The Wall Postad 18 Januari , 2014 Rapport Share Postad 18 Januari , 2014 Tjena! Dags för mig att kliva in och bli mer seriös med mitt pokerspelande, och en dagbok här känns som ett bra steg. Jag har lirat SvS lägsta under ett par år, framförallt FR som givit lite extrapengar utan någon direkt ansträngning vilket varit varmt välkommet, särskilt som jag är student. 5max är det dock som gäller framöver, jag vill spela mer poker helt enkelt, och bli bättre. Tänker avsätta tid åt att plugga poker, vilket jag inte gjort tidigare bortsett från det absolut grundläggande. Tips mottages tacksamt, hittills har jag hittat gripsed youtubekanal vilken jag borde kunna få ut en del av... Det jag fått med mig hittills är position, position, position! Stats är väl alltid kul så slänger upp infon jag har från Hold´em Manager: Har dock spelat en del mer än så, första året eller så var utan programmet. Startade med 5max seriöst nu i januari, resultat hittills: Resultatmässigt OK än så länge men spelet har varit rätt varierande, vissa dagar har jag flippat ur och spelat händer som jag aldrig gjort tidigare vilket bl.a. resulterade i en dag med -3BI enbart på katastrofhänder vilket var rätt irriterande. En del dagar då jag nått den nivå av aggressivitet jag vill ha, andra då jag av någon anledning bara suttit och limpat... Aja, nu är vi igång - siktar på att spela minst 25k händer per månad. Slutligen då, kan någon ge en snabbkurs i hur man får till schyssta bilder? Edit: ser nu att bilderna inte syns överhuvudtaget av någon anledning, funkar dock om man högerklickar och öppnar i ny flik! Edit 2: Se där, ordnade sig nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
corgi Postad 18 Januari , 2014 Rapport Share Postad 18 Januari , 2014 Kan tipsa dig att ha mindre glapp mellan vpip/pfr, lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 18 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2014 Kan tipsa dig att ha mindre glapp mellan vpip/pfr, lycka till Tack! Stötte precis på det på twoplustwo, har inte alls reflekterat över det men ser att det tycks vara ett genomgående glapp i mitt spel: Lägger till det på listan! Slänger in en fråga här också, hur mycket är det normalt att backa på blindsen? Känner mig generellt osäker kring spelet från blindsen, blir till att läsa på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 sluta limpa, som corgi sa mindre glapp mellan vpip/pfr. Sluta syna så jäkla mycket i blindsen, din winrate är rätt kass i blindsen. Dunno om det är enbart samplesize, men är rätt säker på att du förlorar bra mycket mer i blindsen än vad man bör göra. Vet folk som plussar i blindsen så ska inte säga vad som är "normalt" då jag inte har någon aning själv. Personligen så backar jag i blindsen men backar rätt mycket mindre än vad du gör iaf. Tror i vilket fall det löser sig om du tightar till dig i blindsen och inte synar så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 19 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Jo, har gått igenom händerna nu under förmiddagen och det är en hel del uppenbara idiotspel från blindsen... Läste även Concept of the Week #22: Defending Blinds på 2+2, principerna känns klart sunda och det är helt klart något jag måste fokusera på. Hittade en hand som jag skulle vilja få lite feedback på, hur gör ni här? Det första jag funderar över är bet size på turn, ska vi all in här? Det andra är som synes river där jag dels undrar över bet size som känns helt off samt hur vi svarar på höjningen... I efterhand känns det som att det är all in på turn som gäller, samt att jag behöver läsa på mer om hur man spelar på rivern. [converted_hand][hand_history]Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. BB: $48.30 (96.6 bb) MP: $113.85 (227.7 bb) CO: $56.46 (112.9 bb) BTN: $46.95 (93.9 