Gå till innehåll

Är detta en bra winrate på SvS?


DsAA7772hhA

Recommended Posts

Men snälla, putsa glasögonen.

 

 

Här är mina winrates (vet att sample på 2,5/5 är dåligt men det är ingen enorm skillnad på 1/2 och 2,5/5 :

 

 

Det var i och för sig ett tag sen jag spelade just 2,5/5, men när jag spelade det så var det samma grej som 1/2. Det fanns bord som bestod av ett par fiskar, nån sopreg och nån okej spelare.

 

Har det verkligen förändrats så drastiskt? På vilket sätt anser du att det är en "jävligt stor" skillnad mellan nivåerna?

 

Varför spelar du inte 2.5/5 om det inte är någon skillnad? Känns ju rätt onödigt att sitta på 1/2 så länge om det inte är någon skillnad öht. Sen är jag lite nyfiken varför du inte har något sample ifrån 2/4, tog du bort det medvetet eller av uppenbara skäl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då undrar jag varför du inte spelade just 2,5/5 istället för 1/2? Låtar ju otroligt korkat att inte göra det om man slår nivån med liknande bb/100. :roll: En tillräcklig rulle borde ju gått fort att grinda ihop för dig menar jag.

 

Javisst är det så, men när jag grindat ihop lite så blir det alltid att jag tar ut och lever på det istället. Det är min enda inkomst och jag grindar bara för att jag måste, inte för att det är roligt. Med min dåliga disciplin blir det så.

 

Jag har dock bestämt mig för att göra en rejäl uppryckning nu i höst och jag är säker på att jag kommer förbättra mig på den fronten.

 

Då blir det säkerligen spel på 2,5/5 och det kommer bli intressant att se ett större sample därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du inte 2.5/5 om det inte är någon skillnad? Känns ju rätt onödigt att sitta på 1/2 så länge om det inte är någon skillnad öht. Sen är jag lite nyfiken varför du inte har något sample ifrån 2/4, tog du bort det medvetet eller av uppenbara skäl?

 

Se föregående post.

 

Jag har bara omkring 4k händer från 2/4, sen 1k händer från 5/10 och några skott från 25/50, men tyckte inte det var så intressant att ta med.

 

17k händer 2,5/5 är väl inte heller så särskilt intressant egentligen heller, men tyckte det såg OK ut när det var ett femsiffrigt antal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla, putsa glasögonen.

 

 

Här är mina winrates (vet att sample på 2,5/5 är dåligt men det är ingen enorm skillnad på 1/2 och 2,5/5 :

 

 

Det var i och för sig ett tag sen jag spelade just 2,5/5, men när jag spelade det så var det samma grej som 1/2. Det fanns bord som bestod av ett par fiskar, nån sopreg och nån okej spelare.

 

Har det verkligen förändrats så drastiskt? På vilket sätt anser du att det är en "jävligt stor" skillnad mellan nivåerna?

 

jag som skrev lite luddigt, tkr det är en för liten sample för att också bedöma hur lätt eller svår en nivå är.

 

Har själv inte spelat poker så länge, utan börjde för 10 månader sedan,så jag vet inte hur gamsen var föut. men det är bra mkt regtätare på /5 samt att vissa regs faktiskt kan reglerna också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som skrev lite luddigt, tkr det är en för liten sample för att också bedöma hur lätt eller svår en nivå är.

 

Har själv inte spelat poker så länge, utan börjde för 10 månader sedan,så jag vet inte hur gamsen var föut. men det är bra mkt regtätare på /5 samt att vissa regs faktiskt kan reglerna också.

 

Vad är det du vill ha reda på för att avgöra hur svår nivån är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta! det räcker inte med 17000 händer på nivån och ett par hundra händer på regsen för att avgöra hur bra eller dåliga dem är.. Det är min åsikt!

 

Men men, du har väl rätt! jag ink alla regs jag känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att vi hatar pengar.

 

Men man kan väl ändå få ett visst hum? Räcker ju med att kika lite i lobbyn eller raila en sväng. Framförallt om man hängt på Svenska Spel i några år, vilket jag får anta att herr Keps gjort.

 

Självklart är det SKILLNAD på 1/2 och 2.5/5 på många plan, men jag tror inte en 1/2-reg skulle göra bort sig på den nivån direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man kan väl ändå få ett visst hum? Räcker ju med att kika lite i lobbyn eller raila en sväng. Framförallt om man hängt på Svenska Spel i några år, vilket jag får anta att herr Keps gjort.

 

Självklart är det SKILLNAD på 1/2 och 2.5/5 på många plan, men jag tror inte en 1/2-reg skulle göra bort sig på den nivån direkt.

 

Tror inte heller dem flesta /2-regsen skulle göra bort sig, men herr keps uttryckte det som att det knappt var någon märkbar skillnad på nivåerna, vilket det verkligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På SvS upp till 2.5/5 tycker jag att följande bedömningsskala är rimlig:

 

0-5 bb/100 = Högst medioker

5-10 bb/100 = Ganska svagt

10-15 bb/100 = Halvdant

15-20 bb/100 = OK

20+ bb/100 = Bra

 

Dessutom har man en högre winrate på SvS p.g.a den låga raken.

 

Hur stor andel av spelarbasen anser du finns/borde finnas i dina betygskategorier?

 

 

Och nej, skillnaden från /2 till /5 är jävligt stor.

 

Hur stor?

Vad skulle ni behöva för att avgöra om ett bord spelar /2 eller /5?

Om vi antar att vi har ett antal hh som är anonymiserade och alla belopp är uttryckta i bb.

