Anref Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 Om man anser sig vara bättre än motståndaren, när är det då berättigat att ta en flip? Cash game som turnering, 100bb eller 200bb, demokrati eller republik, krig eller fred. Hur gör vi? Citera
Sideshow Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 Jag tror: I cashgame tar vi alltid, oavsett stackdjup. I turneringar kan man med rätt resonera annorlunda, ju djupare man är desto oftare kan man inte ta. Demokrati är inte motsatsen till republik. I krig känns det som att man gärna tar flippen Citera
OHChariot Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 Jag tror: I cashgame tar vi alltid, oavsett stackdjup. I turneringar kan man med rätt resonera annorlunda, ju djupare man är desto oftare kan man inte ta. Demokrati är inte motsatsen till republik. I krig känns det som att man gärna tar flippen Varför vill du alltid flippa i cashgames om du är bättre än motståndaren? Makes no sense. Citera
Anref Postad 20 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2014 Jag tror: I cashgame tar vi alltid, oavsett stackdjup. I turneringar kan man med rätt resonera annorlunda, ju djupare man är desto oftare kan man inte ta. Demokrati är inte motsatsen till republik. I krig känns det som att man gärna tar flippen Nej, jag tror den rätta benämningen på motsats till demokrati är diktatur, men det känns så MENA aktigt och jag tyckte inte det hörde hemma i tråden. Citera
valterego Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 En del av idén med att flippa bygger ju på fold equity också. Citera
Anref Postad 20 Januari , 2014 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2014 En del av idén med att flippa bygger ju på fold equity också. jo det är sant, men om vi bortser från det i den här tråden Citera
mr-flow Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 jo det är sant, men om vi bortser från det i den här tråden ???????????????? --------------------------- Om du fick drömma fritt vad skulle du få ut av den här trådstarten? Tycker inte frågeställningen är särskilt relevant eller genomtänkt, och då är jag ganska snäll. Citera
thefman Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 flip scenarion blir ju tydligare ju grundare stackar man har, vilket uteslutningsmässigt borde uppstå mer frekvent i turneringar. å andra sidan är ett turneringsliv värt nånting oftare än ett inköp i cashgame (undantaget då man vet att fisken troligt är ute efter uppdubbling+move on). Citera
Opteron Postad 20 Januari , 2014 Rapport Postad 20 Januari , 2014 Beror ju såklart på om du springer bra eller dåligt. Springer du dåligt kan det vara läge att ta flippen för att bevisa att hur synd det är om digsjälv. Springer du bra är det obv en nobrainer. Citera
Eblinho Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 Jag skulle gärna vilja veta, hur ni på förhand, kan veta att det är en flipp. Citera
Bombapott Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 tråden osar 2005..... retrotråd Citera
valterego Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 Jag skulle gärna vilja veta, hur ni på förhand, kan veta att det är en flipp. Förhand? Handlar inte hela tråden om att motivera tveksamma beslut i efterhand? Citera
valterego Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 Jag skulle gärna vilja veta, hur ni på förhand, kan veta att det är en flipp. Citera
Big Less Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 Beror ju såklart på om du springer bra eller dåligt. Springer du dåligt kan det vara läge att ta flippen för att bevisa att hur synd det är om digsjälv. Springer du bra är det obv en nobrainer. Tog lite tid, men till slut kom rätt svar. Citera
Bombapott Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 Tog lite tid, men till slut kom rätt svar. solklart svar Citera
okocha Postad 21 Januari , 2014 Rapport Postad 21 Januari , 2014 Jag skulle gärna vilja veta, hur ni på förhand, kan veta att det är en flipp. tror inte jag delar med mig av den hemligheten på ett öppet forum Citera
Recommended Posts