bb) Hero (SB): $136.67 (273.3 bb) Preflop: Hero is SB with A:heart: K:heart: MP calls $0.50, 2 folds, Hero raises to $2, BB folds, MP calls $1.50 Flop: ($4.50) K:diamond: 8:diamond: A:club: (2 players) Hero bets $3.37, MP calls $3.37 Turn: ($11.24) 7:club: (2 players) Hero bets $8.43, MP raises to $17.36, Hero raises to $40.34, MP calls $22.98 River: ($91.92) 6:diamond: (2 players) Hero bets $15, MP raises to $68.14, Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Synar bara turn och sedan check/synar jag nog alltid river. På högre nivåer går det nog att check/folda men tror fortfarande att de kommer fortsätta skjuta 2par på river då de flesta på NL50 suger, no offence! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 19 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Varför bara syn på turn? Jo, men just därför tänkte jag all in på turn - dels för att två par förmodligen synar, och dels för ev. färgdrag. Wawrinka vidare i AO! Hoppas på en ny maratonmatch mot Djokovic! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icecreem Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Synar bara turn och sedan check/synar jag nog alltid river. På högre nivåer går det nog att check/folda men tror fortfarande att de kommer fortsätta skjuta 2par på river då de flesta på NL50 suger, no offence! Om folk är så dåliga, finns de ju ingen anledning o bara flatta turn. Jag gillar att du slår om den för värde de ligger 2 fd ute, fi kan själv ha sämre 2p osv. Har inte riktigt räknat era stacksizes men jag pushar river, du kommer få syn av sämre. gl:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 19 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Om folk är så dåliga, finns de ju ingen anledning o bara flatta turn. Jag gillar att du slår om den för värde de ligger 2 fd ute, fi kan själv ha sämre 2p osv. Har inte riktigt räknat era stacksizes men jag pushar river, du kommer få syn av sämre. gl:) Tack! Precis, tänker så jag också. Gick dock inget vidare just den här gången men känns som rejält oflyt: Spoiler! Results: $228.20 pot ($5.70 rake)Final Board: K:diamond: 8:diamond: A:club: 7:club: 6:diamond: MP showed 7:diamond: A:diamond: and won $222.50 ($108.65 net) Hero mucked A:heart: K:heart: and lost (-$113.85 net) [/hand_history][/converted_hand] Dagens spel, får se om det blir mer idag: Startade illa, var inte alls nöjd med mitt spel men det löste sig till slut. Dock spelade jag fortsatt bort mig totalt på blindsen... Denna var intressant, kom som en riktig överraskning: [converted_hand][hand_history]Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: $68.95 (137.9 bb) Hero (BB): $100 (200 bb) MP: $33.08 (66.2 bb) CO: $52.24 (104.5 bb) BTN: $30.54 (61.1 bb) Preflop: Hero is BB with A:heart: 7:heart: 3 folds, SB completes, Hero raises to $1.50, SB raises to $2.50, Hero calls $1 Flop: ($5) A:club: 4:spade: 7:spade: (2 players) SB checks, Hero bets $3.75, SB calls $3.75 Turn: ($12.50) 4:heart: (2 players) SB checks, Hero bets $9.37, SB calls $9.37 River: ($31.24) 9:diamond: (2 players) SB checks, Hero bets $15.62, SB raises to $40.74, Hero calls $25.12 Spoiler! Results: $112.72 pot ($2.81 rake)Final Board: A:club: 4:spade: 7:spade: 4:heart: 9:diamond: SB showed A:diamond: A:spade: and won $109.91 ($53.55 net) Hero mucked A:heart: 7:heart: and lost (-$56.36 net) [/hand_history][/converted_hand] Känns inte som att synen är fel, men vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 20 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2014 Dagens spel: Vad tror ni om denna? Min-raise på turn kändes som eventuell triss men för billigt för fold, resonerade jag - rätt/fel? Hade ingen info på spelaren. Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. Hero (BTN): $98.50 (197 bb) SB: $52.88 (105.8 bb) BB: $38.20 (76.4 bb) MP: $88.13 (176.3 bb) CO: $29.95 (59.9 bb) Preflop: Hero is BTN with Q:heart: Q:spade: MP calls $0.50, CO folds, Hero raises to $2.25, 2 folds, MP calls $1.75 Flop: ($5.25) 9:spade: 5:club: 3:heart: (2 players) MP checks, Hero bets $3.93, MP calls $3.93 Turn: ($13.11) J:diamond: (2 players) MP checks, Hero bets $9.83, MP raises to $19.66, Hero calls $9.83 River: ($52.43) 6:diamond: (2 players) MP bets $11.50, Hero calls $11.50 Spoiler! Results: $75.43 pot ($1.88 rake)Final Board: 9:spade: 5:club: 3:heart: J:diamond: 6:diamond: Hero mucked Q:heart: Q:spade: and lost (-$37.34 net) MP showed J:club: J:heart: and won $73.55 ($36.21 net) Sen har vi den här skojaren, lirar över 50% av händerna. På turn var jag 100 på att han skulle lägga men icke. Han borde rimligtvis lägga men kanske har jag inget där att göra?: Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: $61.68 (123.4 bb) Hero (BB): $101.23 (202.5 bb) MP: $39.25 (78.5 bb) CO: $19.91 (39.8 bb) BTN: $97.70 (195.4 bb) Preflop: Hero is BB with 7:heart: 7:spade: MP folds, CO calls $0.50, BTN folds, SB completes, Hero raises to $1.25, CO folds, SB raises to $2, Hero calls $0.75 Flop: ($4.50) J:club: 3:heart: 6:club: (2 players) SB bets $1.50, Hero raises to $7.12, SB calls $5.62 Turn: ($18.74) 2:heart: (2 players) SB checks, Hero bets $14.05, SB calls $14.05 River: ($46.84) 2:spade: (2 players) SB bets $6, Hero calls $6 Spoiler! Results: $58.84 pot ($1.47 rake)Final Board: J:club: 3:heart: 6:club: 2:heart: 2:spade: SB showed 8:club: J:heart: and won $57.37 ($28.20 net) Hero mucked 7:heart: 7:spade: and lost (-$29.17 net) Slutligen denna, är mer rent teoretiskt jag undrar över... Hur spelar jag KK? Är det OK med all in pre om vi förutsätter att motståndaren är okänd? Denna lirade 80% av händerna (dock dåligt sample), hade det kanske varit vettigt att få in det pre? Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: $86.46 (172.9 bb) BB: $50 (100 bb) Hero (MP): $121.21 (242.4 bb) CO: $20 (40 bb) BTN: $55.46 (110.9 bb) Preflop: Hero is MP with K:diamond: K:spade: CO posts BB OOP, Hero raises to $2.25, CO calls $1.75, BTN folds, SB raises to $9.50, BB folds, Hero calls $7.25, CO folds Flop: ($21.75) 4:club: A:heart: 3:diamond: (2 players) SB bets $16.31, Hero folds Spoiler! Results: $21.75 pot ($0.54 rake)Final Board: 4:club: A:heart: 3:diamond: SB mucked and won $21.21 ($11.71 net) Hero mucked K:diamond: K:spade: and lost (-$9.50 net) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 20 Januari , 2014 Rapport Share Postad 20 Januari , 2014 syna flopp i 77 ist för att slå om, för stor sizing också. KK åker in pre ja Försök tänka att du spelar mot en range ist för att sätta folk på specifika händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 21 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2014 syna flopp i 77 ist för att slå om, för stor sizing också. KK åker in pre ja Försök tänka att du spelar mot en range ist för att sätta folk på specifika händer. Tack för att du tar dig tid! 77, hur går jag sedan vidare isf? Antagligen kommer inget större bet på river, nöjer du dig med att syna/checka ut, i det här fallet? Dagens spel: Gott flyt nu! AQ/AJ från mörkarna har dock varit lagom roligt, hur lirar ni dessa? Folk sitter och bara synar hela vägen med AK eller sämre A som inte sällan hittar två par på river... Känns som att man ev. behöver tighta till det? Kanske slump...? Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. Hero (SB): $99.51 (199 bb) BB: $53.40 (106.8 bb) MP: $143.28 (286.6 bb) CO: $50.88 (101.8 bb) BTN: $42.36 (84.7 bb) Preflop: Hero is SB with K:club: K:spade: MP folds, CO raises to $3, BTN folds, Hero raises to $9.50, BB calls $9, CO calls $6.50 Flop: ($28.50) 5:club: 4:heart: 3:club: (3 players) Hero bets $14.25, BB calls $14.25, CO raises to $41.38 and is all-in, Hero calls $27.13, BB calls $27.13 Turn: ($152.64) 7:club: (3 players, 1 is all-in) Hero bets $3, BB calls $2.52 and is all-in River: ($157.68) 6:club: (3 players, 2 are all-in) Spoiler! Results: $157.68 pot ($4.42 rake)Final Board: 5:club: 4:heart: 3:club: 7:club: 6:club: Hero showed K:club: K:spade: and won $153.26 ($99.86 net) BB mucked and lost (-$53.40 net) Är denna korrekt spelad? Båda lirar en bra bit över 50% av händerna, känns trots risken för triss som att man generellt sett sällan borde ligga i underläge här? För övrigt, fan vad skönt det var att se Wawrinka kämpa ner Djokovic! Allez! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 21 Januari , 2014 Rapport Share Postad 21 Januari , 2014 77an blir nog syn flopp, checkar bakom turn utan reads och synar river. Tycker nog din sizing på turn känns lite onödigt stor också. Fast vet faktiskt inte själv, är lättare om man har en hud framför sig eller lite reads. Mot vissa får man nog betta turn och vissa får man checka bakom. Men syn river blir det nog minsann 100% av gångerna när han gör det så litet. KK-handen tycker jag är wp, eventuellt om vi vill 3betta större mtp ur poss är väl det enda. Ang AQ/AJ får du nog vara lite mer konkret. Känner dock själv att jag är lite osäker på när dessa händer bör 3bettas och synas så kanske inte är helt rätt person. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 22 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2014 OK! Kändes verkligen som att han skulle lägga sig där om man satte tillräcklig press, men jag får helt enkelt lära mig mer om när jag ska göra det. Äh, AQ/AJ var mest en grej jag fick för mig, när jag gick tillbaka och kollade var det inte så farligt. Men det är lite knepigt ibland... Dagens spel gav +300 lite drygt över 1300 händer. Inga superintressanta händer egentligen, hade ett bord där jag kom in i ett härligt svep mot ett gäng fiskar som lyckades med att träffa allt - runner runner färg, gutshot och så avslutade jag med att gå förlorandes ur triss mot triss. Backade 160bb där, hämtade tillbaka 60bb men de fortsatte att träffa medan jag inte hittade någonting därefter... Utöver det tycks det som att jag lyckats stoppa läckan ur mörkarna, även om jag tycker att jag fortfarande lirar lite väl många händer därifrån. Fick möjlighet att gå all in pre med AA idag också, alltid lika skönt... Gillar inte att komma in med den här typen av händer mot flera och den där floppen var riktigt äcklig, särskilt som motståndet spelar över 50% av händerna och jag inte täckte upp klövern. Finns väl egentligen inte mycket mer att göra i det här läget? Vad läggs på turn som inte viks på flopp... Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. BTN: $96.39 (192.8 bb) SB: $146.23 (292.5 bb) Hero (BB): $98.82 (197.6 bb) MP: $67.71 (135.4 bb) CO: $39 (78 bb) Preflop: Hero is BB with K:spade: A:diamond: MP folds, CO raises to $1, BTN calls $1, SB folds, Hero raises to $4.25, CO calls $3.25, BTN calls $3.25 Flop: ($13) K:club: 6:heart: 7:club: (3 players) Hero bets $6.50, CO calls $6.50, BTN calls $6.50 Turn: ($32.50) 9:club: (3 players) Hero checks, CO bets $10, BTN calls $10, Hero folds River: ($52.50) 5:diamond: (2 players) CO checks, BTN checks Spoiler! Results: $52.50 pot ($1.31 rake)Final Board: K:club: 6:heart: 7:club: 9:club: 5:diamond: BTN showed K:diamond: A:heart: and won $51.19 ($30.44 net) CO showed K:heart: T:diamond: and lost (-$20.75 net) Hur får jag generellt mest värde ur såna här situationer? Höja på turn i det läget kändes för uppenbart, sen tänkte jag som så att jag fejkar att köpa potten (vilket tycks funka rätt schysst, så länge man väljer sina tillfällen. I efterhand känns inte det här som ett sådant). Känner dock att jag är osäker kring att plocka ur värde i såna här lägen... Tips? Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. Hero (SB): $115.73 (231.5 bb) BB: $100 (200 bb) MP: $122.33 (244.7 bb) CO: $52.92 (105.8 bb) BTN: $36.56 (73.1 bb) Preflop: Hero is SB with K:heart: J:heart: MP folds, CO raises to $2.50, BTN calls $2.50, Hero calls $2.25, BB folds Flop: ($8) 6:heart: 5:club: Q:heart: (3 players) Hero checks, CO bets $5, BTN folds, Hero calls $5 Turn: ($18) 9:heart: (2 players) Hero checks, CO bets $9, Hero calls $9 River: ($36) 7:club: (2 players) Hero bets $36, CO raises to $36.42 and is all-in, Hero calls $0.42 Spoiler! Results: $108.84 pot ($2.72 rake)Final Board: 6:heart: 5:club: Q:heart: 9:heart: 7:club: Hero showed K:heart: J:heart: and won $106.12 ($53.20 net) CO showed 9:club: Q:club: and lost (-$52.92 net) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 22 Januari , 2014 Rapport Share Postad 22 Januari , 2014 bet/fold AK turn, fiskar viker verkligen inte Kx där på turn. KJ raisar jag nog alltid turn med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 22 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2014 bet/fold AK turn, fiskar viker verkligen inte Kx där på turn. KJ raisar jag nog alltid turn med Hade ena lagt sig på flopp/pre hade jag gått vidare, nu kändes det bara som att det var upplagt för torsk... Är det verkligen värt att gå vidare i såna här situationer? Känns som en onödig risk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 22 Januari , 2014 Rapport Share Postad 22 Januari , 2014 Hade ena lagt sig på flopp/pre hade jag gått vidare, nu kändes det bara som att det var upplagt för torsk... Är det verkligen värt att gå vidare i såna här situationer? Känns som en onödig risk? Du spelar mot fiskar som inte tänker rationellt, de har tonvis med kungar, pocketpar, stegdrag osv. Bettar du och blir raisad så kan du folda och må bra. Handen blir ju jättesvårspelad om vi börjar checka här. Tror lätt fiskarna kan syna med typ Ac7/6 och sånna händer också. "onödig risk" säger bara att jag tycker man borde gå bet/fold.. Du behöver ju inte gå broke för hela stacken eller något sånt. Tror som sagt vi ligger före motståndarnas range här rätt ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 23 Januari , 2014 Rapport Share Postad 23 Januari , 2014 Eftersom den brädan är så våt att den redan har plats i nästa säsong av Paradise Hotell så tycker jag du skall cbetta lite större. Sedan är det obvious en syn på turn men gillar hellre att bet/folda turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 24 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2014 Du spelar mot fiskar som inte tänker rationellt, de har tonvis med kungar, pocketpar, stegdrag osv. Bettar du och blir raisad så kan du folda och må bra. Handen blir ju jättesvårspelad om vi börjar checka här. Tror lätt fiskarna kan syna med typ Ac7/6 och sånna händer också. "onödig risk" säger bara att jag tycker man borde gå bet/fold.. Du behöver ju inte gå broke för hela stacken eller något sånt. Tror som sagt vi ligger före motståndarnas range här rätt ofta. Eftersom den brädan är så våt att den redan har plats i nästa säsong av Paradise Hotell så tycker jag du skall cbetta lite större. Sedan är det obvious en syn på turn men gillar hellre att bet/folda turn. Cbet kan jag hålla med om, kanske pot/ 3/4 på flopp? Men å andra sidan skulle jag nog bli ÄN mer osäker på turn isf, för jag undrar fortfarande vad som synas med på flopp som inte redan träffat/träffar på turn. Som sagt, isolerad fisk är kalas men när de är fler känns det i det här läget som att det kommer finnas bättre möjligheter. Samtidigt förstår jag vad ni menar... Det är nog någon form av spärr jag fått med mig från FR där jag spelat så nära riskfritt jag kunnat... Men om vi utgår ifrån att vi är i överläge, vad är då rimlig bet size