Gå till innehåll

Dygnsrytm & poker


Evergrey

Recommended Posts

Finns det någon pokerspelare där ute som har "normal" dygnsrytm?

Och nu menar jag riktiga pokerspelare och inte vettiga människor med jobb/studier vid sidan av.

 

Det är ju helt värdelöst att vakna vid klockan 10 när det ändå inte är vettigt värde vid borden förrän på kvällen. Tro fan att man börjar gäspa första varvet också.

Å andra sidan sitter man till slut där klockan 12 på dagen och har inte lyckats somna än. Ska man umgås med pöbeln får man antingen dygna eller planera in det flera dagar i förväg så att man hinner vända på dygnet någorlunda.

 

Är dagsljus ett fenomen man som pokerspelare får ge upp hoppet om att uppleva eller går det att hitta en balans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av dem jag känner (inkl jag själv) som spelar poker/studerar och har möjligheten att lite konstig dygnsrytm ibland, har det till och från. Morgonvärdet på svs är väl inte så kasst alltid? Brukar väl tvärtom vara ganska bra, om inte annat får du väl spela någon annan site. Eller ha ngn form av rutin på morgonen att du går upp och tränar eller något om du nu vill ha bra dygnsrytm dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem var länge att jag tog en "gubbsovning" på nån timma 1-2 gånger per dag så var det som skevade upp min dygnsrytm!

Nu är det mycket bättre då jag vant mig att inte köra spansk jättesiesta men är fortfarande en nattmänniska. Börjar normalt känna mig trött runt 04.00 då stänger jag ner ev. spel för att somna in till en film nån timma senare och vaknar sedan runt 13.00. Har inga problem att sova när det är ljust, livligt eller om det vore krig. Kallas "skalman" av mina vänner :-)

Rutiner samt att röra på sig lite och då gärna ute är grymt viktigt för att ha bra fokus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de bästa fördelarna med att bara spela poker är att aldrig behöva ställa klockan imo, har sjuk ångest när det finns gånger då man måste göra det ändå :S

 

Sen mår iaf inte jag särskilt bra när man vaknar vid 17-18-tiden så försöker ändå att stiga upp mellan 13-15:roll:

 

Sen har jag alltid varit en nattmänniska också. Underbart när alla andra sover, det är knäpptyst och man sitter och myser framför datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har hittat nöten. Helt sluta sova och spela poker non-stop.

 

Svaret på din fråga är nej för min del. Ser det som en destruktiv lyx att aldrig ställa klocka, sova när jag är trött, vakna när jag är pigg.

 

Kan tillägga att någon form av rutin förmodligen hade haft positiv inverkan på mitt liv. "Dricka 2 kvällar/vecka på cardinal" räknas inte, och är inte ens aktuell längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar nästintill uteslutande dagtid. Alltid uppe innan 08. Många av mina pokervänner kör på samma upplägg, dvs normala arbetstider.

 

Finns många fördelar, är absolut inte lika trött som jag var innan när jag spelade bara nätter. Ett mycket bredare socialt liv. Gött att äta lunch med polare som inte spelare poker m.m m.m

 

Såklart är trafiken på siterna sämre men spelar man tillräckligt många siter så funkar det klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...