bjoelle Postad 10 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2014 Tackar gubbar! Tänkte mig ett lite längre inlägg med några intressanta spots, primärt en från finalbordet som gärna får sågas/hyllas. Citera
bjoelle Postad 12 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2014 Har en hand från finalbordet jag var lite fundersam över efteråt. Redan pratat om den med ett antal personer, så läser någon av er, eller ni som vet facit, låt gärna bli att kommentera tills vidare. Det är första handen på finalbordet. Här är chipcountsen: http://www.pokerresultat.org/nordic-light-poker-2014/post/79671/chip-counts Jag öppnar 2x utg. UTG+1(Mattias) flattar, UTG+3 Snusarn 3bettar till 5,5bb. 1. Vad bör min öppningsrange va? 2. Vad bör Mattias flatrange va? 3. Vad bör Snusarn 3bets-range va? 4. Vad i min förväntade öppningsrange ska jag gå med? Ursäkta om jag missat någon detalj, passade på att skriva detta på laptopen under tiden jag laga mat. Citera
Snusarn Postad 12 Februari , 2014 Rapport Postad 12 Februari , 2014 Jag tror inte stackarna stämmer, jag spelade typ 450 och du 150-någonting om jag inte minns helt galet. Och blindsen var 4k/8k. Och så var det ju två till med, varav en spelade typ 8bb. Edit: Hade visst inte alls 450. http://www.pokerresultat.org/nordic-light-poker-2014/post/79628/chip-counts Citera
valterego Postad 12 Februari , 2014 Rapport Postad 12 Februari , 2014 Det här är chip counts när finalbordet började: Örjahn Winther, 621 000 Mattias Hansson, 529 000 Erik Backlund, 368 000 Bosse Gustafsson, 279 000 Olov Jansson, 248 000 Matz Svensén, 224 000 Jenny Westerlund, 168 000 Björn Eriksson, 149 000 Anna Wiberg, 95 000 Blinds 4K / 8K med ante 1K. Citera
bjoelle Postad 12 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2014 Tackar. Råkade mycket riktigt länka in fel chipcount. Citera
bjoelle Postad 15 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2014 På tåget upp till stockholm för förbundets årsmöte. Kör en mellandlandning i Linköping på vägen hem för någon öl, mat, och lite turbolir med Flugmeister och Härold. Citera
Crappy Postad 15 Februari , 2014 Rapport Postad 15 Februari , 2014 Har en hand från finalbordet jag var lite fundersam över efteråt. Redan pratat om den med ett antal personer, så läser någon av er, eller ni som vet facit, låt gärna bli att kommentera tills vidare. Det är första handen på finalbordet. Här är chipcountsen: http://www.pokerresultat.org/nordic-light-poker-2014/post/79671/chip-counts Jag öppnar 2x utg. UTG+1(Mattias) flattar, UTG+3 Snusarn 3bettar till 5,5bb. 1. Vad bör min öppningsrange va? 2. Vad bör Mattias flatrange va? 3. Vad bör Snusarn 3bets-range va? 4. Vad i min förväntade öppningsrange ska jag gå med? Ursäkta om jag missat någon detalj, passade på att skriva detta på laptopen under tiden jag laga mat. Jag vill gärna få ett facit Personligen kommer jag inte ens med en gissning för att slippa göra mig till åtlöje för hela PF Citera
bjoelle Postad 16 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2014 Känns ju ganska lame att ge "mitt" svar före jag ens fått ett enda försök till analys av situationen. Kanske hjälper denna "bump". Varit på svepofs årsmöte idag, 3h sömn, 3h tåg, 3h möte. Sen kommer jag inte hem och fick åka till Linköping istället, lite närmare hem imorgon, och så fick man ju fira flugans låtsasfödelsedag med Timman. Sen får man ju testa flugans för tillfället glödheta Lina, lirat 5-6turrar och fick en 2a plats i The(peder)Månsson på 888. Citera
bjoelle Postad 19 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2014 Hela Poker-SM Online schemat ligger nu uppe i Pokerstars klient. Main sattar är redan igång. Någon som kvalat in än? Någon som tänkt lira hela schemat? Någon som kan lära mig börja folda i stud? Citera
Katt3n Postad 19 Februari , 2014 Rapport Postad 19 Februari , 2014 Hela Poker-SM Online schemat ligger nu uppe i Pokerstars klient. Main sattar är redan igång. Någon som kvalat in än? Någon som tänkt lira hela schemat? Någon som kan lära mig börja folda i stud? Huplo? Citera
bjoelle Postad 19 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2014 Tog mig ett tag att förstå, då jag var efterbliven nog att läsa det såsom "Duplo"(klassiska stora Legon). Förstod sen, och får hänvisa dig till ursäkten längre bak i DBn. flåt. Citera
Katt3n Postad 19 Februari , 2014 Rapport Postad 19 Februari , 2014 Sorry, missade det tidigare inlägget. It's all good (Får väl ta med tre-fyra kompisar och kuppa till ett övertagande av svepof nästa år ) Citera
Nilzzon86 Postad 19 Februari , 2014 Rapport Postad 19 Februari , 2014 Såg att du kvalat till SM Main! grattis! Ja tänkte spela main och highrollern för den har aldrig kommit upp i prisgarantin dom tidigare åren, men såg att dom sänkt garantin på den så blir nog bara main om ja inte känner att jag kommer springa som fan.. Citera
bjoelle Postad 19 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2014 Tack. Just highrollern har väl legat på gränsen de två tidigare åren på Stars. Klart är nog hur som att det som tidigare år blir lite av en kukmätartävling deluxe, har varit riktigt tuffa startfält i den. Citera
bjoelle Postad 26 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2014 Santaontilt uppmärksamma mig på Paradise Hotel Norge. Skäms lite över min fäbless för vad man väl bör kalla "white trash TV", men va fan, det är kul. Tvisten på första veckan av Paradise Hotel Norge är helt jävla amazing. Citera
eddor Postad 26 Februari , 2014 Rapport Postad 26 Februari , 2014 Santaontilt uppmärksamma mig på Paradise Hotel Norge. Skäms lite över min fäbless för vad man väl bör kalla "white trash TV", men va fan, det är kul. Tvisten på första veckan av Paradise Hotel Norge är helt jävla amazing. Hört att det ska vara några snäpp sjukare än PH swe. Kan man ladda ned/streama någonstans? Citera
bjoelle Postad 26 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2014 Finns på tv3play Citera
papiPope Postad 26 Februari , 2014 Rapport Postad 26 Februari , 2014 Åh nytt PH! Se säsong 9 av danska, typ 71 avsnitt iofs men rekas verkligen från avsnitt 25 när Nicolas kommer in, jävla legend! Min idol. Citera
bjoelle Postad 4 Mars , 2014 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2014 Låg i linje med vad man förvänta sig av ett troll. Citera
Recommended Posts