Chofritz Postad 25 September , 2013 Rapport Postad 25 September , 2013 Starfilter hur gör du en god smör kaffe:)? Sry om du skrivit det tidigare, men må tro att ja inte läst det http://pokerforum.nu/forum/1768444-post1.htm Denna tråds första inlägg =) Citera
lvL:D Postad 25 September , 2013 Rapport Postad 25 September , 2013 http://pokerforum.nu/forum/1768444-post1.htm Denna tråds första inlägg =) Ah perfekt stort tack:) Citera
Diggersch Postad 30 September , 2013 Rapport Postad 30 September , 2013 Så gott som giftfria chokladbollar När sötsuget smyger sig på är dessa perfekta att ta till som snask! Har inte testat att minska antalet dadlar men kan tänka mig att det går att mixtra lite med. Dadlarna ger sötman men bidrar även till en kletigare konsistens, skulle rekka att öka mängden kokosfett om man vill ta bort någon/några dadlar. 1 dl naturella cashewnötter 4 msk riven kokos 6 dadlar utan kärnor (kolla så de är sirap- och sockerfria, jag använder färska dadlar och pillar ut kärnorna själv) 1 msk kokosfett (jag kör på kokosolja, den är fast i konsistensen så länge den inte står för varmt) 4 msk kakao 3 msk malda linfrön 1/2 tsk vaniljpulver (går med vaniljsocker) En gnutta salt Kokos att rulla dem i Kör cashewnötterna och 4 msk kokos i en matberedare/mixer tills allt är som pulver. Häll i resten av ingredienserna och kör tills det blir en smet/deg. Forma bollar (rätt så små) och rulla i kokosen. Smakar bäst när de har fått stå i kylskåpet en stund och ihop med en kopp kaffe. Citera
Starfitter Postad 17 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2013 Sås of peace. - Kvarg (kvargyoghurt) 250g - Rödlök 1/4 finhackad - Rom (Som i fiskbarn) efter tycke Blanda och ha till lax. "Shreddin so hard mirers wanna find me" Citera
diazo Postad 17 Oktober , 2013 Rapport Postad 17 Oktober , 2013 Vet inte om giftfritt, överlåter det till experterna i tråden men piskade ihop en ganska schysst curry för någon dag sen. Kycklingfilé Kvarg vattenkastanjer bambuskott blomkål broccoli svamp färsk thaibasilika curry purjolök lasta i någon burk kvarg i en gryta, stek kylling, skär i lagom bitar, ös i allt annat gödigt, koka upp tills den är gottig. Riv blomkål, stek på hög värme 2-3min så får man ett schysst blomkålsris utan kolhydrater. Tror det mesta är nyttigt i denna och det var riktigt gott! edit: bild också Citera
HuntAMoose Postad 17 Oktober , 2013 Rapport Postad 17 Oktober , 2013 Så gott som giftfria chokladbollar När sötsuget smyger sig på är dessa perfekta att ta till som snask! Har inte testat att minska antalet dadlar men kan tänka mig att det går att mixtra lite med. Dadlarna ger sötman men bidrar även till en kletigare konsistens, skulle rekka att öka mängden kokosfett om man vill ta bort någon/några dadlar. 1 dl naturella cashewnötter 4 msk riven kokos 6 dadlar utan kärnor (kolla så de är sirap- och sockerfria, jag använder färska dadlar och pillar ut kärnorna själv) 1 msk kokosfett (jag kör på kokosolja, den är fast i konsistensen så länge den inte står för varmt) 4 msk kakao 3 msk malda linfrön 1/2 tsk vaniljpulver (går med vaniljsocker) En gnutta salt Kokos att rulla dem i Kör cashewnötterna och 4 msk kokos i en matberedare/mixer tills allt är som pulver. Häll i resten av ingredienserna och kör tills det blir en smet/deg. Forma bollar (rätt så små) och rulla i kokosen. Smakar bäst när de har fått stå i kylskåpet en stund och ihop med en kopp kaffe. Lät jävligt gott, måste prova Citera
Starfitter Postad 17 Oktober , 2013 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2013 Lät jävligt gott, måste prova Godare än vanliga (srs) Citera
