Gå till innehåll

Propaganda & Turrar med Bjoelle


bjoelle

Recommended Posts

  • Svars 191
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haft en BE-vecka på några få turre-pass. Igår blev ett sånt klassiskt pass där jag efter ett par timmar in kom in i turn-action på ett bord och inte hade en jävla aning om vad jag gjort preflop och flop. Tror säkert många MTT-grinders känner igen sig, man går in i någon form av autopilot, förmodligen +EV, men med semikallt spel.

 

Kör ett kort pass nu, och beger mig mot Borås imorgon för Julfirande med släkt&familj. Som det ser ut nu gör jag en kort visit till Gbg för Christmas Pokerweek, tänkte spela 3k 6-maxen på juldagen. Ser fram emot många glada forumiter, öl, och lite klassiskt arga cosmopol-vakter som ätit för lite pepparkakor. Ser ni mig på plats är det bara att hälsa, vill ni bjuda på öl dricker jag det mesta, rödvin fungerar även det. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade för avsikt att spela åtminstone 6-maxen på CPW, men efter en vecka med familj och vänner i Borås var jag oerhört trött och konstigt nog omotiverad för spel. Klev helt enkelt CPW helt och tog mig hemmåt Hultsfred igen för lite slappande och nätgrind.

 

Har åtminstone fått köpt lite % i CPW och håller tummarna för att man får casha in lite där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar whine mer än något annat, därför har jag inte sagt så mycket om spelet sista veckan. Hade en sådan där fantastisk dag igår som kunnat resultera ett inlägg man nästan skulle kunna tro att crappy skrivit.

 

Fick dock belöning för mödan idag och fick skeppa hot30 på Stars.Baguette för 2,3k friska, gröna siffror för dagen och allting. Nästan så man borde stänga ner verksamheten för året, men anar att jag pallrar mig till datorn för även morgondagens grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar whine mer än något annat, därför har jag inte sagt så mycket om spelet sista veckan. Hade en sådan där fantastisk dag igår som kunnat resultera ett inlägg man nästan skulle kunna tro att crappy skrivit.

 

Fick dock belöning för mödan idag och fick skeppa hot30 på Stars.Baguette för 2,3k friska, gröna siffror för dagen och allting. Nästan så man borde stänga ner verksamheten för året, men anar att jag pallrar mig till datorn för även morgondagens grind.

 

Bra jobbat! Vilken lirare du är Bjoelle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tänkte inte skriva något om mitt eget spel just nu, det tuggar på, och jag tror 2014 kommer bli ett bra år.

 

Det jag däremot tänkte skriva om är pokerförbundet. Årsmötet närmar sig med stormsteg.(läs mer här: http://www.svenskapokerforbundet.se/kallelse-till-arsmote-2014/) Jag tänkte reflektera lite kring mitt år i styrelsen, varför jag tycker det är viktigt att det finns ett förbund och varför jag lägger ner min tid på det.

 

Jag vet att Pokerförbundet inte står högt hos många, i ärlighetens namn hade jag inte speciellt höga tankar om det själv för ett antal år sen. Jag säger också gärna vad jag tycker, vilket jag för ett antal år sen också gjorde när jag träffa dåvarande ordförande Murat på Bahamas. Jag fråga Murat "Varför ska jag vara medlem i Pokerförbundet?", jag var inte tillfredställd med svaret, även om jag får erkänna att jag inte minns exakt hur han formulera sig. När Murat vid ett senare tillfälle, någon gång tidigt 2012 hörde av sig för att dåvarande valberedning var spårlöst försvunnen kändes det rimligt för mig att försöka hjälpa till att samla in kandidaturerna. Trots allt, kritiserar man bör man vara beredd att själv hjälpa till för att göra det bättre, dra sitt strå till stacken.

 

Valberedningshjälpen sluta som ett fiasko då jag trodde att allt var ok. Men jag blev inte tillfrågad inom de korrekta tidsgränser som stadgarna säger. Vill poängtera att detta inte ligger på Murat, utan var helt enkelt en miss i ett försök att få ordning på sakerna inför årsmötet.

 

När dåvarande ordförande Mauritz lite drygt ett år senare hörde av sig för att se om jag var intresserad att kandidera för styrelsen 2013 kändes det rimligt att än en gång stå för att "Vill man ha rätt att uttrycka kritik, bör man stå vara beredd att dra sitt strå till stacken".

 

Det har varit ett intressant och lärorikt år. Efter många år som heltidsgrinder har det varit trevligt att få lite kontakt med verkligheten och nya erfarenheter.

 

Jag kommer att kandidera om i år.

 

För jag vill spela kort om en 200ing på den lokala klubben och äta varmkorv.

För jag vill spela Poker-SM i Svenska Pokerförbundets regi i Sverige, precis som vilket annat svenskt riksförbund som helst arrangerar sina mästerskap på svensk mark.

 

Slutligen. Det finns fler därute som bryr sig. Kanske funderat på att sätta sig i styrelsen och hjälpa till? Vi behöver hjälp. Det är inget tacksamt jobb, det vore att ljuga att säga motsatsen. Man får ta en och annan käftsmäll, men kan vi fortsätta som senaste 2åren tycker jag det är värt det.

 

Edit: Skrivet efter 1h squash. Vilket möjligen kan gett någon härligt flummig formulering, kan komma en liten edit senare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...