Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du spelar ju på $30 nivån. Hur upplever du att det är jämfört med 20 nivån (om du nu spelat på 20 nivån)? Jag har bara spelat ett par stycken på 30 nivå men jag upplever det som löjligt tight och att det är väldigt många spelare kvar ända upp till blindsnivåer som BB200. Är det något du reflekterat över eller är det bara jag som hamnat i sådana SnG:er?

//Matte

• Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du spelar ju på $30 nivån. Hur upplever du att det är jämfört med 20 nivån (om du nu spelat på 20 nivån)? Jag har bara spelat ett par stycken på 30 nivå men jag upplever det som löjligt tight och att det är väldigt många spelare kvar ända upp till blindsnivåer som BB200. Är det något du reflekterat över eller är det bara jag som hamnat i sådana SnG:er?

//Matte

Nä håller nog med dig till viss del, folk vet vad de håller på med på $30 nivån, därav att det kanske är lite tightare. På $20 nivån är det en hel del slaskande och det kvittar om man höjer 4-6 BB preflop - du får ändå 2-3 limpare med dig. Även om man kan springa in i en hel del stabila spelare även här, men överlag känns det inte som att så många har koll på läget (vilket som sagt har både sina nackdelar och fördelar).

Jo det är inte ovanligt att 7-8 spelare är kvar när blindsen 200, men som sagt jag trivs bättre att spela mot solida spelare, mindre lotto helt enkelt.

Igår runt tolv snåret spelade jag 4 st $20 på Party och det var det sjukaste jag sett. Folk gick allin till höger och vänster och detta med riktiga skit händer, checkraisade med KJ preflop och kallade varandra "punks" i chatten. Vet inte om det var någon officiell "supa-ner-sig-dag" i USA och att alla var sugna på att slaska Sng, men sjukt var det. Missade pengarna i samtliga tre, omöjligt att spela.

Postad
Jag hade också sjuk oklonk igår. De kanske hade riggat mot svenska spelare i går helt enkelt :-(

//Matte

Nä vem vet. Bubblade i 5 av dessa 20 också...

Postad

Inte mycket spel i helgen, mest fotboll och öl.

Blev dock en sittning igår kväll/natt, ingen framgång i turneringsspelet. Dock fortsatt plus i Sng spelet. ITM i samtliga åtta spelade igår.

Får se hur pigg jag är ikväll, kanske mer spel då.

Postad

Blev bara åtta nya Sng igår, är ganska lagom att dra igång fyra Sng åt gången. Tar kanske runt en timme att spela klart alla fyra och det är precis lagom såhär i fotbollstider. Ligger på runt 50% ITM denna månad, även om det blivit på tok för många tredjeplatser. Har spelat merparten $22 men har börjat blicka upp emot $33, lite tightare spel överlag på $33 men jag har samma resultat som nere på $22, så varför inte försöka vinna lite extra.

Igår blev det 1 förstaplatser - 2 andraplaster och 2 tredjeplatser, precis enligt statistiken alltså.

Ikväll ska jag antagligen spela ett par turningar också, har sovit ut nu efter helgens bravader. Ska räkna ihop rullen ikväll också - det enda jag vet är att jag ligger ganska mycket plus.

Postad

Blev 16 Sng igår, gick åt helvete. Åtta bubblingar och tre tredjeplatser - vilket innebär en fin förlust på närmare $250. Blev en timmes cashgames också, $350 plus. Klonkade AA fem gånger på ett och samma bord under denna timme, hur ofta händer det? Fick iofs bara ordentligt betalt en av dessa fem gånger.

Tiltade ut lite igår och skottade på Sng's där jag inte hör hemma.

Postad

• Bankrulle start juni: $3 150

Bankrulle idag $5 243

Resultat: +$2 093

Blir ett par turneringar inatt. Har fortsatt gått dåligt i Sng spelet, var ett tag nere på minus totalt. För bara en vecka sen var resultatet från Sng spelet uppe på över +$450. Spelat ett 20-tal idag och jobbat upp resultatet till i alla fall +$200.

Postad

Har nu insett att jag är mycket bättre på Turbosar, spelade precis 3 st $33 turbos efter ett antal vanliga $22or. ITM i 2 av dessa, inatt blir det turbos för hela slanten...

Nån mer som ska köra 40k gtd på pärty om en kvart, fram med klonkarskillsen!

Postad

Åkte med JJ i 40K GTD på Pärty. Floppade trissen på denna bräda 10, J, 4. Fi trycker och jag blixtsynar. Hans AK förvandlas till stege när turn kommer med Q - jag = ute! Happ ingen klonk i turneringarna nu, bränt cirkus $1000 i inköp sen senaste turneringsklonken, men plus fortfarande.

Postad

Jag får sjukt kalla kort. Blindsen e ju inte direkt låga nu så de skulle va skönt att dubbla upp snart :)

EDIT: Nog för att jag är trött men jag behöver ju inte få för mig att han bluffar mig för det när jag spelat tight. Så otroligt tiltad man blir när man bara trycker SYN utan att tänka efter.

Jaja, ska inte whina. Lycka till och ta hem turren.

Jag fick ju iaf ge dej mina sista marker, behandla dom väl :)

Postad
Jag får sjukt kalla kort. Blindsen e ju inte direkt låga nu så de skulle va skönt att dubbla upp snart :)

EDIT: Nog för att jag är trött men jag behöver ju inte få för mig att han bluffar mig för det när jag spelat tight. Så otroligt tiltad man blir när man bara trycker SYN utan att tänka efter.

Jaja, ska inte whina. Lycka till och ta hem turren.

Jag fick ju iaf ge dej mina sista marker, behandla dom väl :)

Hehe tack, har fortfarand ekvar dina marker. 20 spelare kvar nu - må klonken ta mig till finalbordet!

Postad

Och där var man ute lol...

JJ vs KQ, var short som ett as så det var inte mycket att be för. En 17e plats blev det i alla fall.

I alla fall kvar i 20K Gtd också, 300 av 1900 kvar i den, topp220 får cash. Ligger på medelstack, mot finalbordet!

Postad

Blev en ITM placering i 40K Gtd också, men ingen större vinst. Gav helt enkelt upp efter två ruskiga utdragningar, stacken var efter dom inget att spela med.

Postad

En ny sommarplan (slash sidoprojekt)!

Under de tre veckorna jag har semester ska jag, varje söndag, spela Miljonturneringarna på Stars respektive Party. Dels för att jag inte har möjlighet att spela dessa när jag jobbar och dels för att det är ett trevligt sidoprojekt. Dessa turneringar kostar $215 styck x 4 söndagar (8 turneringar samanlagt) = $1720 i inköp. Målet är såklart att klonka vid något av dessa åtta tillfällen och bli miljonär 8-)

Så fram tills dess kommer jag att jobba vidare på mina turneringsskills och satsa allt på dessa turneringar. Läsa Harringtons bok en gång till och grinda lite billigare turneringar.

Mina semesterveckor är de tre första i augusti så det är ett tag tills det är dags, uppladdningen kan börja!

Postad

Har nu suttit och räknat lite på mitt Sng resultat under juni, har svängt nåt otroligt och jag får vara glad att jag ligger plus.

Antal spelade: 128 st

1a: 8

2a: 17

3a: 27

4a: 17

ITM: 52/128 ( 24% )

Resultat: +$299

Postad

Ska bli riktigt kul att följa dig när du "skottar" på söndagsturneringarna, se till att skriva ordentligt om det. Som du klonkat hittills ska det väl inte vara omöjligt att klonka hem en sån turnering :D

Postad
Ska bli riktigt kul att följa dig när du "skottar" på söndagsturneringarna, se till att skriva ordentligt om det. Som du klonkat hittills ska det väl inte vara omöjligt att klonka hem en sån turnering :D

Tackar för stödet och utlovar ordentlig rapportering vid samtliga söndagsturneringar... :D

Postad

Efter att ha varit på kurs i två dagar var såklart suget efter pokern ganska stort. Tyvärr var det ingen bra dag att spela på, trött som fean och allmänt ofokuserad. Blev ett par $33 MTT - ingen framgång, backade lite på 8 st $33 Sng och backade $150 på cg. Så det blev ganska mycket minus till slut...

Ännu en långhelg denna helg och jag kommer att lägga större delen av min tid på turneringar.

Till er som brukar spela söndagens miljonturneringar

1. Är det mycket slask i början av turneringarna? Är folk beredda att dubbla upp med vilka kort som helst?

2. Ska man spela lite lösare i början och hoppas på bra träffar eller ska jag spela mitt vanliga tighta spel från början för att sen växla tempo?

Postad

Har åkt ur två stora turneringar med bästa hand nu, först AA vs 34s och nu senast åkte jag ut ur 40k gtd med KK vs A10o.

Jobbigt när man suttit och spelat stabilt i flera timmar och sen när man väl gör slag i saken kan man inte ens få vinna när man går in som favorit. Men det blir nog ett par till turneringar under natten, nån gång bör ju jag ha turen på min sida.

Postad

Tog ett skott i den tredje turneringen (var kanske "lite" tiltad")

***** Hand History for Game 4572380845 *****

NL Texas Hold'em Trny:25109882 Level:5 Blinds(150/300) - Thursday, June 22, 19:45:55 ET 2006

Table Regular(741252) Table #8 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 8

Seat 2: I_8_72 ( $4180 )

Seat 4: ukiesnake ( $17238 )

Seat 5: Kendellfalls ( $13032 )

Seat 9: plox2 ( $3630 )

Seat 10: beverly43 ( $7310 )

Seat 6: redmundir ( $3743 )

Seat 3: p0kerpr0f101 ( $18796 )

Seat 7: Jniggs ( $6856 )

Trny:25109882 Level:5

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to plox2 [ 4d Ad ]

I_8_72 is all-In [4180]

p0kerpr0f101 folds.

ukiesnake calls [4180].

Kendellfalls folds.

redmundir folds.

Jniggs folds.

plox2 is all-In [3480]

Win4ABelle has joined the table.

Player Win4ABelle has been moved from table 29 to this table

OILCAN_ has joined the table.

Player OILCAN_ has been moved from table 29 to this table

beverly43 folds.

** Dealing Flop ** [ Ac, Qd, 5s ]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ 5h ]

I_8_72 shows [ 8c, 8h ] two pairs, queens and eights.

ukiesnake shows [ Tc, Td ] two pairs, queens and tens.

plox2 shows [ 4d, Ad ] two pairs, aces and queens.

ukiesnake wins 1100 chips from side pot #1 with two pairs, queens and tens.

plox2 wins 11190 chips from the main pot with two pairs, aces and queens.

Postad
Efter att ha varit på kurs i två dagar var såklart suget efter pokern ganska stort. Tyvärr var det ingen bra dag att spela på, trött som fean och allmänt ofokuserad. Blev ett par $33 MTT - ingen framgång, backade lite på 8 st $33 Sng och backade $150 på cg. Så det blev ganska mycket minus till slut...

Ännu en långhelg denna helg och jag kommer att lägga större delen av min tid på turneringar.

Till er som brukar spela söndagens miljonturneringar

1. Är det mycket slask i början av turneringarna? Är folk beredda att dubbla upp med vilka kort som helst?

2. Ska man spela lite lösare i början och hoppas på bra träffar eller ska jag spela mitt vanliga tighta spel från början för att sen växla tempo?

1. En del slaskar, en del inte...Mycket satellitvinnare som spelar, mycket bra spelare. Det beror på..

2. Båda funkar om du är bra.

+ Det är ett kul projekt, men det är ruggigt svårt att "bara" klonka hem den där miljonen. Du kommer ju faktiskt möta en hel del spelare som är några nivåer över dig skicklighetsmässigt.