kayle Postad 17 Oktober , 2013 Rapport Postad 17 Oktober , 2013 Gillar fröknäcke, är det giftfritt/bra? lika delar sesamfrö/solroskärnor/linfrö/pumpakärnor (~ 1 dl var) 1/2 dl olja + lite vatten som kokat upp och ett ägg (eller bara vitan). Ugn 40 min på 175 grader, sen på eftervärmen så det torkar ett tag till. Citera
Opteron Postad 18 Oktober , 2013 Rapport Postad 18 Oktober , 2013 Vad säger panelen om surkål? Promenerade förbi Oaxen skafferi för någon timme sedan och köpte en färsk korv. Stekte just upp den och avnjöt med en stor hög surkål samt dijon-senap. [ x ] jättegott [ x ] nyttigt [ ? ] supernyttigt Citera
Opteron Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Svarta bönor måste väl vara super-mat? Råkade köpa en burk häromdan och 250g avrunna bönor på burk från zeta innehåller visst 23 gram protein. Blandade iaf nyss bönorna med 1/3 gurka, 1 tomat, 1/2 finstrimlad rödlök och en vinägrig vinegrett gjord på vanlig rödvinsvinäger och ungefär lika mycket nice olivolja, salt o nymalt peppar. Avnjöts tillsammans med en två äggs omelett. vh Dagens tips Citera
Chofritz Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Svarta bönor måste väl vara super-mat? Råkade köpa en burk häromdan och 250g avrunna bönor på burk från zeta innehåller visst 23 gram protein. Blandade iaf nyss bönorna med 1/3 gurka, 1 tomat, 1/2 finstrimlad rödlök och en vinägrig vinegrett gjord på vanlig rödvinsvinäger och ungefär lika mycket nice olivolja, salt o nymalt peppar. Avnjöts tillsammans med en två äggs omelett. vh Dagens tips Skippa bönorna så gillar jag den där rätten =) Citera
Hjort Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Vad säger panelen om surkål?Är väl lite nutritionistiskt poänglös om den inte är mjölksyrad och levande. Rekar hemgjord (supermånga antroposofiska ullkoftepoäng på det) eller Tistelvind. Promenerade förbi Oaxen skafferi för någon timme sedan och köpte en färsk korv. Stekte just upp den och avnjöt med en stor hög surkål samt dijon-senap.Försökte du göra choucroute garnie eller råkade det bara bli lite likt? Om inte, försök göra det. En kulturellt tysk rätt som blir nationalrätt i Frankrike inses lätt måste vara fantastisk. Svarta bönor måste väl vara super-mat?De skiljer sig väl inte särskilt från andra bönor? Pro: Bra makron Con: Fisar Citera
Starfitter Postad 3 November , 2013 Författare Rapport Postad 3 November , 2013 Bland de minst goda bönorna imo. #Kidneycrew checking in Citera
Hjort Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Bland de minst goda bönorna imo.#Kidneycrew checking in De med marginal mest fisiga bönorna, FYI. Citera
Opteron Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Skippa bönorna så gillar jag den där rätten =) Åt samma sallad igår utan bönor och det var verkligen oväntat lite njutningssänkning när bönorna marinerades i den syrliga dressingen Är väl lite nutritionistiskt poänglös om den inte är mjölksyrad och levande. Rekar hemgjord (supermånga antroposofiska ullkoftepoäng på det) eller Tistelvind. Surkålen var polsk, köpt på Cajsa Warg och med innehållsförteckningen "vitkål, salt". Är tistelvind unika med att ha "levande" surkål? Försökte du göra choucroute garnie eller råkade det bara bli lite likt? Om inte, försök göra det. En kulturellt tysk rätt som blir nationalrätt i Frankrike inses lätt måste vara fantastisk. Råkade bara bli lite lätt likt, men tack för tipset De skiljer sig väl inte särskilt från andra bönor? Inte hundra på hur bra högt bönor generellt räknas, token verkar äta mer kött än bönor.. Pro: Bra makron Con: Fisar Bland de minst goda bönorna imo.#Kidneycrew checking in Ska köpa en burk kidney imorrn o testa din tes. Ska förövrigt också försöka bemästra Spansk omelett, svårare än man kan tro med tror starkt på denna länk: http://www.finecooking.com/articles/how-to/spanish-tortilla.aspx?pg=2 Citera
Hjort Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Vad jag vet så brukar surkål antingen vara pastöriserad eller gjord på vinäger och inte mjölksyrad över huvud taget. Vet ej om Tistelvind är ensamma om att kränga levande kulturer, men med tanke på priset är det svårt att tro att de har särskilt mycket konkurrens. Å andra sidan är de faktiskt riktigt bra och förtjänar att stödjas. Citera
Opteron Postad 3 November , 2013 Rapport Postad 3 November , 2013 Vad jag vet så brukar surkål antingen vara pastöriserad eller gjord på vinäger och inte mjölksyrad över huvud taget. Vet ej om Tistelvind är ensamma om att kränga levande kulturer, men med tanke på priset är det svårt att tro att de har särskilt mycket konkurrens. Å andra sidan är de faktiskt riktigt bra och förtjänar att stödjas. Min surkål var visst pastöriserad. Kollade tistelvinds hemsida och verkade ju hur kul som helst, beställer man via email eller ska det finnas tillgängligt i Stockholms hipster-butiker? Citera
greywolf Postad 7 November , 2013 Rapport Postad 7 November , 2013 jag brukar köpa min surkål och charkuterier och rökt fisk i polska affärerer, det kan jag varmt rekommendera. kvalitén är hyffsat jämnn och ganska hög, att priset dessutom är lågt är bara en bonus. visst att man kan göra sin egen surkål men jag köper helst om det finns bra att få tag i. icas är förkastlig kan jag meddela, om nu någon skulle få för sig att köpa den Citera
Starfitter Postad 8 November , 2013 Författare Rapport Postad 8 November , 2013 Hacka naturella cashewnötter Blanda med gojibär Tillsätt keso Lite kokos över Blanda Citera
greywolf Postad 8 November , 2013 Rapport Postad 8 November , 2013 Svarta bönor måste väl vara super-mat? Råkade köpa en burk häromdan och 250g avrunna bönor på burk från zeta innehåller visst 23 gram protein. bönor? är väl mer ett nödvändigt on om man har en ätstörning kanske.. den enda supermaten är kött, du kan omöjligt hitta något som är lika näringsrikt per kalorie (allround alltså, säkert kan du hitta något bär från himalaya som innehåller mer vitamin x per kalorie etc) och innehåller inga toxiner alls. Citera
qubee Postad 15 December , 2013 Rapport Postad 15 December , 2013 Vad jag vet så brukar surkål antingen vara pastöriserad eller gjord på vinäger och inte mjölksyrad över huvud taget. Vet ej om Tistelvind är ensamma om att kränga levande kulturer, men med tanke på priset är det svårt att tro att de har särskilt mycket konkurrens. Å andra sidan är de faktiskt riktigt bra och förtjänar att stödjas. Tistelvind är visserligen opastöriserad men enligt denna lilla laboration kom det fram att det kanske inte riktigt är så bra som man tror. Slutsats: syra själv om man verkligen vill ha i sig det nyttiga. Citera
jodan Postad 15 December , 2013 Rapport Postad 15 December , 2013 Tistelvind är visserligen opastöriserad men enligt denna lilla laborationkom det fram att det kanske inte riktigt är så bra som man tror. Slutsats: syra själv om man verkligen vill ha i sig det nyttiga. Tål ju att sägas att det är väldigt enkelt att göra det själv också. Det jobbigaste i processen är att skruva av/på ett lock en-två gånger om dagen och lätta på trycket medan kålen syras. https://www.ica.se/recept/syrad-vitkal-716699/ Citera
SPÄDBARN1 Postad 9 Januari , 2014 Rapport Postad 9 Januari , 2014 Hur ser panelen på Celsius drycker? http://celsiussverige.se/ Citera
Jimmy_Pistol Postad 9 Januari , 2014 Rapport Postad 9 Januari , 2014 Hur ser panelen på Celsius drycker? http://celsiussverige.se/ hestagott Citera
Recommended Posts