 

X st slumpmässigt valda händer, hur stort är X? 1? 10? 100?

Y varv vid ett och samma bord, hur stort är Y?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor andel av spelarbasen anser du finns/borde finnas i dina betygskategorier?

 

 

 

 

Hur stor?

Vad skulle ni behöva för att avgöra om ett bord spelar /2 eller /5?

Om vi antar att vi har ett antal hh som är anonymiserade och alla belopp är uttryckta i bb.

 

X st slumpmässigt valda händer, hur stort är X? 1? 10? 100?

Y varv vid ett och samma bord, hur stort är Y?

 

 

Haha, förenkla är du snäll

 

edit: eller så slutar du lvla mig då jag är semifull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta! det räcker inte med 17000 händer på nivån och ett par hundra händer på regsen för att avgöra hur bra eller dåliga dem är.. Det är min åsikt!

 

Men men, du har väl rätt! jag ink alla regs jag känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att vi hatar pengar.

 

Det handlar inte om att jag ska ha ett sample för att avgöra hur just den nivån är.

 

Det handlar om table selection.

 

För att bilda dig en god uppfattning om ett bord och dess spelare räcker det med att du ser dig omkring och spelar några varv. Du behöver inte HM.

 

Du och alla regs du känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att ni bara spelar mot varandra där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor andel av spelarbasen anser du finns/borde finnas i dina betygskategorier?

 

 

 

 

Hur stor?

Vad skulle ni behöva för att avgöra om ett bord spelar /2 eller /5?

Om vi antar att vi har ett antal hh som är anonymiserade och alla belopp är uttryckta i bb.

 

X st slumpmässigt valda händer, hur stort är X? 1? 10? 100?

Y varv vid ett och samma bord, hur stort är Y?

 

Jag vet inte om spelarbasen på 2,5/5 verkligen har förändrats så mycket som det verkar, men eftersom jag inte är helt uppdaterad där så är följande en uppskattning om vad jag tror och anser om spelarbasen upp t.o.m 1/2:

 

~70% är förlorande

 

0-5 bb/100 = Högst medioker ~15%

5-10 bb/100 = Ganska svagt ~7%

10-15 bb/100 = Halvdant ~5%

15-20 bb/100 = OK ~2%

20+ bb/100 = Bra ~1%

 

 

Angående din andra fråga hade det varit intressant att se bobby232 svara först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående din andra fråga hade det varit intressant att se bobby232 svara först.

 

Den andra frågan var inte riktad till dig då jag anser att du och jag har liknade åsikter där.

Återkommer om skalan.

 

Haha, förenkla är du snäll

 

edit: eller så slutar du lvla mig då jag är semifull

 

Levlar ingenting.

Jag är intresserad av att mäta skicklighet i poker och jag är skeptisk till att det är så stora skillnader mellan nivåerna. Jag är fullt medveten om att fisk/haj kvoten sjunker men jag vill alltså hitta ett kvantitativt mått eller sätt att utröna detta.

 

Den "utmaning" jag skulle vilja ställa dig (och övriga som delar din uppfattning) inför är alltså följande:

 

 

Om vi har en handhistorik där spelarnicken är utbytta mot vilken stol de sitter på och stackarnas stolek är uttryckta i bb. Hur många hh behöver du/ni för att säga om spelet pågår på /2 eller /5. Förändras antalet om händerna utspelas efter varandra? Om ni själva skulle sitta vid bordet?

 

Är du med på vad jag far efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att jag ska ha ett sample för att avgöra hur just den nivån är.

 

Det handlar om table selection.

 

För att bilda dig en god uppfattning om ett bord och dess spelare räcker det med att du ser dig omkring och spelar några varv. Du behöver inte HM.

 

Du och alla regs du känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att ni bara spelar mot varandra där.

 

Och vad hindrar oss "regs" från att spela mot varandra på /2 och skita i table selection? har det med att göra det är fisktätare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andra frågan var inte riktad till dig då jag anser att du och jag har liknade åsikter där.

Återkommer om skalan.

 

 

 

Levlar ingenting.

Jag är intresserad av att mäta skicklighet i poker och jag är skeptisk till att det är så stora skillnader mellan nivåerna. Jag är fullt medveten om att fisk/haj kvoten sjunker men jag vill alltså hitta ett kvantitativt mått eller sätt att utröna detta.

 

Den "utmaning" jag skulle vilja ställa dig (och övriga som delar din uppfattning) inför är alltså följande:

 

 

Om vi har en handhistorik där spelarnicken är utbytta mot vilken stol de sitter på och stackarnas stolek är uttryckta i bb. Hur många hh behöver du/ni för att säga om spelet pågår på /2 eller /5. Förändras antalet om händerna utspelas efter varandra? Om ni själva skulle sitta vid bordet?

 

Är du med på vad jag far efter?

 

Har faktiskt ingen aning om hur många händer det skulle ta mig att identifiera vilken nivå det är. Om du har något klokt tillvägagångssätt att få fram hyfsat korrekta värden så är jag all ears.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att jag ska ha ett sample för att avgöra hur just den nivån är.

 

Det handlar om table selection.

 

För att bilda dig en god uppfattning om ett bord och dess spelare räcker det med att du ser dig omkring och spelar några varv. Du behöver inte HM.

 

Du och alla regs du känner har lägre winrate på /5 än på /2 för att ni bara spelar mot varandra där.

 

Hoppas du driver. på /2 finns det några få ynka spelare som håller /5 klass. På /5 finns det ändå en hel del kompetenta regs. Ganska stor skillnad på att ha 4 fiskar på bordet än att ha 1-2st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...