på turn? Gårdagen la jag ner efter drygt 500 händer, hade sovit dåligt och kände hur fokus gled iväg till annat och då är det bättre att sluta. +/-0. Förhoppningsvis blir det bra med lir ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gorillai Postad 24 Januari , 2014 Rapport Share Postad 24 Januari , 2014 Cbet kan jag hålla med om, kanske pot/ 3/4 på flopp? Men å andra sidan skulle jag nog bli ÄN mer osäker på turn isf, för jag undrar fortfarande vad som synas med på flopp som inte redan träffat/träffar på turn. Som sagt, isolerad fisk är kalas men när de är fler känns det i det här läget som att det kommer finnas bättre möjligheter. Samtidigt förstår jag vad ni menar... Det är nog någon form av spärr jag fått med mig från FR där jag spelat så nära riskfritt jag kunnat... Men om vi utgår ifrån att vi är i överläge, vad är då rimlig bet size på turn? Gårdagen la jag ner efter drygt 500 händer, hade sovit dåligt och kände hur fokus gled iväg till annat och då är det bättre att sluta. +/-0. Förhoppningsvis blir det bra med lir ikväll. Du får syn av jättemånga Kx-combos,Tx med klöver, QJ / AQ / AJ med en klöver, ja du.. Det är sjukt många händer en fisk kmr syna med som vi har beat. Som sagt, det är en fisk har ngn dig beat så kmr det nog en raise eller liknande. Slå runt 3/4 känns väl rätt standard imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 24 Januari , 2014 Rapport Share Postad 24 Januari , 2014 Kan ha drömt detta, men stod det inte nånstans i klienten eller på Svs hemsida att du hade vunnit nån ranking? Typ Nord...-nånting? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 24 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2014 Du får syn av jättemånga Kx-combos,Tx med klöver, QJ / AQ / AJ med en klöver, ja du.. Det är sjukt många händer en fisk kmr syna med som vi har beat. Som sagt, det är en fisk har ngn dig beat så kmr det nog en raise eller liknande. Slå runt 3/4 känns väl rätt standard imo. Då så, lesson learned! Kan ha drömt detta, men stod det inte nånstans i klienten eller på Svs hemsida att du hade vunnit nån ranking? Typ Nord...-nånting? Det har du nog drömt, särskilt som jag inte skrivit ut nick här Men kul att du hittat hit, du är varmt välkommen tillbaka:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 25 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2014 Gårdagens spel: +415kr över 1350 händer. Började riktigt bra, sen tappade jag fort fokus och började spela flummigt från alla håll och kanter. Kom sedan in i en period då jag tyckte att det plötsligt var tråkigt att sitta där, när jag sedan kollar in vilka jag spelar med inser jag att fisken lämnat och det på ena bordet inte finns en enda motståndare med över 22 VPIP. Allvarligt talat, hur orkar man sitta på 5max /0,5 och spela 13% av händerna...? I vilket fall, bestämde mig för att kika runt lite på /1 - hittade riktigt fina bord med megafisk! Oflyt till en början då fisken träffade gutshot, och sedan plockade av resten av bordet en hel del, men drygt 45 minuter senare var 80% av stacken hos mig:-) Får se om jag fortsätter testa lite på /1 framöver, hittar jag lite schyssta bord så varför inte... Totalt gick jag -150 på /0,5 ink. AA mot färgdrag på turn, AKs mot QQ pre, någon AQ som jag gick bort mig med... Stör mig fortfarande på AQ, eller kanske snarare de jävlar som sitter och bara synar ner hela vägen med AK. Slump kanske, men lika irriterande varje gång. All in eller ge fisken chansen att satsa? Eftersom han spelade så aggressivt, under flera händer, tänkte jag att jag lika gärna kunde gå in... Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: $61.30 (122.6 bb) BB: $97.83 (195.7 bb) Hero (MP): $89.62 (179.2 bb) CO: $100 (200 bb) BTN: $123.59 (247.2 bb) Preflop: Hero is MP with Q:spade: Q:diamond: Hero raises to $1.75, CO folds, BTN raises to $3, SB folds, BB calls $2.50, Hero raises to $7.62, BTN calls $4.62, BB folds Flop: ($18.49) Q:heart: 4:spade: 9:spade: (2 players) Hero checks, BTN bets $15, Hero calls $15 Turn: ($48.49) 3:spade: (2 players) Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20 River: ($88.49) T:diamond: (2 players) Hero bets $47 and is all-in, BTN folds Rätt spelat eller för het på gröten? Minraise tänkte jag minst två par, kommer inte lägga sig men tji fick jag... Känns i efterhand som att jag borde höjt men kanske upp till runt 80-90? Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. BB: $134.30 (134.3 bb) MP: $40.53 (40.5 bb) CO: $156.16 (156.2 bb) Hero (BTN): $159.32 (159.3 bb) SB: $211.81 (211.8 bb) Preflop: Hero is BTN with T:diamond: K:diamond: MP calls $1, CO calls $1, Hero raises to $5.50, 2 folds, MP calls $4.50, CO calls $4.50 Flop: ($18) J:diamond: Q:diamond: A:heart: (3 players) MP checks, CO checks, Hero checks Turn: ($18) 6:club: (3 players) MP bets $18, CO raises to $36, Hero raises to $153.82 and is all-in, MP calls $17.03 and is all-in, CO folds River: ($125.03) 3:diamond: (2 players, 2 are all-in) Hade knappt några händer på motståndaren. Korrekt spelad? Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 6 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. Hero (SB): $96.91 (96.9 bb) BB: $202.09 (202.1 bb) UTG: $198.26 (198.3 bb) MP: $215.99 (216 bb) CO: $105.24 (105.2 bb) BTN: $241.05 (241.1 bb) Preflop: Hero is SB with A:club: Q:diamond: UTG folds, MP calls $1, 2 folds, Hero raises to $4, BB calls $3, MP folds Flop: ($9) Q:spade: 3:spade: 8:diamond: (2 players) Hero bets $6.75, BB raises to $17, Hero calls $10.25 Turn: ($43) 8:club: (2 players) Hero checks, BB bets $23, Hero raises to $75.91 and is all-in, BB calls $52.91 River: ($194.82) K:diamond: (2 players, 1 is all-in) Ny spelare till bordet - syn som gäller? Snabb check, syn och pot på river... Min tanke var främst floppad triss, eventuellt A5 --> fold. Boss, $0.50/$1 Pot Limit Hold'em Cash, 5 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. Hero (CO): $541.20 (541.2 bb) BTN: $304.58 (304.6 bb) SB: $150.97 (151 bb) BB: $200 (200 bb) MP: $168.84 (168.8 bb) Preflop: Hero is CO with K:diamond: A:heart: MP folds, Hero raises to $3.50, 2 folds, BB calls $2.50 Flop: ($7.50) 5:heart: Q:spade: A:spade: (2 players) BB checks, Hero bets $5.62, BB calls $5.62 Turn: ($18.74) 7:club: (2 players) BB checks, Hero bets $14.05, BB calls $14.05 River: ($46.84) 5:club: (2 players) BB bets $43, Hero folds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 26 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2014 Sicket antiklimax i Australien... Nåväl, fantastisk turnering av Wawrinka! Blev en rejäl session igår, drygt 2200 händer över fem timmar: +1115 Värmde upp med en timme på /0,5 där jag hittade närapå 1BI, sen flyttade jag upp igen till /1. Träffade riktigt bra och fick in det mot rätt spelare. Ett par tråkiga händer blev det också givetvis, men höll nere potten i dessa för det mesta. Var riktigt seg efteråt men det var det värt. Får se om det blir något idag, måndagar är pokerfria så vore kanske fint men vi får se hur jag känner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Wall Postad 29 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2014 Två pokerfria dagar blev det, rätt skönt faktiskt! Tillbaka igår, började strålande men så började fisken hitta sina trevliga träffar och sen tappade jag fokus under en kort period där jag satsade hej vilt... Nåväl, +75 över drygt 900 händer till slut ändå. En fin månad på väg mot sitt slut, får summera lite kort i helgen. En sak som behöver förbättras är helt klart studietiden, blev inte alls lika mycket som det var tänkt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts