.

100 (10%) av sin stack "låter" ju inte lika mycket som 400 (10% om du har 4k) och nån tomte kanske synar ner dej till rivern och får sin stege eller flush.

 

Nu har vi ju höjt till 1500 och vi kommer testa hur det funkar med den startstacken.

Tycker de flesta att det är skit så får vi ta och omvärdera vårat omdöme ang antalet startmarker.

 

 

Och du Jessica, du måste inte vara så spendergalen bara för att du är tjej.

Tänk att det är en Gucci-affär du är inne på så kanske du håller lite mer i plånboken ;)

 

Vi ska se över detta lite, kan bli så att vi måste köra med Dice-markerna till re-buy turneringen och då kan vi ha 5000 startmarker och den gamla strukturen.

De markerna vi har fått från Expekt räcker nog tyvärr inte till re-buyen.

(Deras nya marker kommer vi få till 28/12.)1

 

Fortsätt diskussionen nu, jag kommer lägga mej i, jag lovar.

 

Rocco, Diego, Herman, Jerma, Ankreus och VetteTurbo, skriv ner era åsiker, utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...